کد خبر: ١٧٦٠٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/03-٢٣:٥٤

یارانه معیشتی بنزین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومانی در روز جمعه هفته آینده به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

 

به گزارش آبادان خبر، با آغاز ماه جاری دولت باید سه یارانه را به حساب سرپرستان خانوار واریز کند.

اولین یارانه‌ای که پرداخت می‌شود یارانه معیشتی بنزین است، اگر زمان‌بندی سازمان برنامه‌وبودجه طبق روال ماه‌های گذشته رعایت شود این یارانه در روز جمعه ۱۰ بهمن به حساب سرپرستان خانوار ۶۰ میلیون نفر واریز می‌شود.

مبلغ این یارانه متناسب با تعداد اعضای یک خانواده بین ۵۵ تا ۲۰۵ هزار تومان هزار تومان است.

یارانه معیشتی برای خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار، سه نفره ۱۳۸ هزار، چهار نفره ۱۷۲ هزار و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

دو یارانه نقدی ۴۵ هزار تومانی و یارانه معیشتی کرونا به ترتیب در دهه دوم و سوم ماه جاری واریز می‌شود.
منبع:تجارت نیوز

 

سقوط قیمت جهانی طلا 

به گزارش آبادان خبر، قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه در حالی سقوط کرد که رشد سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا قیمت دلار را تقویت کرد. با این حال قیمت طلا به سوی ثبت بهترین هفته در ۵ هفته اخیر پیش می‌رود.

تا ساعت ۱۴:۲۵ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۱.۰۱ درصد سقوط کرد و به ۱,۸۵۱.۱۰ دلار بازگشت.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۸۰ درصد افت کرد و به ۱,۸۵۱ دلار رسید.

تا به اینجای معاملات این هفته قیمت اسپات‌گلد ۱.۰۹ درصد رشد کرده است.

با انتظار ارائه بسته مالی بزرگ آمریکا و پیش‌بینی تورم در آینده بازارهای مالی آمریکا سود اوراق قرضه آمریکا رشد کرد. افزایش سود اوراق قرضه هزینه نگهداری طلا به عنوان یک دارایی غیر سودده را افزایش می‌دهد.

منبع:مهر 

 

هشدار به سهام عدالتی های غیر مستقیم

به گزارش آبادان خبر، افرادی که روش غیر مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده بودند سهامدار شرکت‌های سرمایه گذاری استانی محسوب می‌شوند که زمان ثبت نام سهام عدالت آن جا ساکن بوده‌اند. در نتیجه شرکت‌های همان استان مدیریت سهامشان را برعهده دارد. بر این اساس چندی پیش اعلام شد که افراد مذکور لازم است در سامانه سجام به نشانی sejam. Ir ثبت نام کرده و کد بورسی خود را دریافت کند.

در این شرایط این افراد از منافع آزادسازی سهام عدالت برخوردار می شوند و دراین شرایط می‌توانند سود سالانه خود را دریافت کنند. درواقع سود سالانه سهام عدالت به این افراد تعلق می گیرد اما فقط زمانی می توانند سود خود را دریافت کنند که سجامی شده باشند.

در این راستا اخیرا پیامک هایی درمورد ثبت نام در سامانه سجام برای برخی مشمولین سهام عدالت ارسال و در آن اعلام شده است که اگر در زمان مشخصی در سجام ثبت نام نکنند، سود سهام را دریافت نخواهند کرد؛ درحالی که این موضوع صحت ندارد؛ زیرا برای ثبت‌نام در سامانه سجام مهلتی در نظر گرفته نشده است.

به گفته محمدرضا پوررضایی، مشاور اجرایی سهام عدالت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، این پیامک‌ها قانونی نیست و سهامداران عدالت نباید به آن‌ها توجه کنند.

وی تاکید کرده است که این پیامک‌ها از طرف برخی از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ارسال شده تا افراد با ثبت‌نام در سامانه سجام بتوانند در مجامع این شرکت‌ها شرکت کنند، زیرا لزوم برگزاری مجامع به حد نصاب رسیدن شرکت‌کنندگان است. سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کردند باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا از مزایایی همچون شرکت در مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی استفاده کنند.با ثبت نام در سامانه سجام مشکلی در واریز سود و نقل و انتقال سهام افراد ایجاد نمی‌شود.

بر اساس این گزارش، افراد بعد از ثبت نام درسامانه سجام باید در یکی از دفاتر پیشخوان دولت، بانک‌ها و کارگزاری‌ها احراز هویت شوند که در شرایط کرونا افراد می‌توانند به صورت آنلاین احراز هویت شوند.

منبع:ایسنا

 

امکان انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

به گزارش آبادان خبر، محمدرضا پوررضایی با بیان اینکه امکان انتقال سهام عدالت افراد متوفی به وراث وجود دارد ادامه داد: وارث این افراد می‌توانند پس از انجام انحصار وراثت به صورت حضوری با مراجعه به سازمان‌های مربوط اقدام کنند.

وی افزود: پس از انجام دادن انحصار وراثت، یکی از وراث با مراجعه به سایت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اطلاعات مربوط به انحصار وراثت را بارگذاری می‌کند و شرکت سپرده‌گذاری اقدامات لازم برای انتقال سهام عدالت به وراث را انجام می‌دهد.
پوررضایی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرایند آماده کردن مدارک برای انحصار وراثت زمانبر است الکترونیکی شدن باعث کاهش زمان و سهولت در فرایند انتقال سهام عدالت می‌شود.
وی اضافه کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته بین شرکت سپرده گذاری مرکزی، سازمان ثبت احوال و قوه قضایی، به زودی امکان الکترونیکی شدن انتقال سهام عدالت فراهم می‌شود.

ورود همه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی به بورس تا پایان سال
مشاور اجرایی سهام عدالت درباره شرکت‌های سرمایه گذاری استانی گفت: از ۳۱ شرکت سرمایه گذاری استانی، مراحل پذیرش و بازگشایی نماد ۲۵ شرکت در بورس انجام شده است و در مرحله برگزاری مجامع و اصلاح اساسنامه هستند.
وی ادامه داد: مراحل پذیرش ۶ شرکت سرمایه گذاری استانی درحال بررسی است و تا پایان سال وارد بورس می‌شوند.
منبع:برنا

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: