کد خبر: ١٦٨٩٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/10-٢٣:١٥

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

 

به گزارش پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز، دکتر شکراله سلمان زاده روز دوشنبه دهم آذر ماه ۹۹ با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در جنوب غرب خوزستان به ثبت رسید، اظهار کرد: آمار مبتلایان جدید به تفکیک ۱۸ نفر آبادان ، ۲ نفر خرمشهر و ۴ نفر شادگان مشاهده و تایید شده است.

وی بیان کرد:از این ۲۴ مورد مثبت جدید، ۲۱ نفر به صورت سرپایی هستند (آبادان ۱۵ نفر، خرمشهر ۲ نفر و شادگان ۴ نفر)

دکتر سلمان زاده افزود: طی روز گذشته نیز ۱۱ نفر بستری و ۴ نفر نیز بهبود و از بیمارستان ترخیص شده اند .

وی با اشاره به فوت ۲ بیمار در شبانه روز گذشته اضافه کرد: متاسفانه در ۲۴ ساعته گذشته شهروندانی از آبادان و شادگان بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست دادند.
وی افزود:در حال حاضر کل موارد مثبت بستری در بیمارستان ۶۹ نفر است.

بیماری جدید کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و این امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نبینند.

ویروس کرونا مانند دیگر ویروس‌های تنفسی است که در افراد دارای نقص ایمنی مانند بیماران دیابتی، دیالیزی و دارای بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خطرناک باشد.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

 

خوزستان,اخبارخوزستان,آبادان نیوز,خبرخوزستان,اخبار خوزستان,آبادان,خبرآبادان,اخبارآبادان,خبر آبادان,اخبار آبادان,منطقه آزاد اروند,آبادان خبر,خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: