کد خبر: ٢٢٩٢٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/09/02-٠٩:٣٥

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - ماجرای تعلیق فدراسیون جودو به دلیل خودداری ورزشکاران ملی پوش کشورمان در رویارویی با ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس مدت‌هاست که جریان دارد و فدراسیون جهانی جودو رأی به تعلیق جودو کشورمان برای حضور در مسابقات بین المللی داده است.
مسلماً عکس العمل منطقی از سوی تشکیلات ورزش در برابر چنین احکام ناعادلانه‌ای، هماهنگی تمام ارکان ذیربط برای مقابله و خنثی کردن تصمیمات غیر منطقی است ولی از همان ابتدا تجمیع امکانات و افکار صورت نگرفت و اقدام قابل توجهی برای لغو این حکم انجام نشد. منظور از اقدام قابل توجه این نیست که حتماً این فعالیت‌ها منجر به شکستن حکم فدراسیون جهانی و لغو تعلیق فدراسیون جودو شود بلکه منظور این است که با همفکری و خرد جمعی، نقشه مسیر مشخصی برای پیگیری موضوع رسم نشد و همواره در زمان و مکان‌های مختلف و به شکل پراکنده با این موضوع برخورد شده است.

در حالی که مشکل فدراسیون جودو مشکل سایر فدراسیون‌های ورزشی کشورمان هم هست و در صورت رفع آن می‌توان چنین ادعا کرد که مشکل تمام فدراسیون‌ها حل شده است، ولی عملاً تمام تلاش‌ها منتهی شده است به ارسال نامه‌های خنثی و دیدارهایی که در رویدادهای بی اثر ورزشی مانند المپیک و سمینارهای بین‌المللی با مدیران تشکیلات مختلف بین المللی ورزش اتفاق می‌افتد.

آشفتگی در چنین پرونده مهمی نه فقط نتیجه مثبت نخواهد داشت، بلکه در آینده امکان دارد سایر رشته‌های ورزشی را هم به زحمت بیندازد.

روز گذشته رئیس فدراسیون جودو به ارسال نامه از سوی رئیس کمیته ملی المپیک به رئیس کمیته بین المللی المپیک در مورد مشکل تعلیق این رشته ورزشی اعتراض کرد و مدعی شد که ارسال این نامه بدون هماهنگی فدراسیون جودو صورت گرفته است.

هرچند حق فدراسیون جودو است که قبل از ارسال چنین نامه‌هایی از متن آن مطلع شود، ولی اینکه مشکلات مدیریتی ورزش رسانه‌ای و به افکار عمومی کشیده شود، جز وارد کردن لطمات جبران ناپذیر به بدنه نحیف مدیریت ورزش، ثمر دیگری نخواهد داشت و این کار بیشتر از اینکه اعتراض رئیس فدراسیون جودو به نظر بیاید، نوعی فرافکنی برای کوتاهی در پیگیری پرونده تعلیق بود.

بیان چنین مشکلاتی مبین این نکته است که در سطح مدیریت کلان ورزش هنوز بعد از گذشت ماه‌ها از تعلیق فدراسیون جودو، راه حل منسجم و مشخصی طراحی نشده و فعالیت‌های پراکنده و بی نتیجه مدیران ورزش تا کنون بر اساس سلیقه شخصی و بدون برنامه انجام شده است.

با این شرایط، هر روز باز کردن گره ورزش جودو در مجامع بین‌المللی دشوارتر خواهد شد و استعدادهای زیادی در پشت تعلیق رشته‌ای که به راحتی می‌تواند در المپیک مدال آور باشد، هدر خواهند رفت.

مشکل جدی فدراسیون جودو، سنگ محکی بود برای دیپلماسی ورزشی که تا کنون نمره قبولی نگرفته است.

 

 

فدراسیون جودو،جودو،فدراسیون جهانی جودو،دیپلماسی ورزشی،المپیک،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: