کد خبر: ٢٧٢٦٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/07/04-١١:٥٧

شبنم امیری

 

آبادان نیوزوام فرزند آوری یکی از حمایت‌ های مالی قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده است که تاکنون به پدران فرزندان متولد شده در سال ۱۴۰۰ به بعد بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

بانک

دستورالعمل وام فرزندآوری در راستای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اواخر فروردین ماه سال جاری به شبکه بانکی ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، پدر فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده‌اند، به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان دریافت خواهند کرد.  

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است.  

همچنین، کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴ درصد به صورت سالانه است و  پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است.

البته، متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

روند دریافت وام فرزندآوری به این صورت است که متقاضیان در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند ثبت‌نام می‌کنند و از سوی بانکی که تعیین کرده‌اند، پیامک دریافت می‌کنند تا برای تکمیل مدارک و انجام فرآیند به بانک مراجعه کنند.  

در این زمینه، علی صالح‌ آبادی، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها باید پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری تسهیلات فرزندآوری را به حساب متقاضی واریز کنند.

در این بین، براساس آمار بانک مرکزی از زمان ابلاغ شیوه نامه مربوطه (۳۱ فروردین) تاکنون ۳۸۳ هزار و ۲۳۹ فقره تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند به مبلغ ۱۵ هزار و ۳۷۱ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.


رصد بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت تارا در طول سه ماهه تابستان با ریزش ۳۵ میلیون تومانی و پژو ۲۰۷ اتوماتیک با کاهش ۴۰ میلیون تومانی روبرو شده است.

بازار خودرو

بازار بدون مشتری خودرو روزهای پرنوسانی را می‌گذراند، به طوری که در بازار شاهد افت قیمت برخی خودروها و افزایش قیمت خودروهای دیگر هستیم.

در حالی قیمت خودرو در طول فصل تابستان ریزش قابل توجهی داشته که آن هم به دلیل افت قیمت دلار و فضای ایجاد شده در رابطه با برجام بود، اما در نهایت به دلیل تغییر مواضع سیاسی درباره برجام و در عین حال افزایش قیمت دلار، بازار خودرو تغییر مسیر داده و قیمت خودروها افزایشی شده است.

آن‌طور که رصد بازار خودرو نشان می‌دهد، قیمت تارا در طول سه ماهه تابستان با ریزش ۳۵ میلیون تومانی و پژو۲۰۷ اتوماتیک با کاهش ۴۰ میلیون تومانی روبه‌رو شده است.

با این حال، روند بازار خودرو نشان می‌دهد که در اولین روز کاری پاییز، قیمت اغلب خودروها صعودی بوده است، به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ با افزایش ۲ میلیون تومانی، از ۳۸۰ میلیون تومان به ۳۸۲ میلیون تومان رسیده است.

اگرچه کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۱ با افت ۲ میلیون تومانی، از ۳۰۵ میلیون تومان به ۳۰۳ میلیون تومان رسیده است.

 

ریزش قیمت این ۲ خودرو در بازار | جدیدترین قیمت انواع پژو، کوئیک و دنا و تیبا
امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: