کد خبر: ١٥٦٨٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/03-٠٩:٤١

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: به رغم تلاش همه جانبه استکبار برای در تنگنا قرار دادن اقتصاد کشور و تحریم بنادر، کماکان بنادر تجاری کشور در شمال و جنوب ایران پویا و فعال هستند.

 

به گزارش آبادان خبر، سیدحسین میرشفیع چهارشنبه در حاشیه بازدید از بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: طی ۲ سال گذشته و با اعمال شدیدترین تحریم ها، حرکت های توسعه ای و انقلابی مهمی در بنادر کشور صورت گرفته است؛ به طوری که هیچ نشانه‌ای از تحریم و محدودیت در بنادر کشور مشاهده نمی شود.

وی ریل پایه شدن تعدادی از بنادر بزرگ بازرگانی را یکی از اقدمات بسیار مثبت و راهگشا برشمرد و گفت: اکنون بندر استراتژیک امام خمینی(ره) دیگر یک بندر وارداتی نیست و با اقدمات توسعه ای که در پسکرانه این بندر صورت گرفته، به یک بندر ترانزیتی و صادراتی تبدیل شده است.

نماینده ویژه وزیر راه در امور خوزستان در ادامه توسعه زیربنایی با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی و بندر امام خمینی (ره) و اجرای پروژه های مختلف در این شهر را در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی برشمرد و گفت: با اجرای پروژه های جاده کمربندی و احداث پروژه مشارکتی تقاطع غیرهمسطح راه آهن بندر امام خمینی(ره)، مشکلات شهری و بندری بسیار زیادی در منطقه رفع می شود.

میرشفیع در خصوص پروژه های عمرانی در دست اجرا در خوزستان نیز گفت: بزرگراه اهواز - ایذه - لردگان، بزرگراه اهواز - بهبهان - رامهرمز - شیراز، بزرگراه اهواز - چذابه و بزرگراه خرمشهر - اهواز با همکاری منطقه آزاد از مهمترین پروژه‌های توسعه عمرانی خوزستان هستند.

بندر امام خمینی یکی از بندرهای استان خوزستان بوده که با داشتن ۳۸ اسکله فعال به طول هفت کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.

به گفته محمد راستاد معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال پروژه در بندر امام خمینی(ره) در حال اجرا است که بیشتر آنها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بر اساس برنامه زمان‌بندی  انتظار می‌رود بخشی از این پروژه‌ها تا پایان امسال و سه پروژه، تا خرداد سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری شوند.

منبع:ایرنا

خوزستان،سازمان بنادر و دریانوردی کشور،بندر امام خمینی،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: