کد خبر: ١٦٩٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/14-٢٣:١٦

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که واکسن کرونای تولیدی شرکت مدرنا که اخیر اعلام شد ۹۴ درصد کارایی دارد، باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن انسان پادتن‌های قوی تولید کند که دست‌کم برای سه ماه دوام می‌آورند.

 

به گزارش آبادان نیوز، متخصصانِ انستیتوی ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی که به طور مشترک در تولید این واکسن فعالیت داشتند در نخستین مرحله آزمایش بالینی، پاسخ ایمنی ۳۴ شرکت کننده بزرگسال، پیر و جوان را مورد مطالعه قرار دادند.

آن‌ها در مقاله‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند نوشتند: پادتن‌هایی که ویروس کرونا را از حمله به سلول‌های انسانی متوقف می‌کند با توجه به گذشت زمان، همانطور که انتظار می‌رفت کمی کاهش یافت اما سه ماه پس از تزریق واکسن همچنان این پادتن ها در بدن همه شرکت‌کننده‌ها در آزمایش، بالا بود.

واکسن تولیدی شرکت مدرنا با نام mRNA-۱۲۷۳ در دو نوبت با فاصله ۲۸ روز تزریق می‌شود.

با این حال متخصصان اعلام کرده‌اند حتی اگر تعداد پادتن‌ها به مرور کمتر شود باز هم جای نگرانی نیست.

متخصصان در این انستیتو گفته‌اند در صورت تزریق واکسن به احتمال زیاد اگر سیستم ایمنی بعدا و در فاصله زمانی دورتر، بار دیگر در معرض ویروس قرار گیرد، آن را به یاد می‌آورد و سپس می‌تواند پادتن‌های جدید تولید کند.

این مطالعه نشان داد که واکسن نوع خاصی از سلول‌های ایمنی را فعال می‌کند که به ایجاد به اصطلاح «پاسخ حافظه» کمک می‌کند اما این موضوع تنها در مطالعات طولانی‌تر قابل تایید نهایی خواهد بود.

واکسن مدرنا در تاریخ ۱۷ دسامبر از سوی کمیته مشورتی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن می‌تواند مجوز استفاده اضطراری را دریافت کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، این واکسن مانند واکسن دیگر که توسط فایزر و بیون‌تک ساخته شده، مبتنی بر فناوری جدیدی است که مواد ژنتیکی را به شکل mRNA استفاده می‌کند. آران‌ای پیام‌رسان (mRNA) وظیفه‌اش، ارسال دستورالعمل‌های ژنتیک به بدن است.

منبع:ایسنا


آغاز آزمایش واکسن کرونا روی کودکان

به گزارش آبادان خبر، شرکت فایزر نیز که در تولید واکسن کرونا پیشگام است، هم‌اکنون بررسی تاثیر این واکسن را روی کودکان و نوجوانان شروع کرده است.

آزمایش‌های بالینی روی ۳۰۰۰ داوطلب ۱۲ تا ۱۸ساله متمرکز خواهد بود.

گزارش‌ها حاکیست این آزمایش‌ها در شش ایالت آمریکا شامل آیداهو، مینه‌سوتا، نیویورک، اوکلاهما، تگزاس و یوتا به اجرا گذاشته خواهد شد.

مقامات فدرال آمریکا می‌گویند مهم است که این واکسن پیش از توزیع گسترده آن در سال آینده روی کودکان آزمایش شود.

هم واکسن تولیدی فایزر و هم واکسن‌های شرکت مدرنا هنور منتظر صدور مجوز استفاده از جانب اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده هستند. انتظار می‌رود مقامات این نهاد برای گفت‌وگو پیرامون این واکسن‌ها، روز ۱۰ دسامبر تشکیل جلسه دهند.

اگر واکسن‌های این دو شرکت مجوز استفاده اضطراری دریافت کنند، نخستین واکسن‌ها از روز ۲۱ دسامبر تلقیح خواهند شد.

مقامات مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا (CDC) توصیه کرده‌اند که به کارکنان خط مقدم مراکز درمانی و ساکنان خانه‌های سالمندان برای دریافت واکسن اولویت داده شود.

مقامات بهداشتی انگلیس مجوز استفاده از واکسن را روز چهارشنبه صادر کردند.

گفته می‌شود واکسن تولیدی شرکت فایزر تا ۹۵ درصد و واکسن‌های مدرنا تا ۹۴ درصد موثر است.

هر دو واکسن در دو دوز تلقیح می‌شود. دومین دوز برای واکسن فایزر سه هفته پس از تلقیح نخست و دومین دوز برای واکسن مدرنا یک ماه پس از تلقیح اول است.

به گزارش ایندیپندنت، انتظار می‌رود همه شهروندان آمریکا تا ماه مه یا ژوئن سال آینده به واکسن کرونا دسترسی پیدا کنند.

منبع:ایسنا

 

زنجیره توزیع واکسن کرونا مورد حمله قرار گرفت

به گزارش آبادان نیوز، شرکت آی بی ام اخیراً اعلام کرد از یک حمله فیشینگ هماهنگ جهانی علیه شرکت‌ها و سازمان‌های مربوط به زنجیره توزیع سرد واکسن‌های کووید١٩با خبر شده است.

این بخشی از زنجیره تامین ذخیره واکسن‌ها است که سرد ماندن آنها را تامین می‌کند. سرمایش بخشی مهم از فرایند توزیع دو واکسن فایزر و مدرنا است زیرا آنها را باید در دمای کمتر از ٩٤-و ٤- درجه فارنهایت نگهداری کرد.

در این حمله سایبری هکرها وانمود کردند یکی از مدیران ارشد شرکت چینی هایربیومدیکال هستند. این شرکت چینی ادعا می‌کند تنها تهیه کننده زنجیره سرد کامل در جهان است.

در مرحله بعد هکرها ایمیل فیشینگ حاوی یک ضمیمهHTML ارسال کردند که از دریافت کننده اطلاعاتی شخصی را درخواست می‌کرد. آنها تصمیم داشتند با استفاده از این اطلاعات در مرحله بعد به شبکه‌های حساس دسترسی یابند.

آی بی ام اعلام کرد حداقل ١٠ سازمان مختلف با چنین حمله‌ای روبرو شدند. البته این شرکت هنوز نمی‌داند این حملات موفقیت آمیز بوده‌اند یا خیر.

منبع:مهر

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: