کد خبر: ١٦٢٠٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/28-٢٢:٤٢

در این بخش حقایقی درباره اختلال هراس که ممکن است مورد توجه همه باشد مطرح میگردد.شرح مفصل این مباحث در منابع مختلف یافت می شود.

 

آبادان خبر _ آنتونی و اسوینسون ۲۰۰۰ و تیلور ۲۰۰۰ اختلال هراس مشکل نسبتا رایجی است. این اختلال تقریبا بر ۵/۳ درصد از جمعیت اثرگذار است.یعنی تقریبا بر زندگی ده میلیون آمریکایی تاثیر نی گذارد .

[کسلر و همکاران ۱۹۹۴] :حدود دو سوم افراد دارای اختلال هراس زن هستند. علاوه بر آن زنان دارای اختلال هراس، بیشتر از مردان دارای این اختلال دچار حملات مکرر هراس  و فضای باز هراسی شدیدتری می شوند و ترس بیشتری از علائم هراس دارند.
[ترگون ،مارچاند و دوپیوس ۱۹۹۸]: اختلال هراس معمولا د  اوایل بزرگسالی شروع می شود (دهه سوم زندگی‌شخص)، هرچند ممکن است در دوران کودکی یا اواخر زندگی نیز شروع شود.رشروع اختلال معمولا تا حدی ناگهانی است و اغلب با یک جمله هراس ِ وحشتناک شروع می شود؛ همچنین شروع آن اغلب بعد از دوره ای از استرس در زندگی شخص رخ می دهد. از جمله وقایعی مثل((فارغ التحصیلی،طلاق،ازدواج،بچه دار شدن،یافتن شغل جدید،بیکاری،مرگ عزیزان و یا وقوع بیماری در خانواده  .اختلال هراس اگر درمان نشود به صورت بک مشکل مزمن باقی می ماند.به عنوان مثال مطالعه ای نشان داد که ۹۲ درصد افراد دارای اختلال هراس،یک‌سال پس از تشخیص اولیه نیر حملات هراس را تجربه کرده اند.[اهلرس:۱۹۹۵:] ((خب  نویدبخش این است که اختلال هراس یک وضعیت قابل درمان است .))
اختلال هراس بر  طیف وسیعی از حوزه های زندگی از جمله :کار،تفریح و عملکرد اجتماعی تاثیر می گذارد.در حقیقت مطالعه ای که در کلینیک ما انجام شد نشان داد سطوح مختلف اختلال در عملکرد افراد دارای اختلال هراس،مشابه سطوح مختلف اختلال در عملکرد افراد دارای مشکلات پزشکی حاد ، همانند بیماری کلیوی و تصلب شرایین است.اگر از اختلال هراس رنج میبرید این یافته ها نباید آن قدرها هم شما را شگفت زده کند.اختلال هراس همچنین هزینه ی زیادی را بر سیستم مراقبت های بهداشتی و بر جامعه تحمیل می کند. برای مثال سیگل،جونز و ویلسون [۱۹۹۰] دریافتند افرادی دارای اختلال هراس ،هفت برابر بیشتر از افرادی که دچار اختلال هراس نیستند به پزشکان مراجعه کنند و دو برابر سایر افراد از کار خود مرخصی میگیرند.یافته های تحقیقات انجام شده در کلینیک ما[آنتونی و اسوینسون۲۰۰۰] و یافته های سایر تحقیقات نشان میدهد اختلال هراس اغلب همراه با سایر اختلالات رخ می دهد.برای مثال دریافتیم که تقریبا یک نفر از هر پنج نفری که به دنبال درمان هستند از افسردگی رنج می برند. تقریبا یک چهارم در وضعیت های اجتماعی دچار اضطراب می شوند و برای دارای سایر انواع اختلالات اضطرابی مانند :فوبی،اختلال اضطراب فراگیر و اختلال وسواس هستند.خوشبختانه وجود اختلالات دیگر اضطراب یا افسردگی تاثیری بر نتیجه درمان اختلال هراس ندارد.در حقیقت هدف قرار دادن اختلال هراس می تواند منجر به بهبودی سایر مشکلات نیز بشود.[براون،آنتونی و باران ۱۹۹۵]

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،خبرآبادان،اخبارآبادان  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: