کد خبر: ١٨٢٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/12/05-٠٨:٥٨

استاندار خوزستان در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.

 

به گزارش آبادان خبر، قاسم سلیمانی‌دشتکی با تشریح آخرین اقدامات انجام‌شده در خوزستان برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در شرایط فعلی، ادارات و سازمان‌ها بر اساس آنچه برای آن‌ها تصمیم‌گیری شده است، باید حداکثر با یک‌سوم نیروهای خود فعال باشند و کارکنان نباید بیشتر از این حد در ادارات و سازمان‌ها حضور داشته باشند.

وی افزود: به ادارات و سازمان‌ها تکلیف شده به افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و زنان باردار مرخصی بدهند یا با دورکاری، از ظرفیت آن‌ها استفاده کنند.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام‌شده برای مهار کرونا در خوزستان، این است که تردد میان شهرهای با وضعیت قرمز ممنوع اعلام شده و امکان رفت و آمد وجود ندارد. در این زمینه ارتش نیز به کمک نیروهای انتظامی در ورودی شهرها آمده است تا ورودی‌های شهرها به خوبی کنترل شوند.

سلیمانی‌دشتکی ادامه داد: قرارگاهی در خوزستان با مسئولیت معاون امنیتی انتظامی استانداری تشکیل شده است و دستگاه‌های نظامی، انتظامی، تعزیرات، بازرسی صمت و بازرسی اصناف در این قرارگاه عضو هستند و بر مصوبات ستاد کرونا و اجرایی شدن این مصوبات در استان خوزستان نظارت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: همه بازارها و اصناف به جز گروه شغلی یک در شهرهای قرمز خوزستان تعطیل شده‌اند و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شود.

استاندار خوزستان افزود: تا حد ممکن ارتباط میان شمال و جنوب استان خوزستان نیز محدود شده است و به افرادی اجازه تردد داده می‌شود که از وضعیت سلامت آن‌ها مطمئن باشیم زیرا وضعیت در جنوب استان بسیار بد است اما در شمال خوزستان مشکل چندانی در شیوع کرونا نداریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استان خوزستان در شیوع کرونا گفت: در حال حاضر وضعیت خوزستان در شیوع کرونا مساعد نیست و نگران این وضعیت هستیم. مردم باید فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، ماسک بزنند، تردد نداشته باشند، در مراسم‌ها حضور نیابند و به همه دستورهای ستاد کرونا توجه جدی داشته باشند زیرا اگر کرونا دامن‌گیر کسی شود قطعا کشنده و خطرناک خواهد بود و جوان و پیر نیز نمی‌شناسد.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اجرای طرح غربالگری شهید سلیمانی در خوزستان گفت: با اجرای این طرح، به افراد آلوده به ویروس کرونا اجازه داده نمی‌شود در محافل عمومی حضور داشته باشند. وابستگان و افرادی که با این اشخاص مراوده داشته‌اند نیز مورد ارزیابی و تست قرار می‌گیرند تا در صورت ابتلا به کرونا، آن‌ها نیز قرنطینه شوند. یکی دیگر از اقدامات در این طرح غربالگری این است که افراد مسن، زمینه‌دار و زنان باردار شناسایی و از حضور آن‌ها در محافل خطرناک و پرجمعیت جلوگیری می‌شود.

وی در خصوص اعمال قرنطینه در خوزستان و طرح پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای استان در ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: به احتمال زیاد تعطیلی دو هفته‌ای برای خوزستان اعمال می‌شود تا از روند شیوع کرونا در استان جلوگیری شود.

 

آبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,آبادان نیوز,آبادان خبر,خوزستان,خبر خوزستان,اخبار خوزستان

منبع:ایسنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: