کد خبر: ٢١٧٧٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/05/02-١١:٢٣

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - سازمان لیگ در حال تدوین قانونی است که طبق آن مربیان لیگ برتری در صورت شرکت نکردن در نشست خبری قبل و بعد از مسابقه مبلغ ۵۰ میلیون تومان جریمه شوند.
این جریمه در گذشته ۵ میلیون تومان بود که در اغلب موارد همین مبلغ هم پرداخت نمی‌‌شد و با ۱۰ برابر شدن مبلغ جریمه به نظر می‌رسد سازمان لیگ قصد دارد نشست‌های خبری را جدی‌تر برگزار کند.

اخیراً در لیگ برتر فوتبال نشست‌های خبری از وضع استاندارد خارج شده بود و مربیان لیگ برتری در این نشست‌ها یا اصلاً حضور پیدا نمی‌کردند و یا کمک‌های خود را برای صحبت با خبرنگاران می‌فرستادند.

حتی بعضی از سرمربیان تیم‌های لیگ برتری برای شرکت در نشست‌های خبری برای دستیاران خود نوبت تعیین کرده بودند تا همه آنها بتوانند در این نشست‌ها شرکت کنند که اینکار بی احترامی به اصحاب رسانه‌ بود که خبرنگاران خود را برای پوشش خبری این نشست‌ها می‌فرستادند.

مکانیزم این جریمه ۵۰ میلیونی هم طوری تعریف شده که از حساب شخصی سرمربی تیم پرداخت شود و باشگاه دخالتی در پرداخت آن نداشته باشد چون اکنون اغلب جریمه‌های مربیان و بازیکنان تیم‌های لیگ برتری توسط باشگاه‌ها پرداخت می‌‌شود!

سازمان لیگ به جریمه اکتفا نکرده است و در ادامه اگر این رفتار سرمربیان‌ادامه پیدا کند از حضور روی نیمکت تیم هم محروم خواهند شد.

این حرکت سازمان لیگ کار بسیار پسندیده و خوبی است چون کم کم نشست‌های خبری که در فوتبال حرفه‌ای جایگاه مهمی دارند و خبرهای مهم مسابقات از دل این نشست‌ها بیرون می‌آید در لیگ برتر ما در حال از دست دادن اهمیت خود است.

اما انصاف نیست اگر یک طرفه به قاضی برویم و دلیل عدم اقبال مربیان لیگ برتری را بررسی نکنیم!

متاسفانه در اکثر نشست‌های خبری، خبرنگارانی هستند که بیشتر از متن به حاشیه علاقه دارند و حتی در برخی مواقع سوالاتی از زندگی خصوصی سرمربی می‌پرسند و انتظار پاسخگویی دارند.

اگر توقع فوتبال حرفه‌ای داریم، باید پوشش خبری هم حرفه‌ای باشد. آیا خبرنگاری که هنرش عصبانی کردن سرمربیان لیگ برتری با پرسیدن سئوالات حاشیه‌ای است و در جمع همکاران به این هنرش افتخار می‌کند، حرفه‌ای عمل می‌کند؟

در نشست‌های خبری باید تمام سئوالات پیرامون موارد فنی باشد تا سرمربی با خاطری آسوده و آرامش بتواند به سوالات پاسخ دهد.

وقتی از سرمربی تیم بعد از باخت در مورد روابطش با فلان دلال فوتبال سئوال پرسیده می‌شود، مسلماً نشست خبری تحت تأثیر این سئوال قرار می‌گیرد و عصبانیت سرمربی و ...

حال که سازمان لیگ در حال سر و سامان دادن به نشست‌های خبری است، بد نیست به این نکته هم توجه کند.

 

سازمان لیگ،لیگ برتر فوتبال،آبادان خبر،آبادان نیوز

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: