کد خبر: ١٦٨٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/05-١١:٥١

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تصویب حداکثر افزایش قیمت مصرف‌کننده انواع روغن در بسته‌بندی‌های مختلف در ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت جهانی انواع روغن بوده است.

 

به گزارش آبادان نیوز، از سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، «داوود موسوی» افزود: ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش قیمت مصرف کننده انواع روغن در بسته بندی پت را ۱۰ درصد و سایر انواع بسته بندی ها را ۱۳ درصد اعلام کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس، قیمت احجام و بسته بندی های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و در سامانه ۱۲۴ بارگذاری می‌شود.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت تصریح کرد: همچنین قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی پنج هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز ۶۰ هزار ریال تعیین شد.

در روزهای گذشته اعلام شد که هم اکنون ۴۰۰ هزار تن روغن خام موجودی بازرگانی دولتی است و ۳۰۰ هزار تن نیز در مسیر واردات قرار دارد و بخش خصوصی نیز دارای موجودی مطلوبی از این محصول است.

مصرف روغن خام کشور ماهانه ۱۰۰ هزار تن است و برای تعادل بخشی به بازار، واردات و تولید افزایش یافته و روند توزیع این محصول نیز سرعت بیشتری پیدا کرده است.

همچنین به دلیل وابسته بودن تولید روغن خوراکی به واردات مواد اولیه آن، در سال جاری برنامه اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارز برای روغن خام وجود دارد که باید ۱.۹ میلیون تن واردات روغن خام انجام شود تا بازار این محصول تنظیم شود.

بخشی از روغن مورد نیاز از محل دانه‌های روغنی وارداتی و تولید داخل تامین می‌شود و از حدود سه میلیون تن دانه روغنی وارداتی، ۱۸ درصد تبدیل به روغن خام شده که می تواند بخشی از نیاز کشور را تامین کند.

همچنین در هفت ماهه امسال میزان تخصیص ارز برای روغن خام ۹۳۳ میلیون دلار بوده و در این مدت ۷۷۳ میلیون دلار نیز برای دانه های روغنی تخصیص ارز شده است.

۷۴۱ میلیون دلار تامین ارز برای روغن خام و ۶۶۴ میلیون دلار تامین ارز برای دانه‌های روغنی در ۷ ماهه امسال انجام شده است و این تامین ارزها با یک وقفه یک ماهه تبدیل به کالا می شود و از طریق گمرکات ترخیص و وارد کشور خواهد شد.

منبع:ایرنا

 


از رکود در بازار مسکن تا شیب نزولی قیمت‌ها

به گزارش آبادان خبر، برخی از دارندگان واحدهای مسکونی که تا چندی پیش به امید افزایش بیشتر قیمت‌ها از فروش ملک خود خودداری می‌کردند، این روزها از ترس پایین آمدن قیمت مسکن حاضر به فروش ملک خود با قیمت کمتر شده‌اند.

روند صعودی قیمت مسکن که در ماه های گذشته وجود داشته، اکنون دچار وقفه شده و حتی برعکس شده است. تا حدود یک ماه پیش، خریدارانی که برای خرید واحد مسکونی به بنگاه‌های املاک مراجعه می کردند، کمتر با فایل (سفارش) فروش مواجه می‌شدند که مشخص می‌کرد، فروشندگان به امید افزایش بیشتر قیمت‌ها دست نگه داشته‌اند، اما از حدود یک ماه گذشته شرایط تغییر کرده و بنگاه ها با حجم زیاد سفارش های فروش مواجه شده‌اند که حتی حاضر هستند با قیمت کمتر از ماه قبل، ملک خود را به فروش برسانند.

آغاز کاهش قیمت مسکن

عده‌ای از کارشناسان معتقدند بازار مسکن به بیشترین قیمت خود رسیده و جای رشد بیشتر ندارد؛ بنابراین وضعیت رکود برای این بازار پیش‌بینی می‌کنند. «مصطفی‌ قلی خسروی» رئیس اتحادیه مشاوران املاک در این زمینه گفته است: «همزمان با کاهش قیمت‌ها در بازارهای موازی شاهد سقوط چشمگیر قیمت مسکن هستیم.» حسن محتشم، عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تهران نیز گفته است که در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند.

بررسی های میدانی نیز حاکی از وضعیت رکودی و حتی شروع شیب کاهشی در این بازار است. در این وضعیت فروشندگان بیشتری نسبت به فروش ملک خود ترغیب شده‌اند و همین موضوع، فایل‌های بنگاه‌داران را هم بیشتر کرده است. «چند ماه پیش دائم به بنگاه‌ها سر می‌زدیم و آنها واحدی برای معرفی به ما نداشتند؛ اما حالا دائم با ما تماس می‌گیرند و گزینه‌های مختلفی پیشنهاد می‌دهند.» این را یکی از متقاضیان مسکن می‌گوید که ماه‌هاست به دنبال خرید ملک بوده و اکنون شرایط را برای خرید مهیا می‌داند.

یکی از کارشناسان املاک در غرب تهران نیز درباره وضعیت این روزهای بازار به ایرنا می‌گوید: «در ماه‌های گذشته و بخصوص تابستان، فایل‌های بسیار کمی برای خرید و فروش خانه به دست ما می‌رسید و گزینه‌های کمی برای معرفی به خریداران داشتیم. برای نرخ‌گذاری نیز هیچ منطقی وجود نداشت و فروشندگان به صورت دلبخواه برای ملک خود قیمتگذاری می‌کردند. خریداران هم که گزینه‌های بسیار کمی برای انتخاب داشتند، چاره‌ای جز تن دادن به خواسته فروشنده پیش پای خود نمی‌دیدند.»

او اینطور ادامه می‌دهد: «اما چند روزی می‌شود که وضعیت کمی متفاوت شده است؛ افراد بیشتری ملک خود را حتی با قیمت‌های کمتر برای فروش عرضه کرده‌اند. به عنوان مثال ماه گذشته یک ملک سمت سازمان برنامه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود که فروشنده آن اخیرا اعلام کرده حاضر است مسکن خود را به قیمت سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان نیز بفروشد.»
این روایت حاکی از آن است که برخی فروشندگان از ترس پایین آمدن قیمت مسکن حاضر به فروش ملک خود با قیمت کمتر هستند. نتیجه این رویکرد می‌تواند کاهش تقاضا از سمت خریداران باشد، چرا که آنها ترجیح می‌دهند تا زمان به ثبات رسیدن قیمت‌ها دست نگه دارند و خرید خود را با منطقی‌ترین قیمت انجام دهند.

رکود در بازار مسکن چقدر دوام دارد؟

با این حال عده‌ای دیگر ضمن اذعان به حاکم شدن شرایط رکود بر بازار مسکن، آن را موقت دانسته و نسبت به ادامه‌دار بودن روند نزولی قیمت‌ها خوشبین نیستند. مهدی سلطان محمدی، کارشناس بازار مسکن در این زمینه گفته است: «هر چند سرعت رشد قیمت‌ها در بازار مسکن کاهش یافته است اما تا زمانی که رشد قیمت دلار ادامه دارد نمی‌توان انتظار کاهش قیمت در بازار را داشت.»

این رویکرد می‌تواند منجر به افزایش مبادلات در بازار مسکن شود، چرا که ممکن است خریداران فرصت کاهش نسبی قیمت‌ها را مغتنم شمرده و فورا دست به خرید ملک بزنند.

آنچه قطعی و واضح است، توقف روند صعودی قیمت‌ها از یک سو و انعطاف فروشندگان مسکن در قیمت‌گذاری است؛ اما اینکه این روند تا چه زمانی پایدار باشد، به عوامل بسیاری بستگی دارد که خریداران باید بر اساس آن دست به تصمیم‌گیری بزنند.

منبع:ایرنا

 

قیمت دلار به کف ۲۵هزارتومان رسید

به گزارش آبادان نیوز، در جریان معاملات امروز چهارشنبه ۵ آذرماه در صرافی‌های بانکی، قیمت هر دلار آمریکا (اسکناس) برای خرید ۲۳ هزار و ۸۵۰ تومان و برای فروش ۲۵ هزار و ۵۰ تومان است.

همچنین قیمت هر یورو (اسکناس) نیز برای خرید ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و برای فروش ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان است.

منبع:مهر

 


سقوط قیمت جهانی طلا به پایین‌ترین سطح

به گزارش آبادان خبر، قیمت جهانی طلا در معاملات صبح چهارشنبه هم تحت تأثیر افزایش ریسک‌پذیری ناشی از امید به واکسن کرونا، به سقوط خود ادامه داد.

تا ساعت ۷:۰۶ به وقت تهران، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، ۰.۲۱ درصد دیگر افت کرد و به ۱٫۸۰۳.۶۵ دلار رسید. قیمت این شاخص در معاملات دیشب ۱.۵ درصد سقوط کرده بود و به پایین‌ترین سطح خود از ۱۷ جولای (۲۷ تیرماه امسال) رسیده بود.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۱۸ درصد در معاملات صبح امروز افت کرد و به ۱٫۸۰۱.۳۰ دلار رسید. این شاخص در معاملات دیشب ۱.۸ درصد سقوط کرده بود.

معرفی سومین واکسن کرونای آمریکایی با نام استرازنکا باعث شد تا با افزایش امیدواری در مورد پایان سریع‌تر پاندمی، روحیه ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران تقویت شود.

منبع:مهر

 

جزئیات قیمت رسمی 47 ارز

به گزارش آبادان نیوز، بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز (چهارشنبه پنجم آذر ماه ۹۹) بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با افزایش ۱۲۶ ریالی به قیمت ۵۶ هزار و ۱۰۷ ریال و هر یورو نیز با ۲۵۹ ریال رشد، ۵۰ هزار و ۱۱ ریال اعلام شد.

افزون بر این، هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۱۱۰ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۹۲۶ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۷۳۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۷۱۹ ریال، روپیه هند ۵۶۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۷ هزار و ۳۶۳ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۱۵۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۴۰ هزار و ۱۹۵ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۴۱۹ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۱ ریال و دلار کانادا ۳۲ هزار و ۳۰۶ ریال قیمت خورد.

از سوی دیگر، نرخ دلار نیوزیلند ۲۹ هزار و ۳۳۴ ۴ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۷۶۴ ریال، لیر ترکیه ۵ هزار و ۲۴۹ ریال، روبل روسیه ۵۵۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۲ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۰ هزار ۹۰۶ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۰ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۳۰۱ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۴۹۱ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۶۳ ریال، کیات میانمار ۳۳ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۲۹۳ ریال تعیین شد.

همچنین، نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۷۲۱ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۹۴۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۳۸۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۸ هزار و ۲۱۱ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۲۷۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۹۴۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۱۲ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۶۷۰ ریال، یک هزار روپیه اندونزی ۲ هزار و ۹۶۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار ۴۷۴ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۰ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۲۶۱ ریال، سومونی تاجیکستان ۳ هزار و ۷۱۷ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار ریال ارزش‌گذاری شد.

منبع:مهر

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: