کد خبر: ٢٦٤٩٣   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/05/18-١٣:٠٠

مطالعه‌ای در بریتانیا علائم جدید ابتلا به بیماری آبله میمون را معرفی کرده است.

 

آبادان نیوز :اگر مراقب خودتان باشید، آبله میمون بیشتر به شکل یک بیماری خفیف ظاهر می‌شود.

بیماری آبله میمون در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور شناسایی شده که بیش از ۱۷۰۰۰ مورد را در سراسر جهان مبتلا کرده است.

اخیراً سازمان جهانی بهداشت (WHO) این ویروس را به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام کرده و به مردم نسبت به سهل انگاری و رضایت خاطر هشدار داده است.

در حالی که متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و دانشمندان هنوز در جست و جوی پاسخ‌هایی در مورد چگونگی انتشار ویروس آبله میمون و این که آیا این یک بیماری مقاربتی است، هستند؛ گروهی از محققان دو علامت دیگر آبله میمون را یافته اند که قبلاً به عنوان ویژگی‌های معمول این بیماری شناخته نشده بودند.

این نشانه‌ها که نباید نادیده گرفته شوند، در مطالعه‌ای در مجله پزشکی بریتانیا منتشر شده است که داده‌های ۱۹۷ بیمار آبله میمون را در بریتانیا بررسی کرده است.

در تلاش برای یافتن چگونگی تغییر آبله میمون از زمان آخرین شیوع، تیم محققان دریافته اند که برخلاف نسخه‌های قبلی آبله میمون، شیوع ویروس فعلی علائم جدیدی را همراه با سایر علائم کلاسیک آبله میمون ایجاد می‌کند.

در حالی که ۷۱ بیمار شرکت‌کننده در این مطالعه درد رکتوم را تجربه کرده اند، ۳۳ بیمار از گلودرد، ۳۱ نفر از ورم آلت تناسلی و ۲۷ بیمار از ضایعات دهانی رنج می‌بردند، ۲۲ بیمار ضایعات منفرد خاص خود را تجربه کردند و ۹ بیمار نیز بزرگ شدن لوزه‌ها را گزارش کردند.

با این حال، نویسندگان توضیح دادند که محدودیت‌های متعددی از جمله ماهیت مشاهده‌ای مطالعه، تنوع بالقوه در نگهداری سوابق پزشکی و این واقعیت که بیماران آن‌ها از یک مرکز پزشکی واحد بوده اند، وجود دارد.

این مطالعه تایید کرد که آبله میمون عمدتاً از طریق مردان همجنس‌گرا، سرایت می‌کند.

یکی از علائم جدیدی که در این مطالعه کشف شد، ضایعات منفرد بود. به طور کلی، ضایعه منفرد یک ضایعه پوستی منفرد، کوچک و موضعی است که می‌تواند از ضایعات بی ضرر (زگیل) تا ضایعات تهدید کننده زندگی مانند ملانوم متغیر باشد.

گفته می‌شود، یک ضایعه انفرادی مرتبط با آبله میمون را می‌توان به اشتباه برای شرایط نادرست از جمله سیفلیس و سایر بیماری‌های مقاربتی تشخیص داد و درمان کرد.

بهترین راه برای جلوگیری از شیوع آبله میمون، محدود کردن تماس نزدیک و مستقیم با بیماران تایید شده آبله میمون است.

جدای از آن، باید از افرادی که علائم معمول آبله میمون را نشان می‌دهند، فاصله بگیرید.

CDC (مراکز کنترل و پیشگیری از بیمار آمریکا) توصیه می‌کند از رابطه جنسی یا صمیمیت با افرادی که جوش بر روی پوست خود دارند و توسط ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی پاک نشده اند، اجتناب کنید.

علاوه بر این، از به اشتراک گذاشتن لباس، ملحفه و سایر لوازم جانبی مورد استفاده بیماران آلوده به ویروس خودداری کنید.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: