کد خبر: ٢٧٢٧٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/05-١٠:٤٥

وزیر آموزش و پرورش : مهمترین بستر تحقق شعار سال و توسعه کمی و کیفی مراکز دانش بنیان تعلیم و تربیت است.

 

آبادان نیوز : یوسف نوری ، وزیر آموزش و پرورش امروز (سه شنبه 5 مهرماه) در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت آبادان گفت : مهمترین بستر تحقق شعار سال و توسعه کمی و کیفی مراکز دانش بنیان تعلیم و تربیت است چرا که این نهاد می تواند با تربیت دانش آموزانی خلاق ، ایده پرداز و متفکر گام مهمی در راستای کارآفرینی و به تبع آن کمک به تولید بردارد.

وی ضمن تشکر از تلاش های خیران مدرسه ساز در راستای تحقق نهضت ارتقای شاخص های فضای آموزشی در کشور بیان کرد : علم، اجتهاد، عمل و تولید ارکان تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی هستند که می بایست از بستر مدرسه و فضای آموزشی مناسب دنبال شوند و خیران نقش مهمی در تحقق این امر در کشور ایفا می کنند که شایسته تقدیر و تشکر است.

نوری افزود : در دوره ابتدایی دانش آموزان با ایده پردازی و خلق دانش آشنا می‌شوند و نقطه عطف شکل گیری شخصیت علمی دانش آموزان است. در دوره متوسطه اول این شخصیت شکل پیدا می کند و در دوره متوسطه دوم به ظهور و بروز می‌رسد همچنین در مرحله دانشگاهی و در خاتمه این مراحل مهم تکمیل شخصیت علمی؛ شاهد رسیدن به اهداف آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی و گام دوم خواهیم بود که به تولید دانش می پردازند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان ضمن اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در ترویج مهارت آموزی در بین دانش آموزان، عنوان کرد : ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات کارگاهی هنرستان های سراسر کشور اختصاص یافته است

فرشاد محمد زاده ، رییس اداره نوسازی و بازسازی مدارس آبادان در مراسم افتتاح این واحد آموزشی گفت : این واحد آموزشی در مساحت چهار هزار و ۶۵۰متر مربع و زیربنای یک هزار و ۴۱۵ مترمربع ساخته شده است.

وی افزود: این آموزشگاه در ۲ طبقه ، یک هزار و ۲۷۰ مترمربع فضای آموزشی دارد که دارای نمازخانه ،زمین چمن مصنوعی و ساختمان سرایداری است.

محمد زاده عنوان کرد : برای ساخت این واحد آموزشی ۱۱۰میلیارد ریال از اعتبارات ملی و بنیاد برکت هزینه شده است.

حبیب الله رمضانی ، مدیر آموزش و پرورش آبادان نیز در مراسم افتتاح این واحد آموزشی گفت: با آغاز سال تحصیلی ۶۰ هزار دانش آموز در ۳۲۳ واحد آموزشی و ۲ هزار کلاس درس مشغول تحصیل شدند.

رمضانی افزود: آبادان سومین جمعیت دانش آموزی در استان خوزستان را دارد.

مسعود حمیدی نژاد ، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز گفت: امسال با حرکت انقلابی وزیر و حضور دانش آموزان در مدرسه پس از ۲سال شاهد شور و نشاط  در مدارس این استان هستیم.

حمیدی نژاد افزود: مردم برای آموزش و پرورش احترام قایل هستند و یک هزار رایانه ، ۴۰۰ چرخ خیاطی و ۲۰ زمین چمن مصنوعی و لوازم ورزشی به مدارس اهدا شده است.

وی اظهار داشت: یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان خوزستان مشغول تحصیل هستند و متاسفانه در چند سال گذشته توجه کمی به آموزش و پرورش خوزستان شده است.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: