کد خبر: ٢٣٦٠٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/10/23-١٢:٢٦

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - هادی ساعی پر افتخارترین ورزشکار المپیک در تاریخ ورزش کشورمان توانست در انتخابات اخیر ریاست فدراسیون تکواندو پیروز شود و به مدیریت ۲۱ ساله پولادگر خاتمه دهد.
انتخاباتی که نتیجه آن نشان داد بر خلاف شایعات مبنی بر کناره‌گیری پولادگر، وی با تمام توان وارد آن شده بود تا بتواند چهار سال دیگر رئیس فدراسیون باقی بماند، ولی فقط دو رأی مانع تحقق این امر شد.

بعد از انتشار خبر، شاهد واکنش‌های مختلفی بودیم. بعضی ابراز خوشحالی می‌کردند و بعضی هم نگران آینده و نحوه مدیریت هادی ساعی در فدراسیون بودند.

حساسیت انتخابات این فدراسیون برای علاقمندان به ورزش از این جهت است که تکواندو جزو ورزش‌هایی است که هم در کشور استعدادها و علاقمندان زیادی دارد و هم در سطح جهانی و به خصوص المپیک دارای جایگاه محکم و معتبری ‌است و بازتاب جهانی کسب مدال در رشته تکواندو بیشتر از بسیاری از رشته‌های ورزشی و حتی کشتی ‌است.

کارنامه پولادگر در جایگاه ریاست فدراسیون تا حدودی قابل دفاع است و حتی می توان رشد تکواندو ایران در سطح جهان را نتیجه درایت وی و گروه مدیریتی ثابتش دانست؛ولی در۱۰ سال اخیر سیر نزولی تکواندو با سرعت آغاز شد و پولادگر و یارانش در فدراسیون هیچ برنامه خاصی برای تغییر دادن شرایط نداشتند و فقط با بزرگنمایی موفقیت‌های مقطعی فرافکنی کردند.

در ورزش اصطلاحی هست که قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی بسیار به کار می‌برند و می‌گویند:«حفظ قهرمانی سخت تر از رسیدن به قهرمانی‌ است». در مورد مدیریت پولادگر هم چنین اصطلاحی صادق است. او تکواندو را به اوج رساند، ولی نتوانست در اوج نگه دارد.

دشمن اصلی پولادگر غره شدن در موفقیت‌ها، عمل نکردن به توصیه‌های استخوان خرد کرده‌های تکواندو و خلوت شدن فدراسیون از حضور کارشناسان دلسوز و عاشق این رشته ورزشی بود؛ فدراسیونی که به راحتی می‌تواند در المپیک به اندازه مدال‌های کشتی برای کاروان ورزشی ایران مدال کسب کند.

در ۱۰ سال اخیر حواشی تکواندو به حدی گزنده بود که شاهد مهاجرت شمار قابل توجهی ورزشکار و حتی مربی به کشورهای دیگر بودیم، ولی هیچ تغییری در نحوه تعامل فدراسیون با جامعه تکواندو صورت نگرفت.

نقطه عطف برخوردهای سلبی فدراسیون با تکواندوکاران را می‌توان در ماجرای اختلاف مهماندوست، سرمربی سابق و موفق تیم ملی دانست که منجر به جدایی وی و حضور در تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان به عنوان سرمربی دانست. اختلافی که سرآغاز سیر نزولی تکواندو شد.

امروز به نظر می‌رسد هادی ساعی به عنوان عضو شاخص جامعه تکواندو لایق‌ترین فرد برای حضور در جایگاه ریاست فدراسیون است. هرچند که در مدت حضورش در شورای شهر تهران حرکت مدیریتی خاصی از وی ندیدیم، ولی می‌توان امید داشت به اینکه با توجه به تجارب گذشته، توانایی‌های فنی خود در شیاب چانگ را به توانایی‌های مدیریتی روی صندلی ریاست فدراسیون تبدیل کند و ناجی تکواندو شود.

 

 

تکواندو،المپیک،فدراسیون تکواندو،هادی ساعی،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: