کد خبر: ٢١٧١٤   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/04/30-١٠:٤٥

در مهدِ شهد

 

آبادان خبر✍️ اهورا خیری

 حاج قاسم همیشه در باور مردم اینجا شکوهمند است و بزرگ. مردم خوزستان را می‌گویم که قدرشناس‌اند و صبور... 

خوزستان را که سیل فرا گرفت حاج قاسم با نیروهایش پای کار مردم آمد. همه جا می‌رفت و کمک می‌کرد. متواضعانه می‌گفت: «دست و پای مردم خوزستان را باید ببوسیم و اگر ببوسیم کار زیادی نکردیم. خوزستان و خصوصا مناطق عربی آن دژ مستحکم ایران و مردم‌شان باوفاترین مردم ما هستند.»
راز محبوبیت بی‌نظیر سردار همین جاست؛ مردی که خوزستان را هیچ گاه فراموش نکرده بود. در جنگ مدافع‌ و در سیل حامی مردم بود. مردی که «شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه» او بود.
قبل از سیل فروردین‌ماه 1398، مردم خوزستان سردار را با جنگ و رشادت‌هایش و مدافعین حرم می‌شناختند. سیل ویرانگر 98 که بسیاری از شهرهای خوزستان را به زیر آب برد و در روزهای تنگ خوزستان، شهید سلیمانی به داد مردم سیل‌زده رسید. ساده و بی تکلف بین مردم رفت تا فصلی از مهربانی و محبت را بین مردم سیل زده رقم بزند. بوسیدن دست پیرمرد گرفتار در سیل که عکس امام (ره) را بالای سرگرفته بود، صحنه سیل را به میدان رزم عاشقی بدل ساخت.
حضور شهید سلیمانی با تزریق ایمان و امید به مردم، مردم سیل‌زده را امیدوارانه تاب مقاومت بخشید و تلخی نبود مسئولان دولتی را به شهد بدل کرد. روحیه نیروهای مردمی برای مقابله با بحران سیل مضاعف شد و با حضورش نور امید در دل مردم تابید.
و اینگونه بود که حکایت دی ماه 98 خوزستان شنیدنی که نه، بلکه دیدنی بود مردم داغداری که از گوشه گوشه استان خوزستان و حتی استان‌های همجوار آمده بودند تا با سرداری وداع کنند که آوازه محبوبیتش مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و سردار دلها شده بود.
با شهادت این سردار سرافراز، زوایای دیگری از اخلاق، رفتار و منش این بزرگمرد تاریخ ایران نه تنها بر مردم خوزستان که بر همگان نمایان شد و اقشار مختلف مردم را بر آن داشت تا با مطالعه زندگینامه، وصیت‌نامه و روایت‌های نزدیکانش، بینش و معرفت خود را نسبت به این قهرمان فراموش‌نشدنی ارتقا دهند به طوری که امروز الگوگیری از مکتب سلیمانی پررنگ تر و قوی‌تر از گذشته شده است.
سلیمانی امروز به الگویی برای همه نسل‌ها با هر عقیده و سلیقه‌ تبدیل شده و چنان محبوب قلب‌هاست، که گویی کسی تصور نمی‌کرد روزی یک فرمانده نظامی بتواند به چنین محبوبیتی در دل مردم دست پیدا کند و البته حاصل سرباز بی‌ادعای ولایت بودن چیزی جز این هم نخواهد بود.
باید ابعاد زندگی و مبارزه شهید سلیمانی که به فرموده مقام معظم رهبری یک مکتب است برای مردم تبیین شود تا مردم وقف شدن زندگی وی را با تمام وجود درک کنند.
این روزها که کام خوزستان تشنه است خوزستانی ها سردار را به یاد می آورند که امروز دیگر نیست...
خوزستان؛ هیچگاه سلیمانی را فراموش نخواهد کرد و تا تاریخ زنده است اسطوره ی ایران زمین نیز در یادها زنده خواهد بود.

 

حاج قاسم سلیمانی،خوزستان،آبادان خبر،آبادان نیوز 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: