کد خبر: ٢٧٠٣١   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/06/17-١٣:٠٢

آبله میمونی، ویروس مسری است که باعث ایجاد بثورات پوستی تاول مانند می‌شود و ممکن است باعث مشکلات قلبی نیز شود.

 

آبادان نیوز : یافته‌های منتشر شده جدید، پزشکان در پرتغال با یک بیمار ۳۱ ساله مبتلا به آبله میمونی مواجه شدند که حدود یک هفته پس از شروع سایر علائم بیماری، به میوکاردیت حاد مبتلا شد.

دکتر «جولیا گراپسا» گفت: «از طریق این مطالعه موردی مهم، ما در حال توسعه درک عمیق‌تری از آبله میمونی، میوکاردیت ویروسی و نحوه تشخیص دقیق و مدیریت این بیماری هستیم.»

پنج روز پس از شروع علائم، این مرد با تب، درد عضلانی و ضایعات متورم در صورت، دست‌ها و اندام تناسلی به یک کلینیک بهداشتی مراجعه کرد. پزشکان از طریق آزمایش پوست تایید کردند که او به آبله میمون مبتلا شده است.

سه روز بعد، بیمار دوباره به بخش اورژانس مراجعه کرد و از سفتی قفسه سینه که از بازوی چپش شروع می‌شد شکایت داشت. پس از معاینه، پزشکان به میوکاردیت حاد مشکوک شدند و مرد را در بخش مراقبت‌های ویژه بستری کردند.

در الکتروکاردیوگرام ناهنجاری‌هایی مشخص شد و نتایج آزمایش‌های آزمایشگاهی سطوح بالای پروتئین واکنش‌گر C، کراتین فسفوکیناز (CPK)، تروپونین I با حساسیت بالا و پپتید ناتریورتیک مغز (BNP) را نشان داد. به گفته محققان، همه این موارد می‌تواند نشان دهنده آسیب استرس به قلب باشد.

بیمار پس از یک هفته به طور کامل بهبود یافت و از بیمارستان مرخص شد. به گفته نویسندگان، تحقیقات بیشتری برای شناسایی رابطه بین آبله میمونی و آسیب قلبی مورد نیاز است.

دکتر «آنا ایزابل پینیو»، سرپرست تیم تحقیق از مرکز بیمارستان دانشگاه سائو خوائو در پرتغال، گفت: «این مورد، درگیری قلبی را به عنوان یک عارضه بالقوه مرتبط با عفونت آبله میمونی برجسته می‌کند.»

پینیو گفت: «ما معتقدیم که گزارش این رابطه بالقوه می‌تواند آگاهی جامعه علمی و متخصصان سلامت را در مورد میوکاردیت حاد به عنوان یک عارضه احتمالی مرتبط با آبله میمونی افزایش دهد.»

علائم آبله میمونی که می‌تواند دو تا چهار هفته طول بکشد، شامل تب، لرز، تورم غدد لنفاوی، علائم تنفسی و درد‌های عضلانی و همچنین ضایعات پوستی مشخص است.

کارشناسان مراقبت‌های بهداشتی توصیه می‌کنند افرادی که یک مورد شناخته شده آبله میمونی دارند یا در معرض قرار گرفتن احتمالی قرار دارند، واکسینه شوند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: