کد خبر: ١٦٣٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/08/06-١٢:٣١

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: با توجه به شرایط موارد ابتلا به ویروس کرونا، پاییز و زمستان سختی را پیش‌رو داریم.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر شکراله سلمان‌زاده در جلسه ستاد کرونا این منطقه که صبح امروز در محل فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در آخرین دیداری که با اعضای ستاد ملی کرونا داشتند بیاناتی را ایراد کردند که در واقع کلید اصلی مبارزه با بیماری یادشده بود.

وی در همین خصوص اضافه کرد: معظم له در دیدار مذکور، رویارویی موفق وزارت بهداشت، دولت و مجموعه نظام مقدس جمهوری اسلامی با ویروس کرونا را در گرو هماهنگی، یکپارچگی، اقناع افکار عمومی، مشارکت وسیع اجتماعی، بسیج همه امکانات، هم‌افزایی تمام دستگاه‌‎ها و قوا و تداوم مدیریت جهادی مبتنی بر ایمان، علم و عمل دانستند، که در واقع کامل‌تر از این نمی‌شد راهکاری را برای مبارزه با کرونا بیان کرد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر این مهم که در راه مبارزه با کرونا باید همه دستگاه‌‎ها در کنار هم باشند، افزود: اقدامات خیلی خوبی در منطقه ما صورت گرفت و شاید اگر این اقدامات نبود ما نیز شبیه به برخی استان‌های دیگر شرایط بسیار دشوارتری داشتیم.

وی با اشاره به این موضوع که در مبارزه با کرونا نسبت به ایالات متحده و برخی کشورهای اروپایی پیشگام‌‎تر بودیم، خاطرنشان کرد: میزان مرگ و در همچنین بهبودی در کشور ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای مترقی دنیا، شرایط بهتری را داشته است که این موضوع ماحصل اتحاد و همدلی در ستاد کرونا و مشارکت عمومی بوده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: در راه مبارزه با کووید 19 هنوز جای کار بسیار زیاد است و پاییز و زمستان بسیار سختی را با توجه به شدت افزایش ویروس کرونا، در کنار اپیدمی آنفولانزا، بحران‌های تنفسی بعد از باران و معضل آلرژی، پیش‌رو داریم.

وی با بیان اینکه 200نوع ویروس داریم که علائم سرماخوردگی را دارند، عنوان کرد: تمام این ویروس‌ها در فصل‌‎های سرد فعالیت‌شان بیشتر می‌شود و لازم است با اتحاد و هماهنگی بیشتر گام برداریم. آنچه در این بین بسیار مهم است اقناع افکر عمومی بوده و معضل بزرگ امروز ما ساده‌انگاری موضوع توسط مردم است.

دکتر سلمان‌زاده ادامه داد: استفاده از ماسک به عنوان یک راهکار ساده و در عین حال موثر در کنترل کرونا، آنفولانزا و سایر بیماری‌های تنفسی در جامعه خیلی کمرنگ شده است و باید اقدامات موثری برای اجبار مردم از استفاده از ماسک صورت بگیرد و در این راه یک بمباران اطلاعاتی و تبلیغاتی در این خصوص تشدید شود.

وی بیان کرد: خوشبختانه ماسک در منطقه به وفور تولید می‌شود و در کنار آن گروه‌های جهادی نیز ماسک را به قیمت ارزان تولید می‌کنند، حتی اگر قدرت خرید ماسک هم نباشد با چند تکه پارچه هم در خانه می‌توان آن را تولید و استفاده کرد.

این مقام مسئول دانشکده علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: ادارات و اماکن عمومی باید در استفاده از ماسک اجبار داشته باشند و همچنین مغازه‌ها، پاساژها و اماکن عمومی‌ای که مردم به آنها مراجعه می‌کنند نیز باید تهویه مناسب داشته باشند و مجبور به استفاده از ماسک شوند.

وی افزود: برای مهار کرونا علاوه بر استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی باید مجموعه‌ای از اقداماتی مثل رعایت کامل پروتکل‌ها در ادارات و اماکن عمومی، عدم حضور غیرضروری در معابر عمومی، پارک‌ها و بازارها، بیماریابی به موقع، پیگیری موارد تماس و اجبار افراد بیمار به ماندن در ایزوله خانگی باید با هم شکل بگیرند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در بخش دیگری از صحبت‌های خود ضمن خسته نباشید به دکتر خواجه نوری به خاطر تلاش‌های وی در زمان تصدی پست مدیریت شبکه بهداشت و درمان خرمشهر، از دکتر پروین به خاطر قبول این جایگاه قدردانی کرد.

جلسه ستاد کرونا شهرستان خرمشهر با حضور دکتر حیدری، معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان، اعضای ستاد، روسای ادارات شهرستان، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان، معاونان درمان، دانشجویی فرهنگی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مدیران این دانشکده و مدیر سلامت، بهداشت و محیط زیست سازمان منطقه آزاد اروند در محل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه خرمشهر برگزار شد. 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان خبر,آبادان نیوز,خبرآبادان,اخبارآبادان,آبادان  خبر,آبادان  نیوز،منطقه آزاد اروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: