تیم‌های ملی فوتبال ایران و عراق فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند.

 

آبادان خبر: تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب هفته هفتم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ فردا پنجشنبه ۷ بهمن به مصاف تیم ملی عراق می‌رود.

شاگردان اسکوچیچ درحال حاضر با کسب ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه نخست قرار دارند و عراق هم با ۴ امتیاز پنجم است.

تیم ملی فوتبال ایران اردوی خود را از روز یکشنبه در تهران آغاز کرده و با پیروزی مقابل عراق می‌تواند صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کند. عراقی‌ها هم با غایبان زیادی به تهران رسیده‌اند.

دیدار رفت این ۲ تیم با پیروزی ۳ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید و حالا عراقی‌ها امیدوار هستند مقابل تیم ملی ایران کامبک کنند.  

قدمت دیدار‌های ایران و عراق به ۵۹ سال می‌رسد و در همه این سال‌ها این ۲ تیم ۳۰ بار در چارچوب رقابت‌های مختلف با یکدیگر دیدار داشته‌اند که به جز ۸ بازی که دوستانه بوده، سایر دیدار‌ها رسمی و در چارچوب مسابقاتی، چون جام ملت‌های آسیا، قهرمانی غرب آسیا، مقدماتی جام‌جهانی، مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی بوده است.

ایران و عراق با ۷ تقابل در جام ملت‌های آسیا، بیشترین رویارویی خود را در این مسابقات تجربه کرده‌اند و کمترین تقابل آن‌ها نیز به بازی‌های آسیایی باز‌می‌گردد که تنها یک بار در این دیدار‌ها به مصاف هم رفته‌اند. اولین تقابل ۲ تیم به سه بهمن ۱۳۴۱  بازمی گردد   که با مساوی یک بر یک به پایان رسید.

در آن بازی پرویز کوزه‌کنانی در دقیقه ۹۰ گل مساوی را زد تا نامش به عنوان نخستین گلزن ایرانی به عراق در تاریخ فوتبال ثبت شود. این بازی ۱۰ روز بعد بار دیگر در تهران برگزار شد که با پیروزی ۲ بر یک عراق خاتمه یافت و تک گل ایران را در آن بازی باز هم کوزه‌کنانی زد. این نخستین پیروزی عراق و نخستین شکست ایران در تاریخ این تقابل‌ها بود. نخستین پیروزی ایران در سومین تقابل دو تیم و در دیداری رسمی اتفاق افتاد. ایران و عراق در تاریخ ۳ فروردین ۱۳۴۳ در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۶۴ توکیو در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۴ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید. در این بازی مصطفی عرب یک گل زد و حمید شیرزادگان دست به هت‌تریک زد که این نخستین هت‌تریک در تقابل‌های ۲ تیم بود. در تقابل‌های دو تیم ۲ بار هت‌تریک صورت گرفته که اولین آن توسط شیرزادگان و دومین هت‌تریک توسط حسین کلانی در تقابل ششم دو تیم بود که با نتیجه ۳ بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

نورالهی به دلیل مثبت بودن پاسخ تست PCR از همراهی تیم ملی بازماند و احسان حاج صفی، سردار آزمون و سید مجید حسینی  نیز به همین دلیل امکان حضور در اردو را ندارند و کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی و عارف آقاسی به جای آن‌ها به اردو اضافه شدند.

کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، امیر عابدزاده و پیام نیازمند بازیکنانی هستند که دیروز به اردو اضافه شدند.

از سوی دیگر عراقی‌ها به محض ورود به تهران از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان تست کرونا دادند و روز گذشته از مثبت شدن ۶ تست مطلع شدند. اما عراقی‌ها به این تست معترض شدند و خواهان تست مجدد شدند و به AFC و فیفا اعتراض کردند.

تیم ملی فوتبال ایران برای بازی با عراق آماده می‌شود که این مسابقه ساعت ۱۸ روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

ترکیب احتمالی تیم ملی فوتبال:

علیرضا بیرانوند - شجاع خلیل زاده - سیاوش یزدانی - صادق محرمی - امید نورافکن - سعید عزت اللهی - میلاد سرلک - علی قلی زاده - علیرضا جهانبخش - شهاب زاهدی - سامان قدوس.


علیرضا منصوریان سرمربی صنعت نفت گفت که برخی مشکلات از جمله آغاز دیرهنگام تمرینات باعث کسب نتایج نامطلوب در ابتدای فصل شده است.

پس از کسب نتایج ضعیف در ابتدای فصل، خیلی ها وضعیت صنعت نفت را در لیگ بیست و یکم نگران کننده و بحرانی تلقی می کردند. اما شاگردان علیرضا منصوریان با وجود تمام کم و کاستی ها و مشکلات شدید مالی و عدم دریافت مطالبات خود طی ماه های طولانی، در هفته های گذشته نتایج بسیار خوبی را کسب کرده اند.

علیرضا منصوریان که توانسته با صنعت نفت در 7 هفته گذشته 16 امتیاز کسب کرده و بالاتر از تیم های همچون فولاد و تراکتور قرار گرفته و هم امتیاز با گل گهر سیرجان در رتبه هشتم جای بگیرد، درخصوص وضعیت برزیلی های ایران گفت: شرایط تیم ما بسیار خوب است. با توجه به اینکه تمریناتمان و کار بدنسازی را دیر آغاز کردیم و بچه ها نیز نیازمند زمان بودند تا به درک متقابل از خواسته های تاکتیکی ما برسند، به همین دلایل شروع خوبی در لیگ برتر نداشتیم. 

سرمربی صنعت نفت ادامه داد: خدا را شاکریم که توانستیم در ادامه بهترین نتایج را کسب کنیم هر چند که لیاقت شهر آبادان بالاتر از این حرفهاست. با توجه به اینکه روز گذشته جلسات خوبی با مسئولین مختلف وزارت نفت داشتم، برای مردم آبادان به لحاظ بودجه برای سال آینده نوید روزهای خوبی داریم.

او گفت: اگر به آبادان نرفته بودم، درک مردم خونگرم این شهر از فاصله هزار کیلومتری سخت بود. ولی اکنون در آبادان هستم، از بودن در این شهر لذت می برم. با کمی و کاستی ها می سازیم، مردم آبادان را دوست داریم و خوشحالیم که لبخند را بر روی لب های آنها آورده ایم. به بچه های تیم، هیئت مدیره و مدیرعامل و بهنام سراج سرپرست تیم خسته نباشید می گویم. 

منصوریان در پایان اضافه کرد: ان شالله بتوانیم تمرینات خیلی خوبی را پشت سر بگذاریم. 3، 4 بازی دوستانه را انجام خواهیم داد. فکر می کنم یک بازی بسیار بزرگ در شروع نیم فصل با تراکتور داریم و امیدوارم که از این بازی سربلند خارج شویم.

ورزشی،خبرورزشی،اخبارورزشی،خبر ورزشی،اخبار ورزشی،فوتبال،آبادان خبر،آبادان نیوز
ابوالفضل امیری
امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: