کد خبر: ١٦٨١٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/09/04-١٨:٤٦

بسته خبری صنعت نفت آبادان

شهر خودرو امید آبادانی ها

هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال جام خلیج فارس با دیدار ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و شهر خودرو پنجشنبه ششم آذرماه پیگیری و مربیان شکست خورده هفته دوم لیگ درصدد جبران باخت خود و کسب سه امتیار بازی هستند.

 

به گزارش آبادان نیوز، در هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر، شاگردان سیدسیروس پورموسوی میهمان شهر خودرو مشهد هستند، زردپوشان آبادانی پس از کسب پیروزی مقابل پیکان تهران و شکست برابر پرسپولیس امیدوار هستند با پیروزی مقابل شاگردان مهدی رحمتی جمع امتیازات خود را به عدد ۶ برسانند.

تیم صنعت‌نفت که خاطرات خوبی از بازی در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد دارد و در ۲ بازی گذشته خود در برابر پدیده در این ورزشگاه توانست از حریف مشهدی خود یک مغلوب بسازد پنجشنبه هفته جاری برای هتریک پیروزی‌های خود وارد ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد خواهد شد.

تیم‌های شهرخودرو مشهد و صنعت‌نفت آبادان در بازی هفته قبل برابر پیکان و پرسپولیس شکست خوردند و هر ۲ تیم برای جبران این شکست برابر یکدیگر صف آرایی خواهند کرد.

صنعت‌نفت برابر پرسپولیس ۲ نیمه متفاوت داشت، در نیمه اول حرف چندانی برای گفتن نداشت ولی در نیمه دوم نمایش قابل قبولی برابر فینالیست آسیا ارائه کرد و اینک پورموسوی با اتکا به تجربه بازیکنان باتجربه و جوان تیم خود امیدوار به درخشش برابر شهرخودرو است.

اما در آن سوی میدان شهرخودرو در بازی قبلی برابر پیکان تهران شکست را پذیرفت تا با شرایطی مشابه از صنعت‌نفت پذیرایی کند شهرخودرویی‌ها اما برای شکستن طلسم باخت‌های خانگی برابر صنعت‌نفت پای به میدان خواهند گذاشت.

پورموسوی که برابر پرسپولیس توانست از ترکیب دلخواه خود استفاده کند برابر شهرخودرو نیز دل به درخشش بازیکنانی دارد که هر کدام در تیم‌های قبلی خود جز بهترین‌ها بودند.

در بازی مقابل پرسپولیس خط دفاعی صنعت نفت بسیار منسجم نشان داد و توانست مهاجمان و هافبک‌های خوش تکنیک و فرصت طلب مدعی اصلی قهرمانی را کنترل کند، این خط دفاعی در مشهد هم روز سختی خواهد داشت زیرا سیف‌الهی و منصوری ۲ مهاجم شهرخودرو دارای سرعت و شم گلزنی بالایی هستند.

صنعت‌نفت آبادان در این دیدار مقابل تیمی به میدان می‌رود که می‌خواهد معادلات لیگ را برهم بزند و از ابتدای فصل خود را به عنوان یک مدعی معرفی کرده و روی نیمکت خود سیدمهدی رحمتی را به عنوان مربی جوان و با انگیزه دارد، مربی که تیمش را یکی از مدعیان قهرمانی و کسب سهمیه آسیا می داند.

شهر خودرو در۲ بازی گذشته خود در خط دفاعی سخت به مهاجمان حریف اجازه عرض اندام می‌دهد، مدافعان میانی این تیم با قدرت سرزنی بالای خود سد محکمی برای حسن بیت‌سعید مهاجم تکنیکی و سرعتی صنعت‌نفت آبادان خواهند بود.

اما در آن سوی میدان نقطه قوت صنعت‌نفت در خط میانی این تیم خلاصه شده جایی که طالب ریکانی و حکیم نصاری ۲ هافبک با تجربه و بازیگردان دارد و این زوج برای هر حریفی بسیار خطرناک و دردسرساز خواهند بود.

تقابل ۲ مربی جوان که فوتبال هجومی را در دستور خود دارند می‌تواند یکی از زیباترین بازی‌های این هفته را در مشهد رقم بزند، پورموسوی که با هدف جوان گرایی هدایت تیم صنعت‌نفت را بر عهده گرفت برابر بازی کاملا هجومی مهدی رحمتی در شهرخودرو قرار خواهد گرفت.

صنعت‌نفت آبادان با یک برد، و یک باخت با سه امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب دومین پیروزی این فصل خود است تا جایگاهش در جدول را بهبود بخشد.

در آن سوی میدان نیز شهر خودرو با یک برد و یک باخت و با سه امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی جای گرفته و این تیم نیز به دنبال کسب دومین فصل است تا اختلاف خود با دیگر رقیبان را در بالای جدول کمتر کند.

بازیکن تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی دشواری برای صنعت نفت و شهر خودرو خواهد بود ولی می‌تواند زیباترین بازی هفته باشد.

حکیم نصاری افزود: در صورت قرار گرفتن در ترکیب اصلی از تمام توانم برای موفقیت تیم صنعت‌نفت آبادان استفاده خواهم کرد تا به سه امتیاز این دیدار دست یابیم.

وی اظهار داشت: شهرخودرو دارای خط دفاعی و دروازه‌بان بسیار خوبی است که گلزنی به این تیم بسیار سخت است ولی ما در مشهد هدفی جز کسب سه امتیاز این دیدار نداریم.

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان که با سه امتیاز در رده هشتم جدول رده بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد پنجشنبه ششم آذرماه در مشهد میهمان شهر خودرو است.

منبع:ایرنا

 

وینگر چپ نفت آبادان : کنعانی زادگان زرنگی نمی کرد آن صحنه پنالتی نبود
به گزارش آبادان خبر، حسین ساکی درخصوص آمادگی این تیم برای بازی با شهر خودرو بعد از شکست مقابل پرسپولیس در آزادی اظهار داشت: خدا را شکر تمرینات خوبی را بعد از بازی با پرسپولیس انجام دادیم تا بتوانیم نتیجه آن مسابقه را که به هیچ عنوان حق مان باخت نبود، جبران کنیم.

وی ادامه داد: برای سه امتیاز به مشهد می رویم و قطعا به دنبال این هستیم که دست پر به آبادان برگردیم. تیم شهر خودرو تیمی پرمهره و با کیفیت است که قطعا کار آسانی مقابل آن ها نداریم اما باید روندمان را با نتیجه گیری در مشهد به خوبی حفظ کنیم و همچنان جزو تیم های بالانشین جدول باشیم.


هافبک نفت آبادان که خطای او باعث پنالتی به نفع پرسپولیس و شکست نفت آبادان شد در خصوص داوری های لیگ گفت: در مورد داوری که من نمی توانم نظری بدهم اما در بازی با پرسپولیس ما برای برد به میدان رفته بودیم که این اتفاق نیفتاد. واقعا نمی دانم چه اتفاقی افتاد که داوری آن خطا را پنالتی گرفت در حالی که می توانست چنین تصمیمی نگیرد. در آن صحنه من به حسین نزدم بلکه او با زرنگی خودش را به من زد و داور هم به نفع آنها با توجه به جو بارانی آزادی یک پنالتی گرفت که با همان ضربه هم به پیروزی رسیدند.

وی ادامه داد: اگر این اتفاق نمی افتاد قطعا پرسپولیس به هیچ عنوان نمی توانست به سمت دروازه ما نزدیک شود و دیدید که بچه ها چقدر موقعیت روی دروازه این تیم ایجاد کردند و شانس گلزنی داشتیم.

هافبک نفت آبادان در پایان درخصوص اینکه آیا هواداران آبادانی می توانند به تیم سیروس پورموسوی و بالانشینی این تیم در جدول امیدوار باشند، گفت: همان طور که همه می دانند ما تغییرات زیادی را در نفت آبادان داشتیم. بازیکنان خوبی به خدمت گرفته شدند و بازیکنان خوبی هم از دست دادیم اما هدف این است که بهترین نتایج را بگیریم. به همین خاطر با توجه به این مساله و تغییراتی که داشتیم کمی زمان می خواهیم تا بازیکنان و کادرفنی بتوانند به هماهنگی لازم برسند.
منبع:ورزش سه

 


پرویز دهداری اسطوره فوتبال و معلم اخلاق
به گزارش آبادان نیوز، پرویز دهداری از مهاجمان بزرگ تیم شاهین و نخستین سرمربی تیم پرسپولیس بود؛ مردی که از نماد‌های مکتب شاهین به شمار می‌رفت.
او از جمله افراد در عرصه ورزش بود که اخلاق را بر ورزش مقدم می‌دانست و پایبندی و تاکید او به اصول اخلاقی، او را در بین اهالی ورزش به عنوان معلم اخلاق مشهور کرد.
مرحوم پرویز دهداری وقتی عهده‌دار هدایت تیم‌ملی شد نیز از اصول اخلاقی و اعتقادی خود کوتاه نیامد.
تیم ملی فوتبال ایران بعد از انقلاب اسلامی نتایج چندان خوبی به دست نیاورد تا در نهایت پرویز دهداری در سن ۳۸ سالگی، سکان هدایت تیم را بر عهده گرفت، اما در بازی‌های آسیایی سئول او به یکباره با استعفای دست جمعی ۱۴ بازیکن تیم ملی مواجه شد، ولی با وجود این استعفای دست جمعی، نه تنها جای دهداری در تیم ملی متزلزل نشد، بلکه مبارزه با ستاره محوری و نام سالاری در فوتبال ایران نیز مشاهده شد و او همراه با تیم ملی تا مرز قهرمانی در آسیا پیش رفت.
منبع:خبرگزاری صدا و سیما

 


جای خالی یک «پرویز دهداری» در فوتبال ایران

به گزارش آبادان خبر، درگیری بازیکن و مربی، فحاشی مربی، درگیری مربیان ۲ تیم با یکدیگر، دعوای بازیکنان در داخل زمین، درگیری بازیکن و مربی با داور، رسیدن به پیروزی به هر قیمتی و با شیوه‌ای، سعی در فریب داور، کیفیت فنی نه چندان بالای بازی‌ها، کنفرانس های مطبوعاتی پرحاشیه، بیانیه باشگاه ها علیه یکدیگر، ادعاهای سنگین و به دور از واقعیت و ....همه اینها در ۱۶ بازی یا به عبارتی دیگر در دو هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال ایران اتفاق افتاده است.

فوتبال، رشته سنگین، سخت، پربرخورد، هیجان انگیز و حتی خشنی است که رقابت در آن موج می زند اما بازهم این رقابت در اکثر اوقات منجر به بی اخلاقی نمی‌شود. ما هر هفته فوتبال در نقاط مختلف جهان را می‌بینیم؛ خصوصا کشورهای معتبر اروپایی را. هیجان و رقابت چند برابر است اما هیچوقت حاشیه بر متن غلبه نمی کند. همیشه خودِ فوتبال و اتفاقات فوتبالیِ درون زمین اولویت داشته و حاشیه در حاشیه بوده است. آنجا هم مربی با مربی درگیر می‌شود؛ حتی دست به یقه هم شده‌اند ولی این اتفاقات چند سال یک بار رخ می دهد. به داوری اعتراض می‌شود اما نه برای یک خطا در میانه میدان که تاثیری ندارد. مربی با بازیکن خودی وارد جنجال می شود اما تعداد آن به انگشت‌های یک دست هم در چند سال نمی‌رسد. فوتبال ما اما مسیر را اشتباه رفته است. در خیلی از بازی‌ها این حاشیه است که از متن سبقت گرفته و میدان‌داری می‌کند. به بهانه رقابت، اخلاق بار و بندیلش را بسته و با ذره بین باید در برخی از مسابقات ردپایی از آن را مشاهده کرد.

بیست و هشت سال پیش در چنین روزی فوتبال ایران معلم اخلاق خود را از دست داد. تربیت کننده احمدرضا عابدزاده، جواد زرینچه، صمد مرفاوی و سیروس قایقران در سال ۱۳۵۰ و در سن ۳۸ سالی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران شد. دوران مربیگری دهداری آبستن حوادث بسیاری بود و در هر دو دوره‌ای که در تیم ملی حضور داشت اختلافاتی بین او و دستیار یا بازیکنانش به وجود آمد اما خودش هیچوقت اخلاق را از اولویت اولش خارج نکرد. او بارها هدایا و جوایز دولتی را رد کرد و پیشکش‌هایی مثل خانه و اتومبیل را نپذیرفت. دهداری از لحاظ فنی یک بازیکن و مربی فوق العاده بود اما اخلاقش همیشه در صدر بود و به همین خاطر بود که او را معلم اخلاق نامیدند. یک مربی با دیسیپلین و مبادی آداب که به بازیکنانش سخت می‌گرفت و آنها را به رعایت اخلاق دعوت می‌کرد.

کنایه آمیز است اما در این روزها که مربی‌ها خودشان در متن درگیری ها و زشتی های فوتبالمان قرار گرفته‌اند بد نبود که یادی کنیم از معلم اخلاق فوتبال ایران که ۲۸ سال پیش به دلیل عارضه کلیوی به دیار باقی شتافت و حالا تنها خیابانی در آبادان به نامش ثبت شده است. یادش گرامی و جایش خالی. چقدر فوتبال ما در این روزها به یک پرویز دهداری نیاز دارد.
منبع:ایرنا

 

خوزستان،اخبارخوزستان،آبادان نیوز،خبرخوزستان،اخبار خوزستان،آبادان،خبرآبادان،اخبارآبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،منطقه آزاد اروند،آبادان خبر،خبر خوزستان

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: