کد خبر: ١٦٧٦٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/01-١٧:٢٨

مرکز ملی پایش سریع گرد و خاک هواشناسی و اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به حرکت توده گردوغبار از خارج از کشور به منطقه هشدار داد.

 

به گزارش آبادان خبر، با ورود توده گرد و خاک تشکیل شده بر روی کشور کویت و عربستان، از ساعاتی دیگر در مناطقی از جنوب غرب استان شاهد کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار خواهیم بود.

بر اساس این گزارش گرد و غبار تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود و تا اواخر وقت امروز ادامه دارد.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

گرد و خاک در راه آبادان و خرمشهر

به گزارش آبادان خبر، بر اساس نقشه‌های پیش یابی هوا کارشناسان این مرکز اعلام کردند. با توجه به تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور کویت و بخش‌هایی از عربستان، از ساعاتی دیگر در مناطقی از جنوب غرب استان شاهد کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و خاک خواهیم بود.
با توجه به تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور کویت از ساعاتی دیگر در مناطقی از جنوب غرب استان شاهد کاهش دید افقی و گرد و خاک خواهیم بود.
بر این اساس این پدیده تا اواخر وقت امروز شنبه ادامه دارد.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما

 

گرد و غبار با منشاء خارجی در راه خوزستان
به گزارش آبادان خبر، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به تشکیل توده گرد و خاک روی کشور کویت و بخش‌هایی از عربستان، از ساعاتی دیگر در مناطقی از جنوب غرب خوزستان شاهد کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار خواهیم بود.

بر اساس این گزارش گرد و غبار تا ساعاتی دیگر آغاز می‌شود و تا اواخر وقت امروز شنبه ادامه دارد.

گرد و غبار همرفتی ۱۸ آبان نیز برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت به گونه‌ای که بیشترین میزان آن در رامشیر به ۳۱ برابر حد مجاز رسید.
منبع:ایرنا

 

آبان خوزستان چقدر بارید؟
به گزارش آبادان خبر، محمد سبزه‌زاری با اشاره به مقایسه میزان بارندگی در آبان‌ماه سال ۹۸ و آبان‌ماه امسال شهرهای خوزستان اظهار کرد: در آبان‌ماه سال ۹۸ میزان بارندگی در اهواز ۹۹ میلیمتر بود اما آبان‌ماه امسال ۲۱.۵ میلیمتر گزارش شده است که نشان‌دهنده کاهش ۷۷.۵ میلیمتری بارندگی است.

وی افزود: میزان بارندگی در آبان‌ماه سال ۹۸ در لالی ۷۶.۵ میلیمتر و در آبان‌ماه امسال ۱۳.۸ میلیمتر بوده است. همچنین در آبان‌ماه امسال میزان بارندگی در ایذه ۷۵.۸ میلیمتر و در مدت مشابه سال گذشته ۴۱.۳ میلیمتر گزارش شده است. میزان بارندگی در آبان‌ماه سال ۹۸ در دهدز ۶۵.۸ میلیمتر و در آبان ماه امسال ۴۳.۶ میلیمتر بوده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: با وجود بارش‌هایی که در دهه سوم آبان اتفاق افتاد، به جز چند شهر، میزان بارش آبان امسال نسبت به پارسال کمتر بوده است.

وی افزود: در آبان‌ماه امسال میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در اهواز، لالی، ایذه، دهدز، ایستگاه کشاورزی اهواز، هندیجان، شادگان، آبادان، ماهشهر، مسجدسلیمان، بهبهان، حسینیه اندیمشک، آغاجاری، شوشتر، امیدیه و شوش کاهشی بوده است.

سبزه‌زاری بیان کرد: در مقابل، میزان بارندگی در آبان‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در گتوند، رامهرمز، بستان و دزفول افزایشی بوده است.

منبع:ایسنا

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: