کد خبر: ١٥٧٩٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/08-١١:٠١

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان گفت: دیپلماسی ورزشی فعال ما در پرونده جودو صورت گرفته و خوشبختانه بسیاری از سفرای کشورها توجیه شدند و حالا می‌دانند که بازی‌های سیاسی نباید به ورزش تسلط پیدا کند.

 

به گزارش آبادان خبر، «فرشید طهماسبی» روز دوشنبه در نمایشگاه دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس کلمه‌ای است که نباید صرفا به جنگ خلاصه شود و در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها چه در بحث سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی وجود دارد و طبیعتا یکی از بهترین ابزارها برای جنگیدن و جنگ نرم، ورزش است. اگر ما فلسفه و برنامه‌ای داریم و می‌خواهیم خود را به دنیا ثابت کنیم یکی از بهترین روش‌های پذیرفتنی از سوی سایر کشورها، ورزش است. 

وی افزود: عملا دفاع مقدس ما هنوز هم با ورزش ادامه داشته و نشان می‌دهیم که در حین حمایت و صیانت از ارزش‌های فرهنگی  و اخلاقی می‌توانیم در عرصه‌های بین‌المللی بدرخشیم. تا الان هم با همه مشکلاتی که جنگ و تحریم داشته، ورزش ما در بین ۲۰۰ کشور موجود اگر میانگین بگیرید، وضعیت خوب و نمره قابل قبولی دارد. هر چند تلاش‌هایی می‌شود که به این حوزه آسیب‌ بزنند اما با مدیریت خوب وزارت ورزش و همه نهادهای ورزشی این حملات دفع می‌شود و ما هم در عرصه ورزش دفاع مقدس را انجام می‌دهیم. دفاع مقدس خاموش‌شدنی نیست. 

مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان، عنوان کرد: امروز اگر به سراغ ورزش آمده‌اند، دلیل آن این است که متوجه شده‌اند که ما از طریق ورزش توانستیم صدای خود را به گوش سایر ملت‌ها برسانیم. ایران یک کشور صلح‌طلب است و بهترین ابزار هم برای گسترش این صلح طلبی تا الان ورزش بوده و تلاش‌هایی که اخیرا برای فشار روی کشور ما در عرصه‌های مختلف وارد می‌شود، به این دلیل است که ورزش ما موفق بوده و ما باید این روند را ادامه دهیم. 

وی خاطرنشان کرد: البته باید گسترش ورزش را در خانواده‌ها داشته باشیم. ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی مهم است. بین‌المللی شدن ورزشکاران ما باید به مدیران ورزش ما نیز سرایت کند و در آینده همین ورزشکاران را در پست‌های مدیریتی استفاده کنیم.

طهماسبی تصریح کرد: بخشی از محتوای پرونده ما در جودو محرمانه است و قابلیت بازتاب ندارد اما اگر بخواهم به طور کلی موضوعی را بیان کنم این است که دیپلماسی ورزشی فعال ما به ویژه با همکاری بین وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، وزارت خارجه و به صورت اختصاصی فدراسیون جودو صورت گرفته و خوشبختانه بسیاری از سفرای کشورها توجیه شدند و حالا می‌دانند که بازی‌های سیاسی نباید به ورزش تسلط پیدا کند و علی‌رغم اینکه خیلی‌ها معتقد بودند در پرونده‌ای که علیه ایران تشکیل شده،‌ همان ابتدا رای به ضرر کشورمان صادر می‌شود، این اتفاق نیافتاد و تاکنون فرصت خوبی به جودو کشورمان داده شده است و امیدوارم این مشکل حل شود.   

منبع:ایرنا

وزارت ورزش،جودو،دفاع مقدس،کمیته ملی المپیک،وزارت خارجه،فدراسیون جودو،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: