کد خبر: ١٥٨٤٨   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/10-١٩:١٧

معاون حقوقی و نظارت گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت‌: گمرک جمهوری اسلامی پس از رفع نواقص و کمبودها در مبادی ورودی منطقه آزاد اروند مسقر خواهد شد.

 

به گزارش آبادان خبر، ابراهیم نقدی روز پنجشنبه در نشست مشترک با مدیران منطقه آزاد اروند در فرمانداری آبادان اظهار داشت: برای امسال ۵۰ میلیون دلار جهت واردات کالا در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته است که با حداقل تشریفات و حداکثر تسهیلات گمرکی از هفته آینده اجرایی می‌شود.

وی افزود: مبادی ورودی محدوده منطقه آزاد اروند دارای نواقص و کمبودهایی است که پس از رفع این نواقص و کاستی‌ها، گمرک به طور کامل در این مبادی ورودی استقرار خواهد یافت.

معاون حقوقی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: مقررات در محدوده منطقه آزاد اروند برای ایجاد گشایش اقتصادی به طور کامل در این منطقه اجرایی می‌شود.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: با توافق نمایندگان گمرک جمهوری اسلامی ایران تشریفات گمرکی کالاهای همراه مسافر و کالاهای مصرفی، ماشین آلات، قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی از بدو ورود تا خروج به عهده گمرک سازمان منطقه آزاد اروند است.
سیدعلی موسوی افزود: در خصوص سایر کالاهای تجاری نیز کنترل و نظارت در مبادی ورودی و خروجی برعهده گمرک جمهوری اسلامی ایران است. 

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون قرار دارد. 
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. 

منبع:ایرنا

مناطق آزاد،خبر مناطق آزاد،اخبار مناطق آزاد،آبادان نیوز،آبادان خبر،منطقه آزاد اروند،خبر اروند،خبرمناطق آزاد،اخبارمناطق آزاد،آبادان نیوز،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبراروند

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: