کد خبر: ١٧٥١١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/10/25-١٢:٤٤

بسته خبری ورزشی آبادان

فاجعه سقوط برای صدرنشین آبادان

تیم صدرنشین لیگ بیستم بار دیگر در مشکلات مالی غرق شده و احتمالا باید باز هم منتظر سقوط آنها به رده‌های پایین بود تا رویای آبادانی‌ها در مسیر نابودی قرار گیرد.

 

به گزارش آبادان خبر، نفت آبادان که در این فصل با کسب نتایج غافلگیرکننده توانسته در پایان هفته یازدهم صدر جدول را از آن خود کند، بار دیگر درگیر مشکلات مالی بزرگی شده که پیش بینی تکرار اتفاقات فصل گذشته را می‌توان برای آنها متصور بود.

فصل گذشته هم این تیم توانسته بود در نیم فصل ابتدایی به نتایج خوبی دست یابد و حتی رتبه چهارم جدول را از آن خود کرده بود تا هواداران آبادانی با ابراز خوشنودی از این شرایط، حتی امیدوار به کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا هم باشند. با این حال بی‌پولی خیلی زود عرصه را برای موفقیت و تداوم انگیزه بین بازیکنان و اعضای کادرفنی کاهش داد تا آنها مسیری نز‌ولی را در پیش بگیرند و رفته رفته در جدول رده بندی سقوط کرده و کار تا جایی پیش رفت که دراگان اسکوچیچ هم خیلی زود از سمت سرمربیگری این تیم کنار رفت.

مشکلات مالی نفت آبادان تا حدی پیش رفت که هر هفته شاهد اخباری مبنی بر اعتصاب و‌ تعطیلی تمرینات از سوی بازیکنان بودیم و در ادامه هم با پایان فصل و از دست رفتن رویای بزرگ آسیایی شدن، جمعی از ستاره‌های تیم خیلی زود مسیر جدایی و پایان همکاری با باشگاه را در پیش گرفتند تا نگرانی بزرگ طلایی‌پوشان برای فصل جدید شکل گیرد.

در فصل جدید اما وعده برطرف کردن مشکلات مالی و تحت پوشش قرار گرفتن از سوی پتروشیمی در روزهای ابتدایی بار دیگر انگیزه را در بین نفرات تیم شکل داد. نتایج غافلگیرکننده بازیکنان که باعث رونق و شور و حال جالب توجهی بین هواداران تیم شده بود، انتظار این را شکل می‌داد تا مسوولان استانی و مدیران نیز بتوانند در راستای تعهد و قولی که داده بودند عرصه را برای تداوم این شرایط پیش ببرند. اما اکنون اخبار ناخوشایندی از آبادان به گوش می‌رسد و گفته می‌شود مشکلات مالی و بی‌توجهی به صدرنشین به اوج خود رسیده و کار تا جایی پیش رفته که بعد از پایان مرخصی به بازیکنان و شروع دور جدید تمرینات این تیم‌ برای دیدار حساس و سرنوشت ساز مقابل سپاهان، باشگاه حتی قادر به تهیه بلیت برای بازیکنان نبوده و بیشتر بازیکنان با هزینه شخصی اقدام به خرید و تهیه بلیت برای حضور در آبادان و شروع تمرینات کرده‌اند.

اکنون با تکرار تلخ تلخ فصل گذشته، باید بار دیگر نگران شور و حالی بود که این تیم توانسته بین هواداران پرشور نفت آبادان شکل دهد و پیش بینی تکرار روزهای نزول و سقوط برای این تیم با توجه به عدم حمایت صورت گرفته و وعده و وعید مسوولان دور‌ از ذهن نخواهد بود.

اینبار اما با نزدیک شدن به نیم فصل و آغاز نقل و انتقالات زمستانی شاید بزرگ‌ترین دغدغه برای مدیران و کادرفنی این تیم نیز حفظ ستاره‌هایی باشد که برخلاف فصل گذشته شاید دیگر توجهی هم به وعده‌ها نداشته باشند و با دریافت پیشنهادات مناسب تصمیم به ترک باشگاه نیز بگیرند تا دوران نزول صدرنشین خیلی زودتر از فصل گذشته شکل بگیرد.

عملکرد بازیکنان نفت آبادان در هفته‌های اخیر به شکلی بوده که با پیشنهاداتی از دیگر تیم‌ها مواجه شوند و شاید عدم تعهد به مفاد قرارداد راه مناسبی برای فسخ بدون دردسر و ایجاد چالش جدی برای نفت آبادان نیز شکل دهد تا آنها نیم فصل دوم را با مشکلات بزرگ‌تری استارت بزنند. مسوولان استانی که در ابتدای فصل با وعده تحت پوشش قرار گرفتن این تیم از سوی پتروشیمی و حل مشکلات مالی و حمایت لازم برای دستیابی به موفقیت طلایی‌پوشان پا پیش گذاشته بودند، اکنون علیرغم صدرنشینی نفت و شور و هیجانی که در بین آبادانی‌ها شکل گرفته، هیچ واکنشی به شرایط فعلی باشگاه نداشته‌اند و باید دید صدرنشین لیگ برتر چه آینده‌ای پیش رو خواهد داشت و بار دیگر باید در انتظار پایان رویای آبادانی‌ها و دوری آنها از هدف بزرگ‌شان تنها به دلیل مشکلات مالی و عدم حمایت لازم بود؟

منبع:ورزش سه

 

صنعت نفت آبادان یک خانواده است

به گزارش آبادان خبر، فریدون حردانی در رابطه با عملکرد تیم‌های خوزستانی لیگ برتر اظهار کرد: ابتدا دوست دارم تیم‌های  خوزستانی‌ هر سال یک تیم در باشگاه‌های آسیا داشته باشند. ان‌شاءالله امسال هم صنعت نفت به عملکرد خوبش ادامه دهد و یکی از مدعی‌های کسب سهمیه آسیایی باشد. امیدوارم با آمدن تیم‌های مثل استقلال خوزستان و استقلال ملاثانی به لیگ برتر سهمیه تیم‌های‌مان بیشتر شود.

صنعت نفت آبادان

پیشکسوت فوتبال خوزستان در ارزیابی از صنعت نفت آبادان گفت: گاهی اوقات یک تیم بهترین بازیکنان را دارد اما دلیل نمی‌شود بهترین نتیجه را کسب کند. اما تیم‌هایی هم هستند که از لحاظ فنی، روحی و تمرکز با هم هماهنگ هستند. صنعت نفت یک خانواده است و مثل زنجیرهای به هم متصل است و هیچکدام‌شان از همدیگر غافل نمی‌شوند. اگر یک بازیکن اشتباه کند بقیه بازیکنان او را پوشش می‌دهند و جبران می‌کنند. بازیکنانی که به هم کمک می‌کنند و نقاط ضعف‌شان را پوشش می‌دهند و کمتر اشتباه می‌کنند در نهایت این نتایج را به دست می‌آورد.

او ادامه داد: ناگفته نماند باعث شکل گیری تمام این موارد کسی به نام سید سیروس پورموسوی است و نمی‌توانیم از او غافل شویم چرا که یک وحدت در تیم به وجود آورده است و از همین نفراتی که دارد یک تیم بسیار خوب ساخته است و هر کسی از بازی‌شان لذت می‌ّبرد. من و سید سیروس پورموسوی باهم در رده‌های جوانان کار می‌کردیم و دل و جرات را در جوانان می‌دیدیم و می‌دانیم دارای چه پتانسیل‌هایی هستند. جوانان شاداب هستند و برنامه‌های سرمربی را بهتر انجام می‌دهند. آن هارمونی را سرمربی صنعت نفت به وجود آورد.

حردانی با بیان این‌که صنعت نفت کار بزرگی را انجام داده است، بیان کرد: این تیم بسیار بومی است و باید به این تیم افتخار کنیم. البته نباید بگذاریم آسیبی به این تیم برسد و دچار مشکل شود چرا که این تیم توانایی‌های خوبی دارد و رهبری در میدان به نام طالب ریکانی دارد و همه به او توجه می‌کنند و به او احترام می‌گذارند. این‌ها نشانه‌های بسیار خوبی است که بسیار به صنعت نفت کمک می‌کند. البته آن‌ها یک سری نقاط ضعف دارند که این نقاط ضعف را گاهی اوقات به پورموسوی می‌گویم و برخی مواقع باهم در ارتباط هستیم.

او اضافه کرد: یک سری نقاط ضعف در بخش دفاعی وحود دارد که ان‌شاءالله رفع شود. نقاط ضعفی در بجث تمرکز دفاعی وجود دارد که امیدوارم رفع شود. احساس می‌کنم نفت آبادان در پایان نیم فصل اول به جایگاه خیلی خوبی برسد اما برای نیم فصل دوم حتما باید نقاط ضعف‌شان را برطرف کنند. امیدوارم مدیریت تیم به پورموسوی کمک کند تا نقاط ضعف نفت مسجدسلیمان برطرف شود تا در نیم فصل دوم هم شرایط نیم فصل اول را حفظ کند و حتی ارتقا هم بدهد.

فولاد خوزستان

پیشکسوت فوتبال خوزستان درباره وضعیت فولاد خوزستان در لیگ برتر گفت: فولاد تیمی است که از نظر ساختار، نرم افزاری و سخت افزاری ای بهترین تیم‌های ایران است و دلیلش هم این است که در سال‌های گذشته افرادی در باشگاه فولاد حضور داشتند که کارهای بسیار خوبی انجام دادند. جواد نکونام و کادرش در اوایل کارشان دچار مشکلاتی شدند اما این نواقص را برطرف کردند و خوشبختانه به مرحله‌ای که می‌بایست برسند، رسیدند و در نهایت سهمیه آسیایی گرفتند.

او ادامه داد: امسال انتظار می‌رفت یک مقدار نسبت به جذب بازیکنان با درایت‌تر عمل کنند چرا که این تیم در چند جبهه باید کار کند. البته در نحوه انتخاب و جذب بازیکن محدودیت‌هایی هم وجود داشت چرا که من چندین سال در فولاد کار کردم و می‌دانم از لحاظ مالی و جغرافیایی یک سری محدودیت‌ها وجود دارد. باتوجه به شرایط آب و هوایی خوزستان، شاید آن بازیکنانی که مد نظر مربی است به تیم‌های‌مان نیایند و این باعث شده مربیان در جذب بازیکنان مدنظر خودشان احساس رضایت نداشته باشند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان در رابطه با ضعف‌های تیم فولاد گفت: همیشه اولویت جذب بازیکن در پست دروازه‌بان، قلب خط دفاعی، پست میانی خط هافبک و خط حمله است و این‌ها تاثیر گذار هستند. بقیه بازیکنان را می‌توان از جوانان و از آکادمی استفاده کرد اما به طور مثال در خط حمله انتظار می‌رفت در کنار لوسیانو پریرا یک بازیکن جوان جذب شود که در مسابقات آسیایی هم کارایی داشته باشد. در هر صورت بازیکنی را جذب کردند که آن چیزی که انتظار می‌رفت از خود نشان نداد و انتظارمان از برخی بازیکنان دیگر بیشتر است.

او در خصوص عملکرد برخی از بازیکنان فولاد گفت: گاهی اوقات بازیکنان ایرانی از دستورات مربی تخطی می‌کنند و این باعث می‌شود که تیم به مقصد نهایی‌اش نرسد. شاید جواد نکونام از من ناراحت شود اما باید بگویم می‌توانستیم از سینا مریدی در خط هافبک استفاده و آزمایش کنیم. نمی‌دانم چه مشکلاتی به وجود آمد اما اعتقاد دارم او این درک و شعور فوتبالی را داشت و می‌توانست که به فولاد کمک کند. برانکو از فولاد درخواست کرده بود سینا مریدی را به پرسپولیس بدهند و واقعا اکنون چرا فراموش شده؟ آنقدر ضعیف شده که حتی در دقایق کوتاهی هم از او بازی گرفته نمی‌شود؟ باید مجددا او را بسنجیم.

حردانی با بیان این‌که همه پیشکسوتان خوزستان گله دارند که چرا از بازیکنان آکادمی کمتر استفاده می‌شود، گفت: اما باید بگویم این بازیکنان باید خودشان را نشان دهند و خودشان را به مربی تحمیل کنند. مگر مربی دوست ندارد تیمش نتیجه بگیرد؟ بازیکنانی مثل صابر حردانی و مجتبی نجاریان آمدند و خودشان را مطرح و به مربی تحمیل کردند. مربی از خدایش است که دستش باز تر باشد. گله هم داشتیم که چرا بازیکنانی مثل عباس بوعذار و بیت سعید از تیم جدا شدند اما به هر حال ما نمی‌دانیم در تیم چه می‌گذرد و شرایط تیم چگونه است.

او اضافه کرد: در نهایت فکر می‌کنم با کمک ما پیشکسوت‌های فوتبال خوزستان و فضا دادن، فولاد می‌تواند موفق باشد. ممکن است از نظر تجربه نکونام با تجربه باشد اما کسانی که در این سال‌ها در فوتبال مو سفید کرده‌اند می‌تواند به او کمک کنند و راه را برایش باز تر کنیم. هنوز بازی‌های زیادی تا پایان فصل باقی مانده است و فولادی‌ها می‌توانند خود را به بالای جدول برسانند. همه انتقاد می‌کنند که چرا فولاد از بازیکنان خوزستانی کمتر استفاده می‌کند و بیشتر به کار دفاعی می‌پردازد اما باید بگویم اگر این تیم از ابزارهایش بهتر استفاده کند و در کارهای تاکتیکی و انتقال از خط میانی به خط حمله بهتر کار کند، نتیجه خواهد گرفت. مطمئنم نکونام و کادرش این توانایی را دارند که تیم‌شان را به رتبه خوبی برسانند.

نفت مسجدسلیمان

پیشکسوت فوتبال خوزستان در رابطه با وضعیت نفت مسجدسلیمان عنوان کرد: سال قبل که مهدی تارتار سرمربی تیم بود، از این تیم تعریف و تمجید کردم. او خصلت خاص خودش را دارد و در انتخاب بازیکنان بسیار خوب عمل می‌کند. امسال هم باید به مجتبی حسینی تبریک بگویم چرا که با این نفرات توانسته به جایگاه خوبی برسد. اگر مردم و مسئولان مسجدسلیمان از لحاظ روحی و روانی و از لحاظ پشتیبانی بیشتر به این تیم کمک کنند، نفتی‌ها جایگاه خوبی در لیگ برتر خواهند داشت.

او ادامه داد: همه ما باتوجه به دیر بسته شدن و مشکلات این تیم چنین انتظاری نداشتیم اما دیدیم که با همین نفرات یقه خیلی از تیم‌های بزرگ را گرفت و از آن‌ها امتیاز گرفت. به نظر من تیم نفت مسجدسلیمان شرایط خوبی دارد و باید به مجتبی حسینی تبریک گفت. از همینجا از مردم و مسئولان استانی و شهری می‌خواهم از این تیم حمایت کنند و امیدوارم نفت به بلوغش هم برسد و در جایگاه خوبی در این فصل از لیگ برتر قرار بگیرد.

حردانی در پایان اضافه کرد: آن‌ها نیاز به حمایت شدید مسئولان دارد. من ازبابت حمایت هواداران مطمئن هستم اما نیاز به حمایت مدیریتی دارد. نفتی‌ها هنوز به آن ثبات روحی نرسیده‌اند و اگر مسئولان آن‌ها را تنها بگذارند و کم کاری کنند، مطمئنا این تیم دچار آسیب می‌َشود. باید با قدرت پشت این تیم باشند تا ان‌شاءالله نفتی‌ها جایگاه خیلی خوبی کسب کنند.

منبع:ایسنا

 

تکواندو آبادان آماده حضور در رقابت‌های لیگ برتر

به گزارش آبادان خبر، رقابت‌های لیگ برتر تکواندو آقایان یادوارده سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از (پنج شنبه 25 دی ماه) به صورت متمرکز به میزبانی تهران در محل خانه تکواندو آغاز خواهد شد و تیم‌های شرکت کننده طی مدت دو روز از دور مقدماتی با هم به مبارزه خواهند پرداخت.

در همین راستا طبق برنامه ریزی صورت گرفته، این رقابت‌ها در دو گروه پنج و چهار تیمی برگزار خواهد شد و در جریان رقابت های پنجشنبه و جمعه، از هر گروه دو تیم به مرحله ی نهایی که یکم اسفند برگزار خواهد شد، راه پیدا می کنند.

تیم تکواندو پالایش نفت آبادان نیز صبح پنج شنبه ساعت 11 در اولین دیدار خود به تیم"مصاف لوازم خانگی کن" خواهد رفت. در دیدار دوم و از ساعت 14 نیز با تیم دانشگاه آزاد اسلامی رقابت خواهد کرد که قرار است به صورت زنده از شبکه ورزش پخش شود.

پالایش نفتی ها در دومین روز از رقابت ها در روز جمعه، ساعت 9 صبح با تیم"پارسیان البرز" مبارزه خواهند کرد و ساعت 11 با نیز با تیم تکواندو فرمانیه رو برو خواهند شد.

منبع:برنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: