کد خبر: ٢٥٥٢٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/03/22-١٤:٤٢

یک نفر در شادگان بر اثر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو جان خود را از دست داد.

 

آبادان نیوز _ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تاکنون موردی از ابتلای بیماری تب کریمه کنگو در شهر‌های آبادان و خرمشهر مشاهده نشده است و تنها یک نفر در شادگان به بیماری مبتلا شد و جان باخت.

عبدالله خان زاده افزود: با توجه به اینکه بیماری تب کریمه کنگو در هوای گرم شیوع پیدا می‌کند لذا رعایت توصیه‌های بهداشتی در فصل تابستان الزامی است.
او ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی است که پس از انتقال، دام به مدت دو هفته ناقل خواهد بود و چنانچه در این مدت بدون رعایت نکات بهداشتی و بدون استفاده از وسائل حفاظت فردی ذبح شود احتمال انتقال بیماری به انسان وجود دارد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان تب ناگهانی، لرز، سردرد، درد عضلانی، درد عضلات شکم و کمر، گیجی، حالت تهوع، استفراغ و پرخونی مخاط از علایم ابتدایی ابتلا به این بیماری دانست و گفت: اگر بیماری حاد شود خونریزی زیر پوستی، کبودی بدن، خونریزی داخل چشم و مخاط و در نهایت درگیری چندین ارگان بدن مثل سیستم گوارشی، ادراری و تنفسی بروز می‌کند و ممکن است منجر به مرگ بیمار شود.
او با تاکید بر پرهیز از خرید گوشت‌هایی که خارج از نظارت شبکه سازمان دامپزشکی ذبح و عرضه می‌شوند، گفت: گوشت دام ذبح شده، قبل از مصرف باید به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای ۴ درجه سانتی‌گراد در یخچال قرار داده شود.
وی افزود: نباید دام در منازل و معابر عمومی ذبح شود؛ چراکه خونابه‌های جاری می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش بروز و شیوع بیماری‌های منقله از دام به انسان شود.
خان زاده تاکید کرد: افرادی هم که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کنند و همچنین خونابه‌ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

منبع:خبرگزاری صداوسیما 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: