کد خبر: ٢٢٧٧٢   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/07/01-١٢:٠١

دکتر محمدعلی فیاض‌بخش

 

آبادان خبر _ به نظر می‌رسد وزارت آموزش و‌ پرورش در سال تحصیلی جدید، سرانجام چاره‌ای جز بازگشایی حضوری مدارس نبیند.
بدیهی است که خیل عظیم والدین، تعطیلی بلند‌مدت مدارس را برنتابند؛ مگر آن که اولاً از صحت تحصیل مجازی فرزند خود مطمئن شوند و ثانیاً بر رجحان تعطیلی در برابر خطر بالقوه‌ی کرونا قانع گردند. آموزش و پرورش ما هنوز نتوانسته در «صحت و‌ سرعت آموزش مجازی»، کارنامه‌ای قانع‌کننده ارائه کند؛ نیز مجموعه‌ی مدیریت تصمیم‌گیر در مقوله‌ی کرونا به دلیل ناهماهنگی و چندصدایی، هنوز قادر به اقناع مردم بر یک سبْک رفتار نیست.

به نظر من اعلام آموزش و‌ پرورش مبنی بر اختیاری بودن حضور در مدارس، می‌تواند گامی سنجیده برای بازگشایی نهایی باشد؛ به خصوص زمانی که اقلیتی از دانش‌آموزان و مدارس از زیرساخت‌های آموزش مجازی برخوردارند و اکثریتی فاقد آن؛ باید فضای مدرسه‌ها را به نفع کمتربرخورداران خلوت کرد و نه تعطیل. در این صورت توپ ملاحظات پیشگیرانه‌ی بهداشتی زیر پای کسانی است که باید با تصمیمات منسجم و یکپارچه، همه‌ی دیگر حوزه‌های اجتماعی را در میزان حداکثری مصون از انتقال ویروس کنند. آیا در حال حاضر این‌ تصمیمات و این صداها با خودشان هماهنگ عمل می‌کنند؟!

از خرداد ماه امسال تقریباً تمام مدارس در اغلب کشورهای اروپایی و نقاطی از امریکا و سراسر کانادا سال تحصیلی جدید را به صورت حضوری کلید زدند. در همه‌ی آن نقاط همچنان حضور نحس کرونا سایه‌گستر است و اما مدیریت‌های یک‌صدا و اقدامات احتیاطی، سایه‌ای گسترده‌تر دارند.

همکاری والدین دانش‌آموزان، به خصوص در سطح دبستان، البته ضامن گذر ایمن‌تر از این مسیرِ «نیمه‌تعطیل» است. نیز قدردانی از خیل معلمان و‌پشتیبانان فنیِ آموزش‌های مجازی، بر‌عهده‌ی نظام آموزشی کشور است، که باید گفت آبرویش در این نزدیک دوسال تعطیلی در کف باکفایت این معلمان محفوظ مانده‌است.

 

وزارت آموزش و پرورش،تعطیلی مدارس،بازگشایی مدارس،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: