کد خبر: ٢٣٧٣٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/01-١١:٥٠

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۶ هزار دُز واکسن آسترازنکا در جنوب غرب خوزستان تامین شده تا کسانی که تزریق نوبت دوم واکسن آنها به تاخیر افتاده یا قصد تزریق دُز سوم را دارند واکسیناسیون خود را کامل کنند.

 

به گزارش آبادان خبر، ساسان قربانی جمعه اظهار کرد: در ۲ هفته اخیر برای تامین و تزریق واکسن آسترازنکا با کمبود مواجه بودیم که این نوع واکسن برای شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان تامین شد.

وی اظهار داشت: البته بر اساس اعلام رییس اداره بیماری‌ های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت، افرادی که ۲ دُز واکسن سینوفارم، بهارات یا برکت (واکسن‌های غیرفعال ) دریافت کرده و حداقل سه ماه از تزریق دُز دوم آنها گذشته باشد، می‌توانند مشابه واکسن دریافتی نوبت‌ های اول و دوم و یا واکسن های استرازنکا وپاستوکووک پلاس در تزریق سوم استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی آبادان توصیه کرد افراد برای دریافت دُز سوم به همان مرکزی مراجعه کنند که دُز اول و دوم را دریافت کرده‌ اند اما واکسیناسیون در همه مراکز نیز قابل انجام است.

۳۰۰ نفر کار واکسیناسیون گروه‌های هدف در ۱۰ مرکز تجمیعی و ۵۱ مرکز خدمات جامع سلامت را در منطقه جنوب غرب خوزستان برعهده دارند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرمجموعه خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

 

 

 

آبادان،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:ایرنا

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: