کد خبر: ١٦١٦٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1399/07/26-٢٣:١٨

اختلال هراس یک اختلال اضطرابی است که در افرادی که حملات هراس را بطور ناگهانی و بدون هیچ دلیل واضحی تجربه می کنند ، رخ می دهد.

 

آبادان خبر _ در بعضی از موارد ، حملات نسبتا نادر است _ شاید یک بار طی چند ماه _ اما آنها میتوانند مکرراً در طی روز اتفاق بیفتند. علاوه بر آن افراد دارای اختلال هراس از حملاتشان می ترسند. 

آنها نگران دفعه بعدی که حمله ی هراس اتفاق خواهد افتاد ، هستند و درباره ی پیامدهای احتمالی آن - مثل :مردن، از دست دادن کنترل ، دیوانه شدن ، استفراغ ، اسهال و غش کردن - احساس نگرانی می کنند.

آنها همچنین‌ رفتار خود را به منظور مقابله با این حملات یا برای پیشگیری از رخ دادن آنها تغییر می دهند.رشد اجتناب از فضای باز _ که بطور خلاصه تعریف خواهد شد_ معمول ترین  نوع تغییر رفتاری است که د اختلال هراس رخ می دهد.هرچند ممکن است انواع دیگری از تغییرات رفتاری نی  وجود داشته باشد. 

 بعضی از مثال ها شامل:

 ۱.حمل دارو ، پول ، موبایل ،پیجر،آب یا سایر لوازم ایمنی

۲.اجتناب از فعالیت هایی مانند ورزش که ممکن است علائم هراس مانند برانگیختگی جسمانی را آغاز کند.

۳.اصرار بر داشتن همراه در زمان ترک خانه

۴.مصرف الکل برای مبارزه با هراس

۵.خودداری از مصرف کافئین ، الکل و یا سایر مواد

۶.کنترل مکرر نبض و فشار خون 

۷.منحرف کردن ذهن خود از علایم هراس-برای نمونه خواندن یک کتاب در مترو.

۸.نیاز به آگاهی همیشگی از محل حضور همسر و شریک خود

 ۹.نشستن در کنار در خروجی موقع رفتن به سینما و رستوران قبل از تشخیص اختلال هراس آگاهی از عدم وجود سایر مشکلات پزشکی یا دلایل احتمالی مرتبط با هراس اهمیت زیادی دارد.

مثالهایی از اختلالات پزشکی که می تواند علائم اضطراب و هراس ایجاد کند شامل مشکلات تیروئید ، اختلالات تعادلی ،حمله صرع و بیماری قلبی ست.مصرف محرک هایی همانند کوکائین،کافئین،قرص های رژیمی یا داروهای مشخص دیگر ، قطع مصرف الکل و استفاده از سایر مواد مانند (ماری جوآنا) نیز می تواند احساساتی شبیه هراس ایجاد کند.

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز،آبادان خبر،خبر  اروند،خبرآبادان،اخبارآبادان،آبادان  نیوز،آبادان  خبر،خبراروند  

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: