کد خبر: ١٧٥٩٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/11/02-٢١:٥٩

بسته خبری دانشکده پزشکی آبادان

دانشکده علوم پزشکی آبادان در هفته ای که گذشت

دانشکده علوم پزشکی آبادان از تکذیب خبر خودکشی یک‌پرستار، انجام ۵۰۰ تست سریع کرونا از اطرافیان بیماران کرونایی و احتمال وقوع پیک سهمگین بیماری در بهمن و اسفندماه خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در پی انتشار خبری در فضای مجازی با موضوع خودکشی پرستار آبادانی، روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در اطلاعیه ای اعلام کرد:شش روز پیش یکی از کارشناسان بیهوشی شاغل در بیمارستان شهید بهشتی آبادان که در منزل اجاره ای با چند همکار خود زندگی می کرد، در روزی که به تنهایی در منزل به سر می برد (عصر روز جمعه گذشته)، فوت می کند.ساعاتی پس از فوت، وقتی همکار هم خانه وی به منزل بر می گردد با جسد ایشان روبرو می شود که بلافاصله با پلیس ۱۱۰ تماس گرفته می شود و جسد را برای تعیین علت فوت به پزشکی قانونی انتقال می دهند.

لذا ادعای برخی رسانه ها در فضای مجازی مبنی بر خودکشی پرستار یاد شده از سوی این دانشکده تکذیب می شود چرا که پرونده پزشکی وی در حال بررسی بوده و هنوز علت فوت از سوی پزشکی قانونی اعلام نشده است.


انجام ۵۰۰ تست سریع از اطرافیان بیماران کرونا مثبت آبادانی

نجمه سیدآقامیری در مصاحبه با خبرنگار آبادان خبر، گفت: از تاریخ ۲۹ دی ماه با پیگیری و تلاش های صورت گرفته انجام تست سریع آزمایش بیماری کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در شهرستان فعال شده و هم اکنون با تجهیز و راه اندازی تیم های واکنش سریع سیار، نمونه گیری از افرادی که با موارد مبتلا به کرونا مواجهه مستقیم داشته اند در سطح شهرستان در حال انجام است.
وی عنوان کرد: : از آنجاییکه شناسایی زود هنگام بیماران کرونایی و ارائه مراقبت ها و خدمات ضروری بهداشتی ( حضوری و غیر حضوری ) به خصوص به گروه های در معرض خطر بسیار پراهمیت است با راه اندازی این فرایند و انجام تست سریع در محل سکونت افراد، ۵۰۰ تست در ماه گذشته انجام شده و منجر به شناسایی به هنگام ۱۰ بیمار مثبت گردیده و در خصوص قرنطینه خانگی آنان اقدام شده است.
آقامیری با اشاره به وضعیت حساس و شکننده ی موجود در خصوص کرونا در شهرستان اظهارکرد: خانواده های بیماران کرونا مثبت و افرادی که در تماس نزدیک با ایشان بوده اند، به صورت مستمر و روزانه مورد پیگیری تلفنی و آموزش اصول قرنطینه در منزل توسط همکاران مرکز بهداشت قرار می گیرند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان آبادان از همه همشهریان آبادانی خواست تا با زدن ماسک، حضور پیدا نکردن در اجتماعات و عدم خروج غیر ضروری از منزل مجموعه بهداشتی شهر را در مهار بیماری کووید ۱۹ یاری نمایند.


هشدار رئیس دانشکده پزشکی آبادان:بهمن سنگینی در راه است
به گزارش آبادان خبر، دکتر شکراله سلمان‌زاده با اشاره به روند افزایشی موارد سرپایی مبتلایان در جنوب غرب خوزستان، اظهار کرد: در روزهای اخیر وضعیت بیماری از حالت ثابت به صعودی تغییر پیدا کرده است و احتمال وقوع پیک سهمگین بیماری در بهمن و اسفندماه وجود دارد.

وی افزود: تجربه یکسال گذشته نشان می دهد در صورتی که مردم و مسئولین بیماری را جدی نگیرند و به خوبی به دستورالعمل‌های بهداشتی عمل نکنند، افزایش سریع موارد بیماری، افزایش مرگ و میر و به دنبال آن پیک سوم زمستانی قطعی خواهد بود.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه افراد جوان معمولا بدون علامت یا با علائم خفیف به کرونا مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: حضور در خانه افراد مسن و بیماران دارای نقص سیستم ایمنی بدن می‌تواند بسیار خطرناک باشد و بیماری را به این افراد که مستعد ابتلا به نوع شدید بیماری هستند، منتقل کنند. بنابراین در صورت انتقال بیماری به این افراد، احتمال مرگ و میر آن‌ها نیز وجود دارد پس باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: