کد خبر: ١٠٥٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1393/11/05-٠٩:١٥

طرح شهرداراران مدارس و فعالیت 50 شهردار و شورای مدرسه با آرای مستقیم دانش آموزان آبادانی آغاز شد.

 

به گزارش آبادان نیوز :طرح شهرداراران مدارس و فعالیت 50 شهردار و شورای مدرسه با آرای مستقیم دانش آموزانآبادانی روز یکشنبه در این شهرستان آغاز شد.

طرح شهرداران مدارس آبادان در 50 مدرسه و یک آموزشگاه ویژه ناشنوایان این شهرستان آغاز شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری آبادان در آیین نمادین آغاز به کار شهرداران مدرسه این شهرستان در مدرسه هیات امنایی فداییان اسلام آبادان گفت:طرح شهردار مدرسه به منظور نهادینه سازی فرهنگ شهر نشینی، تقویت روحیه مشارکت جویی و مسوولیت پذیری شهروندان و حفظ محیط زیست با رویکرد نسل جوان اجرا شد.

امیر حکیمی احمدخانی افزایش آگاهی زندگی دانش آموزان در محیط مدرسه، تقویت روحیه همکاری گروهی و تقسیم کار را از اهداف این طرح خواند و افزود:برقراری ارتباط دانش آموزان با مراکز و نهادهای محلی، ارائه آموزش های پایه شهروندی و تلفیق توانمندی های دو نهاد آموزش و پرورش و شهرداری از دیگر راهبردهای این طرح است.

حکیمی احمد خانی در خصوص وظایف شهرداران و شوراهای مدارس، یادآور شد:این اعضاء می توانند مشکلات مدارس خود را به طور مستقیم در شهرداری ها مطرح کنند و این مشکلات نیز خارج از نوبت در دستور بررسی و رفع قرار می گیرد.

رییس شورای اسلامی شهر آبادان نیز در این آیین با تبیین نقش شورای دانش آموزی در حل مشکلات مدارس، گفت: شورای مدارس می تواند در کنار مدیران، مشکلات تحصیلی دانش آموزان را حل کنند.

حمید حنظل عیدانی از شورای دانش آموزی به عنوان حلقه وصل مدیر و دانش آموز یاد کرد.

در این انتخابات، دانش آموزان علاوه بر شورای دانش آموزی هر مدرسه یک نفر را نیز به عنوان شهردار مدرسه انتخاب کردند.

تفاهم نامه ای برای اجرای طرح شهردار مدرسه بین عبدالرضا دیدار معاون اداری مالی شهرداری آبادان به نمایندگی از شهردار و جواد علوانیان سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان امضاء شد. 

خبر آبادان ،اخبار آبادان 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: