کد خبر: ١٦٩٥٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/15-١٧:٥٦

استاندار خوزستان گفت:وضعیت کرونا در این استان رو به بهبود است و در حال حاضر شهر قرمز کرونایی در خوزستان وجود ندارد اما در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده وارد زمستان می‌شویم و کاهش دما و بسته شدن درب و پنجره‌ها ممکن است موجب کاهش تهویه هوا شود که این مساله به شیوع و گسترش بیماری کمک می‌کند.

 

به گزارش آبادان نیوز، غلامرضا شریعتی بعد از ظهر امروز شنبه در جلسه ستاد کرونای استان خوزستان، تأکید کرد: شرایط و وضعیت استان خوزستان به لحاظ بیماری کرونا رو بهبود است.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون شهر قرمز کرونایی در خوزستان وجود ندارد، افزود: در حال حاضر ۱۰ شهر در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهر دیگر استان خوزستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرایط بیماران کرونایی در استان رو به بهبود است، بیان کرد: تعداد مبتلایان به کرونا در خوزستان روند کاهشی دارد و تعداد بستری‌شدگان بیماران کرونایی در استان نیز کاهش یافته است.

شریعتی با بیان اینکه شرایط استان خوزستان از حال حاضر شرایط مناسبی برخوردار است، ادامه داد: همچنین تعداد بیماران آی سی یو، تعداد تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌های استان و تعداد فوتی‌ها نیز رو به کاهش هست.

وی یادآور شد: استان در دو هفته دیگر وارد فصل زمستان می‌شود و با توجه به سردی هوا، امکان مسدود شدن پنجره‌ها در خانه‌ها و محل کار وجود دارد که این امر باعث کمتر شدن تهویه هوا برای بیمار و شیوع بیشتر ویروس کرونا می‌شود؛ لذا تا جایی که ممکن است نسبت به امر تهویه در محل خانه و کار توجه شده و شرایط برای این امر فراهم شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه تلاش کنیم تا این وضعیت رو به کاهش استان را حفظ کنیم، در پایان گفت: این امر با همکاری مردم، استفاده از وسایل بهداشتی، رعایت و عمل کردن به دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی محقق می‌شود چرا که همه ما برای کنترل کردن بیماری کرونا در استان با همدیگر بسیج می‌شویم و این امر را ادامه می‌دهیم.

منبع:مهر

 

به گزارش آبادان نیوز، غلام‌رضا شریعتی روز شنبه در حاشیه نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا بیان کرد: شرایط خوزستان از نظر روند ابتلا  به کرونا رو به بهبود است و تعداد مبتلایان روزانه، بستری‌ها و فوتی‌ها رو به کاهش است.

وی افزود: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در آی سی یو نیز کاهش داشته و وضعیت خوزستان را از نظر کاهش مبتلایان در چند هفته گذشته می‌توان مناسب ارزیابی کرد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه با ورود به فصل زمستان تا چند روز آینده،و بسته ماندن پنجره‌ها ناشی از  سرما و کاهش دما، تهویه هوا در منازل و محل کار کاهش یافته، و این امر به گسترش و شیوع کرونا کمک می‌کند گفت: باید امکان تهویه هوا را در خانه یا محل کار ایجاد کرده و مراقبت‌ها را در مقابله با کرونا جدی‌تر گرفته ، و نسبت به استفاده از وسایل خود مراقبتی مانند ماسک نیز توجه ویژه داشته باشیم.

وی توضیح داد: در برهه فعلی باید تلاش کنیم وضعیت رو به کاهش را حفظ کنیم، این امر با همکاری آحاد مختلف مردم، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی محقق می‌شود.

شریعتی با تاکید برای بسیج شدن همه برای کنترل بیماری بیان کرد:  از همکاری همه مردم استان برای کنترل و کاهش بیماری سپاسگزارم و از آنها تشکر می‌کنم.

ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز پنجشنبه هفته گذشته را نخستین روز بدون فوت کرونایی در استان خوزستان از ابتدای امسال تاکنون اعلام کرد.

بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ۱۵ تیر تا سوم شهریور امسال روند ابتلای افراد به ویروس کرونا در خوزستان کاملا کنترل شده و آرام بود اما پس از این تاریخ روند ابتلا به کرونا در استان بار دیگر افزایشی  شده و این استان وارد پیک دوم شد. این روند تا ۱۷ مهر ادامه داشت و از ۱۷ مهر روند ابتلای مردم استان خوزستان به ویروس کرونا دوباره کاهشی شده و تا ۲۳ آبان‌ماه  این روند تثبیت شده بود. از این تاریخ  به بعد نیز خوزستان مانند سایر مناطق کشور وارد فاز سوم ابتلا به کرونا شده و روند افزایشی شد.

منبع:ایرنا

 

به گزارش آبادان نیوز، غلامرضا شریعتی در حاشیه نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان که امروز (۱۵ آذرماه) برگزار شد، اظهار کرد: وضعیت بیماری در خوزستان رو به بهبود است و در حال حاضر در استان، شهر قرمز نداریم؛ ۱۰ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۷ شهر نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد مبتلایان، بستری و مرگ و میر رو به کاهش است؛ هر چند شرایط بیماری در استان خوزستان فعلا مناسب است اما در ۱۰ تا ۱۵ روز آینده وارد زمستان می‌شویم و کاهش دما و بسته شدن درب و پنجره‌ها ممکن است موجب کاهش تهویه هوا شود که این مساله به شیوع و گسترش بیماری کمک می‌کند.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم ادامه استفاده از وسایل خودمراقبتی، گفت: تا حد امکان باید شرایط تهویه در منزل و محل کار فراهم و برای حفظ وضعیت رو به کاهش بیماری تلاش شود که این امر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط آحاد مردم محقق می‌شود.

شریعتی گفت: همه در کنار هم باید برای کنترل بیماری بسیج شویم و این کار را ادامه می‌دهیم.

منبع:ایسنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: