کد خبر: ٢١٠٢٥   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/25-١١:٠٠

داود مختاریانی

 

آبادان خبر - در جریان دیدار تیم‌های ملی دانمارک و فنلاند از سری مسابقات یورو ۲۰۲۰، کریستین اریکسن به طرز عجیبی در میان بازی ایست قلبی کرد و بیهوش شد که خوشبختانه با تلاش‌ ۱۰ دقیقه ای کادر درمان توانست به هوشیاری و وضع پایدار برسد.

این اتفاق تلخ حواشی زیبایی داشت. از حلقه زدن بازیکنان دانمارک به دور همبازی خود برای حفظ حریم خصوصی وی و دعا برای احیای او تا دلداری خانواده این بازیکن توسط کاپیتان تیم ملی دانمارک و نگرانی بازیکنان تیم فنلاند.

از همه مهمتر کاردانی و مهارت کادر پزشکی که در شرایط بحرانی توانستند ضمن حفظ خونسردی، از زمان طلایی به خوبی استفاده کنند و این بازیکن را به زندگی بازگردانند.

همه این اتفاقات در زمین فوتبال رخ داد. فوتبالی که صدها میلیون بیننده از سراسر جهان نظاره گر آن بودند ولی در ۱۰ دقیقه‌ای که کادر پزشکی در حال احیای جان بازیکن دانمارک بود، صدها میلیون انسان با زبان‌، رنگ و عقیده متفاوت برای سلامتی اریکسن دانمارکی دعا ‌کردند.در همین اروپا صدها سال پیش انسان‌هایی بودند که برای تفریح به تماشای نبرد گلادیاتورها می‌نشستند.

نبردی که در انتها یکی از دو طرف باید کشته می‌شد و تماشاگران جنگجوی پیروز را تشویق می‌کردند و از دیدن صحنه کشته شدن یک انسان لذت می‌بردند.

باید خوشحال باشیم در عصری زندگی می‌کنیم که انسانیت به جایگاه درستی رسیده است و به خاطر آسیب دیدگی یک بازیکن فوتبال صدها میلیون نفر دست به دعا می‌شوند و کسی از دیدن صحنه‌های درد کشیدن یک انسان لذت نمی‌برد.

آسیب دیدگی اریکسون بار دیگر به همه ما یادآوری کرد دلیل اشرف مخلوقات بودن انسان تنها عقل و هوش نیست و احساسات قوی و همدلی هم نقش مهمی دارند. جالب اینکه بعد از این اتفاق دیگر کسی پیگیر نتیجه مسابقه نبود و همه اخبار سلامتی این بازیکن را دنبال کردند و بعد از اینکه اعلام شد وضع جسمی وی پایدار است موجی از خوشحالی در ورزشگاه و فضای مجازی پیچید. یعنی هیچ چیز در دنیا به سلامت و امنیت انسان‌ها اولویت ندارد.

ورزش بار دیگر نشان داد حتی اگر در سیطره سیاست و اقتصاد باشد، باز هم می‌تواند نقش مهمی در پیوند ملت‌ها و حتی مذاهب ایفا و همه را متوجه جلوه‌های زیبای انسانی کند.هر چند در نقاطی از جهان هنوز جان و امنیت انسان‌ها در خطر است و هر روز مردان و زنان زیادی قربانی فراموش شدن انسانیت می‌شوند، ولی با اتفاقی که در این بازی افتاد می‌توانیم امیدوار باشیم که روزی به جای همه زشتی‌ها، دوستی و همدلی جایگزین شود و همه در صلح و امنیت به سر ببرند.

 

دانمارک،فنلاند،مسابقه فوتبال،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:اطلاعات

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: