کد خبر: ١٦٢٤٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/30-١٠:٢٠

بنا به گفته‌ های سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی مقابله با کرونا ، بهترین راه مبارزه و پیشگیری از این ویروس منحوس،در خانه ماندن است.

 

آبادان خبر _ بنا به گفته‌ های سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی مقابله با کرونا ، بهترین راه مبارزه و پیشگیری از این ویروس منحوس، در خانه ماندن یا قرنطینه‌ی خانگی است؛ که می توان این محدودیت در خانه ماندن را به فرصت تبدیل کرد و آن را یک توفیق اجباری دانست ، به شرط آنکه زمان بیشتری را به خود و اعضای خانواده به دور از دغدغه‌های ذهنی روزمره و شغلی اختصاص بدهیم.

در کنار ما کودکانی زندگی می کنند که سبک زندگیشان تغییر کرده، همچنین در معرض اطلاعاتی قرار گرفته اند که جز ترس و وحشت فایده‌ای برایشان ندارد، زیرا کودکان قادر به درک، تجزیه و تحلیل این اطلاعات نیستند پس لازم است که بیشتر حواسمان را به کودکان اطرافمان بدهیم و از آنها بیش از پیش مراقبت کنیم.

 درخصوص بحران کرونا و کودکان  باید دانست که برای توضیح این بیماری به کودکان، از خلاقیت خود استفاده کنید و متناسب با سن کودکان، تجربیات و علاقمندی آنان، برایشان توضیح بدهید. همچنین می توان از این روش ها استفاده کرد:

۱ _ قصه (ساده‌ ترین راه برای توضیح مسائل گوناگون به کودکان قصه گویی است)

۲ _ نقاشی

۳ _ بازی

والدین باید جلوی بمباران اطلاعاتی کودکان را بگیرند و به سوال‌ های کودکان با دقت، صبر، حوصله پاسخ دهند، همچنین با کودکان خود بیشتر وقت بگذرانید و دلیل تغییر سبک زندگی را متناسب با درک کودک برای او بازگو کنید.او بیان کرد: کودکان در شرایط گوناگون، حوادث و روابط موجود در دنیای اطراف را می فهمند، ولی میزان فهم آن‌ها بستگی به سطح رشد شناختی شان دارد. با توجه به اضطراب و ترس کودکان در شرایط بحرانی برای مدیریت اضطراب و ترس کودکان می توان از راهکار‌های زیر بهره برد:

 زندگی خود رانظم بدهید، بی نظمی یکی از عوامل ایجاد استرس می باشد و تعطیلی مدارس، مهدها برنامه زندگی کودکان را مختل نموده در نتیجه نیازمند برقراری نظم در زندگی هستند. والدین برای کودکان وقت بیشتری را اختصاص بدهند بخصوص برای بازی کردن، درکنار بازی و سرگرمی مسائل آموزشی کودکان فراموش نشود و به آن‌ها احساس امنیت و آرامش بدهید. با توجه به تعطیلی مهد کودک‌ها، مدارس و دور شدن کودکان از دوستان و همکلاسی هایشان، بهتر است برای کاهش استرس شرایط ارتباط تلفنی کودک با دوستانش را فراهم کنید.

مرکز مشاوره آرامش معاونت اجتماعی پلیس خوزستان آماده ارائه خدمات مشاوره ای به صورت حضوری و تلفنی به عموم شهروندان می باشد.

تلفن پلیس مشاور پاسخگو : ۰۹۶۵۸۰

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان  نیوز،آبادان  خبر

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: