کد خبر: ٢٨٩٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1402/03/20-١٢:٢٥

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد؛

موسوی‌فرد: موشک «فتاح» از بزرگ‌ترین دستاورد های نظام است

نماینده ولی فقیه در خوزستان: موشک فراصوت فتاح یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای نظام است.

 

آبادان نیوزامام جمعه اهواز و نمیانده ولی فقیه در استان خوزستان درخطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: یکی از زیر مجموعه‌های سبک زندگی اسلامی، خانواده است که در مقابل آن تزلزل است. خانواده به عنوان سلول جامعه اسلامی است و وقتی محکم بسته شود جامعه نیز محکم بسته می شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد افزود: اعتیاد و مواد مخدر باعث تزلزل خانواده می شود. بخش قابل توجهی از زندانیان، به جرم مواد مخدر و سرقت زندان هستند. وقتی دست فرد از همه کوتاه می شود و نمی تواند مواد مخدر را تامین کند دست به هر کاری می زند؛ اعتیاد و آسیب‌های آن به عنوان جدی ترین مساله اجتماعی ایران می تواند مطرح باشد.

او تصریح کرد: وجوه روانشناسی، جامعه شناسی سیاسی و دوری از قرآن سهم عمده ای در اعتیاد دارند. اعتیاد جامعه را به انحطاط می کشاند و پدیده ای است که ریشه در مسایل اجتماعی اقتصادی و فرهنگی دارد. گرایش فرد به اصول اخلاقی و معنوی را کاهش می دهد. بیماری اعتیاد نه تنها به فرد آسیب می رساند بلکه جامعه و خانواده را دچار مشکل می‌کند. گذشته از اینکه فضای مجازی رها است و در برخی از دانشگاه‌ها متاسفانه دانشجویان خود را آلوده به سیگار کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان درادامه خطاب به مسئولین گفت: وسیله ایاب و ذهاب خیلی قیمت بالایی دارد. هفته گذشته بلیت هواپیما تا حدود ۳ میلیون تومان نیز رسید که برخورد قاطع می خواهد. بیش از قبل باید بر قیمت ها نظارت شود. این مطالبه جدی مردم خوزستان است‌. بر تاکسی ها و اتوبوس ها هم نظارت شود. تلاش کنید تعداد خط واحدها را در اهواز و کارون و حاشیه شهر افزایش دهید.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد بابیان اینکه ۲۵ ماه ذی‌القعده روز دحوالارض است که روزه آن بسیار ثواب دارد، بیان کرد: مساله حجاب خیلی مهم است؛ اگر حجاب مهم نیست چرا استکبار تمام قدرت را گذاشته است تا زمینه بی حجابی را فراهم کند؟ می گویند اقتصاد را حل کنید. مشکل معیشتی را انکار نمی کنیم که واقعا آسیب وارد می کند و مسکن، اشتغال و ... توجه خاص مسئولین است و دولت تلاش می کند. باید توجه کنیم بی حجابی امنیت، آرامش، عشق و محبت کانون خانواده را به مخاطره می اندازد. بی توجهی به رعایت حریم، محبت خانواده را خدشه دار می کند. مهم است که انسان توجه کند. اگر حجاب مهم نیست چرا انقدر در جهان برای برداشتن آن تلاش می شود اگر بناست آزاد باشد چرا در دانشگاه های فرانسه اجازه حجاب نمی دهند؟

امام جمعه اهواز گفت: امام علی (ع) می فرمایند حیا برترین عبادات است. در روایت دیگر می فرمایند حیا تمام دین است. بی‌حجابی آسیب هایی در جامعه می گذارد. مسئولین و مردم از خواب بیدار شوید. تذکر زبانی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد عنوان کرد: در هفته گذشته یکی از دستاوردهای بزرگ نظام، موشک فراصوت فتاح بوده است. این سامانه آنقدر مهم است که تنها روسیه، چین و امریکا از آن دارند و تنها سه کشور توانمند از این موشک تولید می کنند؛ این مساله پیام بسیار مهمی دارد.

وی افزود: باید نظام اسلامی آنچنان توانمند باشد تا هیچ قدرتی جرعت نکرده نگاه چپ کند. این ها دستاورد شهید تهرانی مقدم و خیلی های دیگر است.  این ها همان جوانانی هستند که در دل تحریم ها به اینجا رسیدند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین درس از امام، ایمان و امید است. ۳ مولفه‌ اساسی بسترساز امید است که شامل امنیت، کارامدی و اعتماد اجتماعی است. می طلبد به طور ویژه این ها مورد بحث قرار گیرد و احساس امنیت نیز بسیار مهم است./ خبر خوزستان


حسینی محراب: وظیفه ما حرکت در مسیر اسلام است

استاندار خوزستان روز شنبه دراین نشست گفت: هر چه که در گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) انجام دهیم در واقع برای نظام و دین خود تلاش نموده ایم.

علی اکبر حسینی محراب اضافه کرد: باید این الگوی همیشه زنده را به نحو احسن به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم تا جلوی کسانی که دنبال مصادره امام هستند گرفته شود. امام در حقیقت منطبق با تصویری بودند که مقام معظم رهبری ارائه داده اند که همان پیروی از اسلام ناب محمدی است.

حسینی محراب ادامه داد: همه هدف امام خمینی (ره) اسلام بود و وظیفه ما هم به عنوان سرباز ایشان حرکت در همین مسیر است.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در بحث محلات اسلامی مسجد و جایگاه آن باید مدنظر قرار گیرد؛ اداره کل امور اجتماعی استانداری و معاونین سیاسی اجتماعی فرمانداران در طرح محلات اسلامی باید تلاش کنند تا اهداف مدنظر رخ دهد.

حسینی محراب با اشاره به هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری کنگره ملی شهدای استان خاطرنشان کرد: شهدای مدافع حرم که به اقتضای سن و سالشان دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده بودند نشان دادند با ندیدن دفاع مقدس هم میشود ایثار و رشادت کرد و الگوی جوانان بود

استاندار خوزستان تاکید کرد: فرمانداران با همکاری شهرداران یادمان های سطح شهرها را رفع نقص و پاکسازی و آماده نموده، به مزار شهدا رسیدگی کنند و برای تکریم خانواده های شهدا برنامه ریزی شود./ اخبار خوزستان


استاندار خوزستان: لزوم پرهیز از تکرار تجربه‌های ناموفق در زمینه تسهیلات اشتغالزایی

نشست شورای اشتغال استان دیروز (پنجشنبه 14 اردیبهشت) به ریاست استاندار خوزستان و با حضور اعضای این شورا درمحل استانداری برگزار شد.

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان دراین نشست گفت: ما اشتغال صرف دربرابر تسهیلات را قبول نداریم. بلکه شغلی که واقعی و اثرگذار باشد را در محاسبه آمار اشتغال ایجاد شده و اعطای تسهیلات شامل میکنیم.

حسینی محراب اضافه کرد: اکثر کسانی که درقالب طرح های زودبازده برای خود کار تعریف کردند چون سامانه های اطلاعاتی دستگاه ها کارکرد درستی نداشت هم اکنون بیکار هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: درنتیجه قرار نیست این تجربه شکست خورده را تکرار نماییم. ایجاد اشتغال باید بر محور تولید، خدمات و کشاورزی باشد.

حسینی محراب تاکید کرد: برای ساماندهی امور اشتغال باید به صورت قرارگاهی، جهادی و در میدان حضور فعال داشت و از شاخص های ارزیابی مدیریت ها نیز همین حضور میدانی خواهد بود.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان اظهار کرد: گره گشایی بسیاری از مشکلات از جمله مسایل مربوط به مجوزهای کسب و کار از طریق حضور میدانی مدیران انجام می‌شود./ خبر خوزستان


استاندار خوزستان: لزوم همکاری دولت و بخش خصوصی

استاندار خوزستان درنشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی بااشاره به اینکه رقابت‌های تجاری در جهان افزایش یافته است گفت: خوزستان نیز می‌تواند در بازار‌های مختلف خارجی بخصوص کشور‌های منطقه و همچنین اوراسیا حضور پررنگ تری داشته باشد که در همین راستا دولت و بخش خصوصی خوزستان برای گسترش ارتباطات تجاری با کشور‌های مختلف باید همکاری کنند.

علی اکبر حسینی محراب بابیان اینکه خوزستان نیازمند جهش جدی در حوزه اقتصادی و بازرگانی است بیان کرد: ما در بخش‌های تولید، کشاورزی و شیلات، فعالان اقتصادی زیادی داریم، اما وضعیت فعلی با انتظاراتی که وجود دارد فاصله زیادی دارد.

استاندار خوزستان بااشاره به ضرورت آسیب شناسی وضعیت موجود در حوزه تجارت خارجی استان گفت: خوزستان به عنوان یک استان مرزی و دارای گذرگاه‌های تجاری مختلف باید از ارتباطات تجاری بیشتری با بازار دیگر کشور‌های منطقه داشته باشد.

حسینی محراب تصریح کرد: قطعا تا وقتی که بازاری نداشته باشیم کسب و کار ما رونق نمی‌گیرد و شرایط استان از وضعیت کنونی خارج نمی‌شود.

رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان گفت: تا زمانی که یک پروژه بزرگی را به صورت مشترک تعریف نکنیم و ذهنیت‌ها یکی نشود، نمی‌توانیم گره گشایی کنیم. باید شناخت خود را از محیط اطراف بالا ببریم ضمن اینکه در جریان تولید و تجارت، اقتصاد سنجی لازم انجام گیرد.

وی افزود: توجه به الگو‌های روز دنیا در شناسایی بازار هدف بسیار مهم است به عنوان مثال ما هنوز در استان خوزستان یک برند مشهور نداریم و تا زمانی که فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی جزیره‌ای باشد، امکان تولید و صادرات محصول استاندارد و با کیفیت مطلوب فراهم نمی‌شود.

با تفرقه و کار‌های انفرادی، نمی‌توان در بازار دیگر کشور‌ها ورود کرد

حسینی محراب گفت: در گذشته بازار کشور‌های آسیای میانه در اختیار جنس‌های باکیفیت و جذاب ایرانی بود، اما با تولید و صادرات محصولات بی کیفیت، بازار را از دست دادیم و کشور‌های دیگر جایگزین محصولات ما شدند؛ بنابراین باید توجه داشت که بی تفاوتی نسبت به عملکرد رقبا و نبود شناخت رقیب باعث از دست رفتن سهم ایران از بازار‌ها می‌شود.

وی بابیان اینکه شناسایی بازار کشور‌های کویت، قطر، امارات، عراق و روسیه دستاورد‌های خوبی به همراه خواهد داشت افزود: کشور روسیه ۴۰۰ میلیارد دلار واردات داشته که ۱۰۰ میلیارد آن در بخش صیفی جات، میوه و گل است، اما ما سهمی از این بازار نداریم.

استاندار خوزستان ادامه داد: با تفرقه و کار‌های انفرادی، نمی‌توان در بازار دیگر کشور‌ها ورود کرد همچنین به گونه‌ای که شرکت‌های دانش بنیان ما فعالیت می‌کنند، قطعا نمی‌توانند با شرکت‌های اروپایی و چینی رقابت کنند.

وی شرط رقابت با دیگر کشور‌ها را کاهش هزینه‌ها دانست و گفت: ما باید علاوه بر هدف گذاری بلند مدت، منطقه پیرامون خود را بازبینی و مطالعه کنیم و به کار خود جهت دهیم تا به نتیجه برسیم. همچنین باید در فرآیند‌های تجاری ثبات ایجاد شود تا امکان برقراری و عقد قرارداد با تجار دیگر کشور‌ها در فضایی اطمینان بخش انجام شود.

استاندار خوزستان تاکید کرد: قطعا وجود یک برند قوی به جای چندین برند کوچک و ناشناس، در بازار‌های جهانی موثرتر خواهد بود.

حسینی محراب گفت: اگر بتوانیم یک یا ۲ میلیارد دلار از ۱۰۰ میلیارد دلار نیاز بازار مواد غذایی روسیه را تامین و به این کشور صادر کنیم، رشد اقتصادی خوزستان شتاب و نرخ بیکاری کاهش می‌یابد. عراق یکی از کشور‌های دارای توانمندی مالی مطلوب منطقه است و ما به راحتی می‌توانیم سهم بیشتری را در بازار این کشور کسب کنیم همچنین ارتباطات خاندان و طوایف مردم استان با عراق در انعقاد قرارداد‌های تجاری بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

لزوم همدلی و اهم افزایی بین بخش خصوصی و دولت برای تاثیرگذاری در بازار دیگر کشور‌ها

وی افزود: برای کسب موفقیت در بازار کشور‌های همسایه مثل عراق، عربستان، قطر و … باید این کشور‌ها را به خوبی رصد و با برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، خواسته‌های آن‌ها را شناسایی کرد که البته فعالیت‌های رسانه برای تحقق این موضوع بسیار مهم است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه برای ورود به بازار‌های هدف دیگر کشور‌ها به گروه‌های میانجی (ایرانی‌های حاضر در آن کشور) و توان دولت نیاز است گفت: حضور دیپلمات‌های سابق در تیم‌های مشورتی بسیار موثر بوده و برای این کار نیاز به برنامه ریزی است. انتظار داریم که دولت و بخش خصوصی استان به کمک اتاق بازرگانی اهواز، یک کارگروه مشترک برای معرفی برند‌های استان در بازار دیگر کشور‌ها ایجاد کنند.

وی همچنین بر لزوم ایجاد همدلی و اهم افزایی بین بخش خصوصی و دولت برای تاثیرگذاری در بازار دیگر کشور‌ها تاکید کرد و افزود: استانداری خوزستان برای افزایش ضریب نفوذ محصولات تولیدی استان در بازار‌های منطقه حمایت خواهد کرد. این درحالی است که باید با استفاده از تکنیک‌های جدید مانند اقتصاد دیجیتال و تفکرات نو، یک جریانی ایجاد شود که علاوه بر مدرن بودن، پایدار باشد تا بتوانیم به بازار‌های جدیدی دست پیدا کنیم.

حسینی محراب گفت: با وجود کشور‌های مسلمان در دنیا، اما سهمی در بازار آن‌ها نداریم. اگر بتوانیم محصولی ارائه دهیم که برای بازار دیگر کشور‌ها جذابیت داشته باشد؛ قطعا شرایط استان ما بهتر و بسیاری از مشکلاتی امروز ما قابل حل خواهد شد./ اخبار خوزستان


دستاورد‌های سفر رییس جمهور به خوزستان

علی اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان باحضور در یک برنامه تلویزیونی به‌تشریح دستاوردهای سفر 2 روزه رییس جمهور و هیئت دولت به استان و برنامه ها و اقدامات انجام شده در استان پرداخت.

حسینی محراب در ابتدا گفت: قبل از انجام سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کار بسیار فشرده ای انجام شد و ۲۳۰ مصوبه بین دستگاه ها و وزارتخانه های مختلف در ابعاد گوناگون تدوین شد.

استاندار خوزستان افزود: برای اجرای این مصوبه ها حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که این عدد بالاترین رقمی است که دولت در سطح کشور به استان خوزستان تخصیص داده است.

حسینی محراب ادامه داد: زمان‌ بندی اجرای این مصوبه ها از یک تا سه سال است که با نظارت استانداری، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های نظارتی اجرایی خواهد شد.

او تصریح کرد: از این رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب اعتبارات ملی و استانی است، ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سهم دستگاه‌های اجرایی است که با موافقت وزیران محترم از بودجه های وزارتخانه ها لحاظ شده است و حدود ۶۰ میلیارد تومان نیز از بودجه استان برای این مصوبات اختصاص خواهد یافت.

حسینی محراب ادامه داد: درکنار این مصوبات در مورد پروژه هایی که از قبل داشتیم بودجه های جدا برای آنها در نظر گرفته شده است. از تسهیلات بانکی هم رقم قابل ملاحظه‌ای برای استان منظور خواهد شد. این مصوبات در اختیار فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار داده می‌شود که پیگیری‌ها و نظارت های لازم صورت گیرد.

عالی‌ترین مقام دولت در خوزستان اظهار داشت: همچنین رقم بسیار بالایی در حدود ۸ میلیارد یورو که معادل تقریباً ۴۰۰ هزار میلیارد تومان میشود در قالب تفاهم نامه ها و سرمایه گذاری به استان در طول ۴ سال تزریق خواهد شد.

او گفت: یک فاینانس یک میلیارد دلاری و حق السهم ۲۰ درصدی دولت از محل نیشکر که معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان میشود در بخش کشاورزی خواهیم داشت. مذاکرات برای جذب این فاینانس در حال انجام است و اگر در ماه های اول سال محقق شود یک حرکت بسیار قوی در زمینه کشاورزی شکل می گیرد و اگر زمین ها را با زهکشی آماده کشت کنیم و نهرها و خطوط آبرسانی به مزارع اجرایی شود خوزستان می تواند بخش زیادی از محصولات کشاورزی کشور را تامین نموده و علاوه بر آن صادر کننده این محصولات به کشورهای همسایه هم باشد.

حسینی محراب تصریح کرد: درحوزه اشتغال رقم ۶۰ هزار فرصت شغلی برای امسال هدف گذاری کردیم و طرح های زیادی با کمک بخش خصوصی در زمینه شیلات، زراعت، داروهای گیاهی، زراعت چوب و مشاغل خانگی و بخش گردشگری در دستور کار خواهد بود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی که دربخش بهداشت داشتیم یک بیمارستان بزرگ در اهواز برای جایگزینی بیمارستان گلستان در نظر گرفته شده که نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم توسط سازمان برنامه و بودجه و هزار میلیارد تومان نیز از سوی خیرین و وزارت بهداشت تامین میشود.

حسینی محراب یادآور شد: دولت امسال ۶ میلیون نفر را مشمول بیمه سلامت نموده است و لذا ما در بخش های مختلف شهری و روستایی فردی را نداریم که بیمه نشده باشد.

این مقام مسئول بابیان اینکه برای موضوع توریست درمانی به صورت جدی در حال پیگیری هستیم گفت: با توجه به تعهدی که پزشکان ما دارند و توجهی که در سطح دنیا به حوزه پزشکی ما شده است از کشورهای همسایه برای بسیاری از کارهای درمانی خود با هزینه های پایین می توانند به استان خوزستان بیایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در شهرستان های تازه تاسیس مقداری عقب ماندگی داریم که در طول برنامه دو تا سه ساله انشالله مشکلات این شهرستان ها را هم با کمک دولت و هم با کمک خیرین حل خواهیم کرد.

حسینی محراب بیان کرد: باتوجه به محدودیت های بودجه و برای استفاده از ظرفیت های استان هلدینگ ها، شرکت های سرمایه گذاری بانک ها و خود بانک ها را پای کار آوردیم. جلسه مفصل و طولانی با تمامی مدیران ارشد این بخش ها داشتیم. در این نشست اعلام نیاز در حوزه های پتروشیمی، نفت، گاز، بخش های زیربنایی و کشاورزی صورت گرفت؛ پس از مذاکرات صورت گرفته مدیران این بخش ها پذیرفتند که در این حوزه ها سرمایه گذاری نمایند که یک رقم ۸ میلیارد دلاری در طی این مذاکرات مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری خوزستانی های ساکن در استان‌های دیگر کشور برنامه ای تدوین نموده ایم؛ ما معتقدیم خوزستانیها در وهله اول بایست در استان خوزستان سرمایه‌گذاری نمایند همچنین خوزستانی هایی که در سطح کشور زندگی می‌کنند باید اولویت سرمایه گذاری خود را برای خوزستان داشته باشند و در مرحله بعد نیز خوزستانی های خارج از کشور به سرمایه گذاری در استان خوزستان علاقه مند شوند.

وی افزود: یک همایش بزرگ سرمایه گذاری داخلی و خارجی با دعوت از سفرای کشورهای خارجی و سفرای ایران در خارج از کشور در آینده نزدیک در استان خواهیم داشت که می تواند زمینه ساز جذب سرمایه در استان شود.

حسینی محراب درپاسخ به پرسشی پیرامون فهرست های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییرات مدیریتی در سطح دستگاه های اجرایی استان گفت: یک ارزیابی اولیه از مدیران استان انجام دادیم. مسئولان نهاد ریاست جمهوری هم در این زمینه بررسی هایی داشتند که در این سفر به نتیجه رسیدیم ۱۵ مدیر که می‌توانند در جایگاه های دیگر مثمر ثمر باشند با نیروهای جوان، انقلابی، تحول گرا و دارای تخصص و کارآمدی جایگزین شوند.

استاندار خوزستان اضافه کرد: درعین حال لیست های منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد و این تغییرات با دستور وزیران و با هماهنگی و بر اساس مشورت با استاندار به مرور انجام خواهد شد. البته ۱۵ مدیر نیز که کارنامه موفقی داشته اند مورد تشویق قرار میگیرند.

حسینی محراب اظهار داشت: درآزمون های استخدامی به دنبال تقویت بوم گزینی هستیم. از سوی دیگر در حال هماهنگی با وزیران هستیم که شرکت‌های بزرگ مستقر در استان خریدهای خود را در استان انجام داده و گردش مالی در استان شکل بگیرد که موجب اشتغال خوبی خواهد شد. همچنین در بخش صنعت، شهرک های صنعتی، پتروپالایش ها و … زمینه زیادی برای ایجاد فرصت های اشتغال وجود دارد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: برای آب هم پروژه‌های مهمی در دست اجرا داریم که از ایذه تا رامهرمز، از هندیجان تا امیدیه و آغاجاری و از دز تا آبادان را شامل میشود و از طرف دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز و شهرهای بزرگ را به صورت جدی در دستور کار خواهیم داشت.

حسینی محراب افزود: ما درحال برنامه ریزی برای ایجاد نهضت آسفالت در اهواز هستیم. برای این منظور شهردار و شورای شهر به میدان آمده اند. ۳۰ هزار تن قیر از دولت گرفتیم و این امکان را داریم که دو برابر آن را تامین نماییم و انشاالله وضعیت آسفالت در اهواز بهبود یابد.

استاندار خوزستان همچنین بااشاره به استقبال حماسی و باشکوه مردم استان از رئیس جمهور بیان کرد: حضور پرشور مردم جلوه ای از قدرت خدا بود و این استقبال باشکوه از رییس‌جمهور محترم که همواره منش صادقانه ای در قبال مردم داشته اند جلوه ای از دلبستگی مردم استان به نظام و اسلام بود و افتخار میکنم که خدمتگزار مردم خوزستان هستم‌ و از همه عشایر و طوایف عرب، بختیاری، لر، اقوام و اهالی شهرهای مختلف ممنون و سپاسگزاریم./ خبر خوزستان


خوزستان بارانی می‌شود

محمد سبزه‌ زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان در گفت‌وگویی اظهار کرد: امروز به‌علت عبور موج ضعیفی از روی استان خوزستان، احتمال بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق در برخی از نقاط استان به ویژه نیمه جنوبی و مناطق شرقی وجود دارد.

وی افزود: فردا و پس‌فردا احتمال بارش‌ های پراکنده در ارتفاعات استان خوزستان وجود خواهد داشت. پدیده غالب در دیگر نقاط استان مه رقیق یا غبار صبحگاهی خواهد بود.

سبزه‌ زاری اضافه کرد: تااواخر هفته نیز روند افزایش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در سطح استان خوزستان مورد انتظار است.

رییس هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌ روز گذشته امیدیه با ۳۰.۳ و ایذه با ۷.۵ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۲۹.۸ و ۱۷.۲ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است./ اخبار خوزستان


ورود سامانه بارشی جدید به خوزستان

اداره‌کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی جدید و افزایش ناپایداری جوی در استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

در اطلاعیه هشدار نارنجی ۷۳ مورخ ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ اداره کل هواشناسی خوزستان آمده است: پیرو هشدار زرد شماره ۴۴ مورخ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ ورود اولین موج سامانه بارشی از اوایل روز دوشنبه تا اوایل سه شنبه و همچنین بالابودن شاخص‌های ناپایداری مورد انتظار است.

این سامانه سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد‌های متوسط گاهی تندباد‌های لحظه‌ای در اغلب نقاط استان بویژه در مناطق مرتفع شمالی، شمال شرقی و شرقی خواهد شد.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: