کد خبر: ١٦٨٢١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/05-١٠:٠٥

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:هدف از اجرای طرح محله محور کاهش شمار مبتلایان و فوتی های کرونایی است.

 

به گزارش آیادان خبر، آرش یلالی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان اظهار کرد:طرح شهید حاج قاسم سلیمانی یا طرح محله محور به عنوان گام چهارم کنترل همه گیری ویروس کرونا در کشور در حال آغاز است و هدف از اجرای این طرح کاهش تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ ناشی از این بیماری است که به مدت سه ماه اجرا می شود.

وی گفت: رکن اجرای این طرح استفاده از ظرفیت های مردمی است که تبلور آن در بسیج ، سایرموسسه های مردمی و گروه های جهادی است و استفاده از مدیریت محله محور این بیماری خواهد بود.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:اقداماتی که در این طرح انجام می شود شامل تشدید مراقبت ، مراکز تهیه و توزیع خواهد بود ، تشدید برنامه های آموزشی ،پیگیری موارد مثبت و اطرافیان آنها ،رعایت و حفاظت از خانواده های دارای بیمار و افراد پر خطر و نیازمند خواهد بود.

یلالی عنوان کرد: همچنین در این طرح نمونه گیری وسیع از افرادی که در تماس مستقیم با این بیماری هستند نیز در دستور کار قرار دارد .

او تصریح کرد: این طرح با مدیریت مشترک بسیج ، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و با فرماندهی قرارگاه فرماندار اجرا خواهد شد که شاکله آن براساس ساختار شبکه موجود در شبکه های بهداشت و درمانی و همچنین ظرفیت پایگاه های بسیج و نواحی بسیج خواهد بود.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: