کد خبر: ٢٥٥٨٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/28-١٥:٣١

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان از کاهش مرگ و میر نوزاد و مادر باردار نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته در جنوب غرب خوزستان خبر داد.

 

آبادان نیوز _ دکتر سید محمد محمدی ظهر امروز اظهار کرد: با تلاش متخصصان امر و ارائه آموزش‌های لازم در ۳ماهه ابتدایی امسال، میزان مرگ و میر مادران باردار و نوزاد در جنوب غرب خوزستان روند کاهشی نسبت به سال گذشته داشت.

وی با تاکید بر این مهم که همه سعی دانشگاه علوم پزشکی آبادان بر این است که هیچ مرگ نوزاد و مادر بارداری را شاهد نباشیم، گفت: طبق آمار مورد تایید وزارت بهداشت مرگ مادر باردار در جنوب غرب خوزستان نسبت به مدت مشابه خود در ۳ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ کاهش ۵۰درصدی داشته است و این درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ کاهش ۶۰درصدی دارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان خاطرنشان کرد: در بحث مرگ نوزاد نیز شاهد کاهش ۶۰درصدی آمار نسبت به بهار ۱۴۰۰و نسبت به ۳ماهه اول سال ۹۹ نیز کاهش ۵۵ درصدی را شاهدیم.
وی با بیان اینکه مرگ کودک زیر ۵سال نیز در جنوب غرب خوزستان در فرودین، اردیبهشت تا روزهای پایانی خرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۵درصدی داشته است، گفت: این آمار نسبت به سال ۹۹ نیز ۱۵ درصد و نسبت به سال۹۸ هم ۳۰درصد کاهشی بوده است.
دکتر محمدی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای کاهش بیشتر آمار کنونی «کمیته تخصصی مرگ نوزادان» در دانشگاه شکل گرفت و با حضور متخصصان این موضوع، تاکنون ۳جلسه نیز توسط کمیته یادشده برگزار شده است.
وی تصریح کرد: بدون تردید بررسی شاخص‌های مرتبط با مرگ و میر نوزادان و مادران باردار برعهده پزشکان و کارشناسان متخصص این حوزه است و ارائه نظرات غیرکارشناسی و متکی بر هیجان در این حوزه کارکردی ندارد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: همه تلاش ما این است که در همه شاخص‌ها شرایط را بهبود ببخشیم و با تکیه بر تخصص و دانش؛ کیفیت سلامت مادر و نوزاد را در منطقه ارتقا ببخشیم.

منبع:روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان 

 

پایگاه اطلاع رسانی احمد امیری ، صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز : لطفا کلیک کنید 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: