شهردار آبادان گفت: متاسفانه در سالهای گذشته به اشکال مختلف درآمدهای شهرداری آبادان را بردند و این سبب بروز مشکلاتی در حوزه خدمات شهری و پرداخت حقوق کارکنان شد.

 

به گزارش خبرنگار آبادان خبر، محمود رضا شیرازی ظهر امروز در آئین آغاز به کار ساحل سازی بهمنشیر اظهار کرد: همانطور که شاهدید رفته رفته تلاشمان به ثمر می رسد تا بتوانیم شهر را به زیر ریل حرکت ببریم. یکی از اقدامات موثر در این باره رفع موانع و گیرهای قانونی برخی پروژه های محوری همچون آسفالت سی متری ذوالفقاری و ساحل سازی اروند بود که مشکل شان حل شد.

وی افزود: ساحل سازی اروند از 10 روز دیگر و به مناسبت 5 مهر سالروز شکست حصر آبادان آغاز می شود و اکنون مجری طرح در حال تجهیزکارگاه است و پس از آنکه مصالح و تجهیزات مورد نیاز کار آماده سازی شد عملیات ساحل سازی آغاز می شود.

وی تصریح کرد: امید است مشکلاتی که در حوزه درآمدی وجود دارد رفع شود البته این مشکل در تمامی شهرداریهای وجود دارد اما در آبادان به شکل جدی تری نمود دارد.

شهردار آبادان یادآور شد: متاسفانه در سالهای گذشته درآمدهای شهرداری آبادان به اشکال مختلف برده شد که نخستین شکل آن در قانون برنامه پنجم توسعه نمود پیدا کرد آن هم وقتی سهم آلایندگی آبادان از پالایشگاه به شکل نادرستی بین ما شهرستان همجوار تقسیم شد البته در آن دوران ما به این موضوع معترض بودیم چرا که در این تقسیم بندی سهم شهرستان همجوار بیش از 40 درصد بود.

شیرازی گفت: همگان می دانند پالایشگاه در قلب شهر آبادان قرار دارد و فاصله آن تا شهرداری تنها 150 متر است به تعبیری دیگر پالایشگاه 500 هکتاری در قلب آبادان 2 هزار هکتاری قرار دارد و بادهای غالب از غرب به شرق می وزد و بنا بر اعلام محیط زیست باد آلایندگی رابه داخل شهر و به سمت احمدآباد می آورد و در مواردی باد به صورت پراکنده از شرق به غرب می وزد و در این موارد مینوشهر متاثر از این آلایندگی است و نه خرمشهر اما چون مینوشهر در حوزه خرمشهر قرار دارد لذا سهم آلایندگی در اختیار این شهرستان قرار می گیرد.

وی افزود: اگرچه ما و خرمشهر اشتراکاتی با یکدیگر داریم و همه اهل یک مملکت هستیم اما نمی توانیم در برابر حقی که به شکل نادرستی از ما گرفته شده سکوت اختیار کنیم. در برنامه ی ششم توسعه نیز به رغم اصلاح ضرایب تعیین سهم آلایندگی اما تا الان که 4 سال از آن می گذرد این ضرایب اعمال نشدند اما با پیگیری نمایندگان دلسوز و بدون حاشیه ی آبادان این مسائل دنبال شد و اخیرا در سازمان برنامه و بودجه استان پس از بررسی ضرایب اصلاح شده سهم آبادان 6 درصد افزایش یافت.وی تصریح کرد: معتقدیم قانون تعیین ضرایب هنوز هم ایراد دارد و بایستی در برنامه ی هفتم توسعه این قانون اصلاح شود و به نقاطی که در کانون آلایندگی هستند درصد بیشتری از آنچه که به کانون جمعیتی بسیار دورتر از منبع آلایندگی تعلق می گیرد، داده شود. حرفهای ما بر اساس قانون است و مطابق با آن هم عمل می کنیم. 

وی با بیان اینکه، یکی دیگر از مواردی که سبب کاهش درآمدهای شهرداری شده، مصوبه مجلس است که برابر با آن 35 درصد از عوارض پالایشگاهها بابت سازمان محیط زیست کسر می شود، یادآور شد: این مسئله در کنار سهمی که در قالب ضریب آلایندگی از شهرداری کسر و برده می شود به درآمدهای ما ضربه جدی وارد می کند. در این باره نمایندگان پیگیری لازم را انجام داده و یک طرح دو فوریتی را برای حذف این بند قانونی از بودجه سال 99 به مجلس ارائه داده اند اما این طرح همچنان در دبیرخانه خوابیده و در حال خاک خوردن است.وی گفت: با توجه به اینکه موارد مذکور در جلسه ای که با حضور روسای عمران و انرژی مجلس در فرمانداری آبادان عنوان شد (سفر اخیر رئیس مجلس و هیات همراه به خوزستان) انتظار می رفت که این مورد به عنوان هدیه سفر به مردم آبادان داده می شد اما متاسفانه هیچ حاصلی برای آبادان نداشت. اما همچنان امیدواریم تا رئیس مجلس به وعده ی کمک به آبادان عمل کند و سهم آبادان را آنگونه که حقش هست، به آن بدهند.

وی افزود: در طول 4 ماهی که به عنوان شهردار آبادان مشغول به خدمت شده ام حتی یک ریال اضافه تر در اختیار ما قرار نداده اند و تنها با مدیریت کارها را دنبال و شهر را نگه داشته ایم.

شهردار آبادان تصریح کرد: در حال حاضر شهرداری آبادان 120 میلیارد تومان به تامین اجتماعی و 120 میلیارد تومان بدهی به بازار و پیمانکار و محیط زیست بدهی دارد. ماهانه 11 میلیارد تومان به کارگران حقوق پرداخت می کنیم و این در حالیست که درآمدهای شهرداری ماهانه 6 میلیارد تومان است و ما بایستی با این مبلغ هم حقوق، مزایا کارگران را پرداخت کنیم و هم بدهی هایمان را رتق و فتق کنیم و هم پروژه تعریف و اجرا کنیم که این کار در عمل به هیچ وجه شدنی نیست. 

شیرازی یادآور شد: ما برای انجام کارها و اجرای پروژه ها نیاز به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری داریم در زمینه نرم افزاری که شامل امکانات و نیروی کار است توانستیم نیروهایی را که خوابیده بودند را وادار به کار کنیم اما در بخش سخت افزاری که شامل اعتبارات هست با مشکل مواجهیم که اگر این اعتباراتی که به ناحق از ما برده شده به ما برگردد می تواند به ما را در اداره شهر کمک کند و سطح رضایت مندی شهروندان را نیز ارتقاء دهد، لذا از تمام مسئولان مربوطه به ویژه نمایندگان می خواهیم تا در دو مورد اشاره شده به طور جدی ورود، ما را یاری و حق شهر را به آن بازگردانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز به کار رسمی پروژه ساحل سازی رودخانه بهمنشیر و بهسازی خیابان بیست متری حجاب گفت: پروژه بهسازی و بسترسازی حریم رودخانه بهمن شیر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در مدت ۱۸ ماه از پل سوم تا بهمن ۳۵ اجرایی می شود. این پروژه شامل ساحل سازی، پیاده رو سازی، جدول گذاری و ایجاد فضای سبز در حاشیه رودخانه بهمن شیر به طول ۱۵۰۰ متر است.

وی افزود: کار بهسازی و آسفالت خیابان 20 متری حجاب با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال طی مدت ۶ ماه اجرا و به بهره برداری می رسد. در این پروژه اقداماتی همچون زیرسازی، پیاده رو سازی، جدول گذاری و آسفالت انجام می شود.همچنین 2 زمین چمن مصنوعی را نیز به زودی به بهره برداری می رسانیم و اکنون به دنبال تامین و خرید چمن مصنوعی هستیم. 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: