کد خبر: ١٥٧٨٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/07-١٧:٣٧

ورک‌شاپِ کیارستمی، اسپانیا؛ فقط ۱۵هزارتومن مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی محمود ثانی و تهیه کنندگی بهروز نشان این روزها در گروه سینمایی «هنر و تجربه» در حال اکران است.

 

افشین هاشمی

به گزارش آبادان خبر، فیلمی با حال و هوای متفاوت و تازگی در نوع نگرش کیارستمی به مقوله آموزش. مسئله ای که این روزها و در روزهای کرونایی در حوزه مهارت های آموزشی با آن مواجه هستیم. اما کیارستمی فیلمساز فقید سینمای ایران در مستند بلند «کیارستمی و عصای گمشده» پنجره تازه ای از هنر آموزش را پیش روی مخاطب باز می کند.

افشین هاشمی بازیگر و کارگردان تئاتر و سینما در یادداشتی به کارگاه های کیارستمی اشاره می کند و توصیه می کند که ورک‌شاپِ کیارستمی در اسپانیا را با فیلم «کیارستمی و عصای گمشده» به تماشا بنشینیم. 

متن کامل یادداشت افشین هاشمی به شرح زیر است: 

«بسیاری از ما دوست داشته‌ایم در کلاس‌های اساتید شرکت کنیم، یا مکانش دور بوده، یا پولش زیاد، یا وقتش با ما ناهماهنگ. حال این امکان مهیاست: حضور در ورک‌شاپِ کیارستمی در اسپانیا، بی‌نیاز به حضورِ جسمانی، و تنها با قیمتِ ۱۵هزارتومن! 

فیلمِ «کیارستمی و عصای گمشده» به کارگردانی و تدوینِ محمود رضا ثانی، ثبتِ یکی از ورک‌شاپ‌های کارگردانِ فقید عباس کیارستمی در اسپانیاست. او با دانشجویانش به گفت‌وگو می‌نشیند، طرح‌هاشان را می‌شنود، راجع به بسطِ ایده‌هاشان حرف می‌زند، نظراتش را می‌دهد و به سمتِ ساختن سوق‌شان می‌دهد. این یعنی یک درسِ سینمای تمام‌عیار.

بر همه‌ی دانشجویانِ سینما و نورَه‌های فیلمسازی واجبِ فردی‌ست که این فیلم را ببینند و البته برای فیلمسازانِِ تازه‌کار هم خالی از لطف نیست، به‌خصوص مقلّدان و پیروِانِ راهِ کیارستمی که بار دیگر بدانند سینما یعنی چیدمان، و نه همان‌که در واقعیت می‌بینیم.»

منبع:برنا

تئاتر،سینما،کیارستمی،کیارستمی و عصای گمشده،افشین هاشمی،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: