کد خبر: ١٥٤٨١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/06/25-٢٠:٢٧

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: شهروندان بایستی بدانند که مبارزه با کرونا هنوز به پایان نرسیده و بایستی همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

به گزارش خبرنگار آبادان خبر ، شکرالله سلمان زاده در آئین نکوداشت پزشکان منطقه آزاد اروند که در محل سرسرای اجتماعات سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد، اظهار کرد: همیشه پزشک و پزشکی در فرهنگ غنی اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و در باره ی نجات جان انسان ها نیز احادیث و روایات بسیاری نقل شده است.

وی بابیان اینکه مردم برای درمان جسمی و آلام روحی خود به پزشک مراجعه می کنند، افزود: پزشکی هنر و علم پیشگیری از بیماری، درمان و ارتقاء سطح سلامت جامعه است و پزشکان نیز درد جسمانی و روحی بیماران را توامان رفع می کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: پزشکان همواره و در تمام لحظات حتی  در بحران ها در کنار مردم بوده و خواهند بود و در واقعه اخیر و پاندمی کووید 19، حضور جامعه پزشکی در کنار مردم به اوج خود رسید و در این مسیر با همراهی دیگر دستگاههای اجرایی، ائمه جمعه، نیروهای جهادی، انتظامی، نظامی، سپاه  و مردم در کنار کادر درمانی و پرستاری توانستیم از پیک نخست شیوع کرونا به سلامت عبور کنیم.

سلمان زاده با قدردانی از تلاشهای شبانه روزی فرماندار آبادان به عنوان دبیر ستاد مبارزه با کووید 19 در جنوب غرب خوزستان و پشتیبانی وی در دریافت مطالبات مردمی در رویارویی و یا تماس با مسئولان کشور، ایجاد هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و اعمال برخی محدودیت ها، یادآور شد: ائمه جمعه علاوه بر همراهی با دیگر دستگاهها در امر ضدعفونی شهر امر شستشو و تغسیل فوتی های ناشی از کرونا نیز سنگ تمام گذاشتند و این روحیه در میان دیگر ارگانها و نیروهای جهادی، انتظامی، نظامی و سپاه و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز به وفور به چشم می خورد و از این بابت قدردان همگی آنان هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه مبارزه با کرونا هنوز به پایان نرسیده است، گفت: با توجه به موارد بستری و مثبت سرپایی کنونی ناشی از ابتلا به کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان، موضوع مواجه با پیک دوم شیوع کرونا در منطقه قوت گرفته است.

وی افزود: به طور حتم به سبب عدم مدیریت بیماری از سوی دستگاههای اجرایی همچون روزهای نخست شیوع این بیماری، رفع محدودیت ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده نکردن از ماسک از سوی شهروندان با موج دوم شیوع بیماری کرونا مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با تاکید بر ضرورت اعمال برخی محدودیت ها و سخت گیریها به سبب دفاع از جان مردم از پیک دوم بیماری، اظهار کرد: در صورت مواجه به پیک دوم شیوع بیماریکرونا در منطقه به طور حتم محدودیت ها اعمال می شود.

سلمان زاده تصریح کرد: شاید زبانی نتواند از تلاشها و زحمات کادر درمانی، پرستاران و به خصوص آن دسته از بهورزان، کارشناسان و پزشکانی که در روستاها فعالیت می کنند، قدردانی کند اما ما در مقابل آنها سر تعظیم فرود می آوریم و قدردان آنها هستیم.

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: