کد خبر: ١٦٧٥٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/01-١١:٢٧

سرپرست مرکز بهداشت آبادان از آغاز طرح مکمل یاری مگادوز ویتامین A برای کودکان ۲ تا ۵ سال در مراکز بهداشتی این شهرستان خبر داد.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر نجمه آقامیری صبح امروز اظهار کرد: سازمان جهانی بهداشت و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) باتوجه به نقش ویتامین A در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تنفسی و کووید ١٩ و کاهش مرگ و میر ناشی از آن در کودکان زیر ۵ سال، برنامه مکمل‌یاری ویتامین A به ویژه در مناطق محروم که کمبود این ویتامین یکی از مشکلات تغذیه‌ای به شمار می‌رود را توصیه می‌کنند.

وی افزود: در همین راستا تجویز کپسول‌های ٢٠٠هزار واحدی ویتامین A به تمام کودکان ٢ تا ۵ سال ضروری است.

آقامیری ادامه داد: این طرح از ابتدای هفته گذشته و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های انجام‌شده واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت و توسط بهورزان و مراقبین سلامت در تمام مراکز، پایگاه‌ها و خانه‌های بهداشت شهر و روستا شهرستان آبادان آغاز شده و هر ۶ ماه یک بار به کودکان تجویز می‌شود.

وی افزود: خانواده‌ها برای مکمل‌یاری ویتامین A کودکان خود با در دست داشتن کارت بهداشتی کودک و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز بهداشتی تحت پوشش خود مراجعه کنند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: با توجه به نقش ویتامین A در رشد و سلامت کودک، وجود انواع سبزی‌ها و میوه‌های متنوع در برنامه غذایی کودک به تامین این ویتامین کمک می‌کند.

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: