کد خبر: ٢٣٧٤٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/11/02-٢٣:٢٧

سید جواد حسینی نصر

 

آبادان خبر _ کسب اعتبار برای یک فرد، یک شهر یا حتی یک گروه امری تدریجی یا طولانی است. شما ذره ذره به عنوان یک کاسب، یک تیم ورزشی یا حتی یک شهر باید اعتبار، وزن و قدرت کسب کنید تا در مناسبات نام شما دال بر مدلول اعتبار یا بی اعتباری باشد.

اما سقوط و بی اعتباری در کسری از ثانیه یا در غفلت و بی‌توجهی به وجود می‌آید. شما کاسبی هستید که با یک چک بی‌محل تمام اعتبار چند ساله خود را ممکن است از دست بدهید، تیمی مطرح هستید که در بالاترین سطح مقام و اعتبار کسب کرده و ناگهان در جام حذفی از تیمی گمنام و دسته چندم شکست می‌خورید یا شهری با اعتبار چندین ساله که با انتشار چند خبر تلخ، چند ویدئوی آزار دهنده تبدیل به شهری بی اعتبار و منفی می‌شوید.
و آبادان همه‌ی اینهاست. کاسبی بی اعتبار شده، تیمی شکست خورده و شهری که اگر روزی در ذهن مردم ایران شهری زنده، پویا، با نشاط و سرسبز بود حالا به ویرانه‌ای با انبوهی از خروجی خبرهای منفی شده است.
در یکی دو سال گذشته و با گسترش شدید شبکه‌های اجتماعی حالا ما به سهولت، سرعت و به شکلی گسترده می‌توانیم در جریان خبر کتک خوردن فلان دستفروش در فلان شهر کشور یا بی کفایتی مسئولان شهری در امور روزمره در بهمان شهر باشیم.
به همین خاطر وقتی تصاویر مردی نیمه برهنه و رها شده در یکی از محلات آبادان سریع شبکه‌های اجتماعی را در می‌نوردد تنها افسوس می‌خوری برای غفلت و شکاف عمیق در توجه به مسائل اجتماعی شهری که تنها نیم قرن پیش پیشگام فضاهای فرهنگی، اجتماعی و خدماتی کشور بود و اکنون با وجود تصریح قوانین و آیین نامه‌ها حتی فاقد سرپناه برای افراد آسیب دیده اجتماعی مانند کارتن خواب‌ها، معتادها و بی‌خانمان‌هاست.
انتشار ویدئوی کتک خوردن فلان شخص، بالا زدن فاضلاب، وضعیت بافت شهری، زباله، بی‌خانمانی و ... نه مثل یک موریانه و تدریجی که مثل یک سونامی به سرعت و بی‌رحم در حال زدودن تتمه آبرو و اعتبار شهری است که پرداختن به پیشینه، وزن و اعتبار گذشته آن تکرار مکررات و امری مبتذل شده از بس در نوشته‌ها و گفته‌های متعدد تکرار شده است.
هر خبر منفی، هر تصویر تاریک، هر ویدئوی زجرآور از شهری که در حال احتضار است می‌تواند آخرین ضربه‌ها بر پیکر شهری در حال از دست دادن اعتبار، آبرو و وجهه‌ای باشد که پیشتر آرزوی شهرهای استان و کشور بود.

 

 

آبادان،آبادان خبر،خبر آبادان،اخبار آبادان،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: