کد خبر: ١٥٧٨٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/07-١٨:٢٣

کارخانه تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین امروز در آبادان به بهره برداری رسید.

 

به گزارش آبادان خبر، کارخانه تولید هیدروکربن‌های سبک و سنگین با سرمایه گذاری بخش خصوصی و توسط سرمایه گذار ترکیه ای، با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاداروند در شهرک صنعتی آبادان به بهره برداری رسید.

مراد جان سرمایه گذار و مدیرعامل این کارخانه گفت: این کارخانه با سرمایه گذاری ۴۰ میلیون یورویی راه اندازی شده است و سالانه ۲۴۰ هزارتن هیدرو کربن تولید خواهد شد.

او با بیان اینکه با راه اندازی این کارخانه زمینه اشتغال برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد شده است افزود: همه محصولات این کارخانه صادر می‌شود بطوری که میزان صادرات ۷۰ میلیون یورو بر آورد شده است.

مدیرعامل این کارخانه بزرگترین مشکل این کارخانه را کمبود مواد اولیه اعلام کرد و گفت: به دلیل کمبود مواد اولیه هنوز نتوانسته ایم در حد ظرفیت اسمی کارخانه تولید کنیم و امیدواریم این مشکل بزودی برطرف شود.

اسماعیل زمانی مدیر سازمان منطقه آزاد اروند هم در مراسم بهره برداری از این طرح گفت: منطقه ما یکی از پرتراکم‌ترین مناطق انرژی جهان است و قطعا هر سرمایه گذار با تجربه‌ای مایل به سرمایه گذاری در زمینه انرژی در این منطقه است.

او افزود: با همه توان از سرمایه گذاران خارجی و داخلی که در راستای توسعه منطقه و کشور گام بر میدارند حمایت میکنیم.

همچنین امروز دهکده پروتئینی لویاند در خیابان دبستان آبادان به بهره برداری رسید.

علی بچاری مدیر عامل این طرح گفت: نخستین شعبه از دهکده پروتئینی لویاند امروز در آبادان با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی راه اندازی شده است و برای ۳۰ نفر بطور مستقیم و ۷۰ نفر بطور غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده است.

او افزود: شعبه‌های دیگر این دهکده پروتئینی در اهواز –رامهرمز و خرمشهر در حال ساخت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: