کد خبر: ١٧٥١٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/26-١٣:٢٤

با توجه به احتمال چرخه بیماری آنفولانزا از پرندگان مهاجر و آبزی به پرندگان بومی و روستایی و طیور صنعتی باید با تمام توان برای پیشگیری و کنترل این بیماری در خوزستان تلاش کرد .

 

به گزارش آبادان خبر،مدیر کل دامپزشکی خوزستان در جلسه هماهنگی پیشگیری از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: رعایت کامل اصول امنیت زیستی و اعمال شستشو و ضدعفونی در تمام سطوح مراکز پرخطر از جمله مرغداری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است .
مصطفی کنارکوهی افزود: همچنین باید پایش و مراقبت از تمام مرغداری‌های هر منطقه و تالاب‌ها و آبگیر‌ها توسط دامپزشکی بصورت مرتب و روزانه بصورت تلفنی و یا بازدید با رعایت کامل موارد بیوسیکوریتی و شرایط بهداشتی انجام گردد.
وی گفت : رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای توسط مرغداران و خودداری از جوجه ریزی بدون مجوز دامپزشکی و همچنین تهیه خوراک دان و نهاده‌ها و دارو واکسن از مراکز مجاز اهمیت بسزایی در پیشگیری از بیماری دارد . 

کنارکوهی در ادامه به برگزاری مانورعملیاتی شیوع فرضی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برای ایجاد آمادگی کامل دراداره کل دامپزشکی در زمان بروز بیماری و ایجاد هماهنگی بیشتر بین بخشی و تقویت توان و سرعت عمل تیم‌های واکنش سریع این اداره کل تاکید کرد .
 
پایش مستمر ابگیر‌ها و تالاب‌ها با همکاری ادارات حفاظت محیط زیست و بررسی وضعیت پرندگان مهاجر و گزارش سریع تلفات احتمالی در طیور و نمونه برداری و تشخیص بیماری از جمله اقداماتی است که توسط اداره کل دامپزشکی استان خوزستان انجام می شود.
خوزستان،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان نیوز،آبادان خبر
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: