کد خبر: ١٥٦٧٧   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/02-١٨:٤٨

صادرات کالا از بندر خرمشهر در مقایسه با سال گذشته ۴۱ درصد رشد کرد.

 

به گزارش آبادان خبر، از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۳ هزار و ۸۲۱ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر بارگیری شده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۲۱۴ درصدی را نشان می‌دهد.مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به بارگیری بیش از چهار هزار TEU (هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) کالا‌های کانتینری در بندر خرمشهر گفت: در شش ماهه نخست سالجاری صادرات کالا‌های کانتینری نسبت به سال گذشته رشد ۷۱ درصدی را نشان می‌دهد.
نوراله اسعدی افزود: وجود پایانه مجهز کانتینری، زیرساخت‌های مناسب، ارئه امکانات و تسهیلات مناسب به مشتریان کالا‌های کانتینری و افزایش سرعت در انجام عملیات تخلیه و بارگیری را از دلایل افزایش بارگیری کانتینری عنوان کرد. 
اسعدی عمده بار صادراتی را مصالح ساختمانی، فلزات و مواد معدنی خواند و ادامه داد: از ابتدای سالجاری تا کنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از مجتمع بندری خرمشهر صادر شده است که این میزان در مقایسه با سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ابراز داشت: با وجود تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، خدمات ۲۴ ساعته بندر خرمشهر بسیار مطلوب بوده است.
منبع:خبرگزاری صداوسیما
خوزستان،خرمشهر،بندر خرمشهر،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،ویروس کرونا 
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: