کد خبر: ١٥٧٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/07-١٩:٣٣

رییس انجمن قلب خوزستان گفت: شایع‌ترین علت مرگ و میر در بیماران مبتلا به کرونا ناشی از بروز نارسایی قلبی است.

 

به گزارش آبادان خبر، دکتر حبیب حی بر دوشنبه بیان کرد: بیماری کرونا به دلیل ایجاد التهاب در عروق قلبی و عضله قلب و افزایش خاصیت انعقاد پذیری خون، زمینه ساز بروز انواع سکته های قلبی و نارسایی قلبی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه همواره پیشگیری بهتر از درمان است افزود: با رعایت موارد بهداشتی مانند رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک‌های موثر و ضدعفونی دست‌ها، از بروز کرونا جلوگیری کنیم و در صورت ابتلا ضمن درمان این بیماری، نسبت به بررسی قلبی عروقی نیز توجه داشته باشیم.

حی بر ادامه داد: در حال حاضر شایع‌ترین بیماری غیرواگیر کشور، بیماری انسدادی عروق کرونر قلب است که منجر به بروز سکته قلبی می‌شود، این بیماری به عنوان شایع‌ترین علت مرگ و میر در ایران، بیشتر از انواع سرطان و تصادفات جاده ای، مرگ و میر دارد.

این متخصص قلب و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز از مردم خواست استرس شغلی خود را کم کنند، در محل کار و در منزل درک متقابل نسبت به همدیگر داشته باشند تا با حس کمک و همیاری بتوانند استرس را کاهش دهند ضمن اینکه از فست فود، نوشابه و غذاهای چرب پرهیز کنند.

وی گفت: افزایش غذاهای فیبردار در رژیم غذایی با افزایش مصرف میوه و سبزی، کنترل دقیق فاکتورهای خطر مثل دیابت و فشارخون، قطع مصرف سیگار و انواع  داروهای افیونی و برنامه ورزشی منظم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده روی برای پنج روز در هفته نیز توصیه می‌شود.

خوزستان حدود نیمه مرداد ازوضعیت قرمز خارج و به حالت سفید درآمد ولی به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ۳۰ شهریور ماه طبق اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خوزستان بار دیگر در ردیف استان‌های با وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت.

منبع:ایرنا

خوزستان،کرونا،سکته قلبی،نارسایی قلبی،رژیم غذایی،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: