( العدل هو إعطاء کل ذى حق حقه ) ( عدالت پرداخت حق هر حق داری به اوست )

 

به گزارش آبادان خبر و به نقل از روابط عمومی شهرداری خرمشهر، اگر به لحاظ رعایت حسن همجواری و سابقه دیرینه روابط فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی مردم نجیب شهرستانهاي آبادان و خرمشهر نگاه كنيم ، دامن زدن به اين گونه اعمال اهانت به مردم آبادان وخرمشهر است چون يك روح در دو جسم هستند .

عوارض آلایندگی موضوع ماده ۱۲۳ قانون برنامه پنجم توسعه و نیز بند ۳ ماده ۶ قانون برنامه ششم توسعه می باشد ، این مواد قانونی برای شهرستانها و مناطقی که از آلودگی تاسیسات و صنایع مستقر متاثر می‌شوند و آلایندگی تاسیسات بر آن شهرستانها تاثیر منفی می‌گذارد ، حق بهره مندی از عوارض آلایندگی قائل شده است .

 مسئولين محيط زيست با یک نگاه کارشناسانه مناطق تحت تأثیر را شناسایی کرده اند و منطقه تحت تأثیر آلایندگی این تاسیسات  را به تناسب تعیین کرده‌اند .با ارائه راهکار حل مناقشه، رعایت قانون و اتحاد و همدلی لازم وضروري است : نمایندگانی که رأی و قدرت خود را از مردم دارند، جز با پاسداری از قانون نمی‌توانند حافظ منافع مردم باشند؛ اینگونه اعمال و عملکرد جزیره‌ای و تنها حافظ منافع شهرستان خود بودن، نه تنها سرباز زدن نمایندگان از مسئولیت‌شان است که اتحاد و همدلی مردم در این شرایط حساس تاریخی را هدف قرار می‌دهد و ماحصلی جز تشتت و پراکندگی و در نتیجه تضعیف این دستگاه قانون‌گذار در پی دارد .

شایسته است کلیه مسئولین صراحتا از قانون تبعیت نموده و از موضع گیری بلا وجه در برابر قانون خودداری نمایند . عدالت ایجاب می نماید ، حق هر یک از این شهرستان ها به میزان تاثیر پذیری آلایندگی به آنها پرداخت گردد.امید است  حقوق تضیع شده مردم عزیزشهرستان  خرمشهر  متاثر از آلایندگی صنایع مستقر در منطقه آزاد اروند   مسترد گردد و بیش از این اجازه ظلم و تضیع حقوق ایشان داده نشود .

خوزستان،خرمشهر،شورای شهر خرمشهر،شورای شهر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز،حق آلایندگی

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: