کد خبر: ١٦٨٣٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/06-١١:٤٣

استاندار خوزستان نسبت به ورود سامانه بارشی سودانی به استان هشدار داد.

 

به گزارش آبادان نیوز، استاندار خوزستان گفت: باتوجه به پیشبینی نقشه های پیشیابی هواشناسی مبنی بر ورود سامانه بارشی سودانی به استان فرمانداران شنبه و یکشنبه در آماده باش کامل باشند.

غلامرضا شریعتی در جلسه فوق‌العاده ستاد مدیریت بحران استان ضمن اعلام هشدار نسبت به ریزش بارشهای احتمالی شدید در روزهای شنبه و یکشنبه افزود: این بارشها تحت تاثیر یک سامانه بارشی با نام سودانی است که به علت دارا بودن رطوبت صدرصدی احتمال هر حادثه و پیش آمدی از آن می‌رود.

او همچنین از ستاد بحران استان و شهرستانها خواست آمادگی کامل را برای مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند.

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

 

آماده‌باش کامل در استان

به گزارش آبادان خبر، غلامرضا شریعتی چهارشنبه‌شب در نشست فوق‌العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان اظهار کرد: از روز شنبه پیش‌بینی بارش‌های شدیدی در استان شده است و طبق پیش‌بینی‌ها سه میلیارد مترمکعب آورد بارش‌های این مدت خواهد بود.

وی افزود: طبق پیش‌بینی هواشناسی، سامانه بارشی از نوع سودانی از شنبه وارد استان می‌شود که بارش‌های قابل‌ملاحظه‌ای برای شهرهای مختلف چه در نائین دست و چه در بالادست سدها به همراه دارد. در شهرهایی مثل اندیکا، مسجدسلیمان، لابی و گتوند بارش‌ها نسبت به جاهای دیگر بسیار قابل ملاحظه خواهد بود.

شریعتی افزود: البته خوشبختانه ظرفیت سدهای خوزستان برای این بارش‌ها مناسبت است به‌گونه‌ای که هم اینک ۹.۹ میلیارد مترمکعب ظرفیت خالی دارند و به همین دلیل مشکل چندانی در این خصوص نداریم.

استاندار خوزستان بیان کرد: بر همین است به فرمانداران سراسر استان اعلام شده که در محل کار خود حاضر باشند و به مرخصی نروند. همچنین شهرهایی که بارش‌های فراوانی در آنها پیش‌بینی شده است، فرمانداران باید شبانه‌روز در محل کار خود حاضر باشند و بر امور جاری مدیریت کنند.

شریعتی بیان کرد: شرکت‌های بزرگ استان به‌منظور پشتیبانی از شهرهای مختلف هم‌اکنون تجهیزات موردنیاز شهرها را در آن محل مستقر کنند تا بتوانیم از بحران‌های احتمالی جلوگیری کنیم.

وی تأکید کرد: شهرداری‌های استان و شرکت آب و فاضلاب استان باید در حالت آماده‌باش کامل باشند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: شنبه و یکشنبه پیش‌بینی بارش‌ها در اهواز انجام شده است و باید در این مدت دستگاه‌های مختلف آمادگی لازم برای مقابله با هر حادثه‌ای را داشته باشند.
منبع:مهر

ظرفیت‌ سدهای خوزستان برای بارش‌های پیش رو مناسب است

به گزارش آبادان نیوز، غلامرضا شریعتی شامگاه چهارشنبه در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان در اداره کل مدیریت بحران استان اظهار داشت: پیش بینی می‌شود سه میلیارد مترمکعب آورد آب بارش‌های ۲ روز آینده در کوتاه مدت باشد، با توجه به اینکه سدهای استان ۹.۹ میلیارد متر مکعب ظرفیت خالی دارد مشکلی نداریم.

وی افزود: براساس گزارش هواشناسی استان یک سامانه سودانی با رطوبت ۱۰۰ درصد از شنبه وارد استان می‌شود که در بخش‌های حوضه‌های آبریز بارش‌های قابل ملاحظه‌ای هم در بالادست سدها و هم در پایین دست با خود به همراه خواهد داشت.

استاندار خوزستان گفت: در پایین دست سدها و در برخی شهرها بارش‌های نسبتا زیادی پیش‌بینی شده است در شهرهایی مثل لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، گتوند پیش بینی می شود بارش‌ها قابل ملاحظه باشد

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت جوی پیش‌بینی شده تمهیدات لازم اندیشیده شده و به فرمانداران سراسر استان، دستورات لازم ابلاغ شد و باید در محل کار خود حاضر باشند. وی گفت:همچنین شهرهایی که امکان بارندگی زیاد دارند دستور داده شده کا از روز شنبه صبح تا دوشنبه صبح به صورت شبانه روز در محل کار خود باشند.

شریعتی بیان کرد: به دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌ها، سازمان‌ها دستور لازم برای انجام‌اقدامات لازم صادر شد، در کل استان اعلام آماده باش شده است. شرکتهای استان به منظور پشتیبانی تقسیم‌می‌شوند و تجهیزات مورد نیاز از هم اکنون به ویژه در شهرهای شمال مستقر شود.

وی خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب و شهرداری‌ها به طور کامل در حالت آماده باش هستند، بنا بر مدل‌های مختلف بارشی پیش بینی‌ در خصوص بارش باران در سطح شهرها استان مختلف است، در اهواز شنبه و یکشنبه پیش‌بینی بارش قابل ملاحظه است البته برخی مدل‌ها مجموع این ۲ روز را تا ۱۴۰ میلیمتر نیز پیش بینی می‌کنند.

استاندار خوزستان افزود: متوسط بارش‌هایی که مدلهای مختلف پیش بینی میکنند بین ۳۵ تا ۶۵ میلیمتر است به همین علت باید در اهواز آمادگی لازم را داشته باشیم

وی گفت: به عشایر تذکرات لازم داده شده است و روستاهای مختلفی که ممکن است آماج سیلابها شوند تمهیدات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است

شریعتی گفت: در مجموع امکانات استان برای مقابله با حوادث احتمالی پس از بارش بسیج شده است و تمهیدات و تصمیپات لازم‌اتخاذ شده و مشگلی نخواهد بود اما لازم است همه آمادگی لازم‌را فراهم‌کنیم تا مشکل غیر منتظره پیش نیاید.

منبع:ایرنا

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: