کد خبر: ٢٤٩٨٩   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/02/18-١٤:٢٢

آزمایش ها روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده اند واکسن آزمایشی کووید ۱۹ به شکل قرص می‌تواند موثر باشد.

 

به گزارش آبادان خبر، واکسن‌های فعلی خطر ابتلا به بیماری جدی کووید ۱۹ و بستری شدن در بیمارستان را کاهش می‌دهند؛ اما در برابر مقابله با عفونت با کرونا خیلی موثر نیستند.

استفانی لانگل، سرپرست این مطالعه از دانشگاه دوک در کارولینای شمالی، در این باره گفت: توسعه واکسن‌هایی که نه تنها در برابر بیماری‌ها نقش محافظتی دارند، بلکه انتقال به افراد واکسینه نشده را کاهش می‌دهند، فایده قابل توجهی خواهد داشت.

در آزمایش‌هایی که روی همستر انجام شد، واکسن باعث واکنش آنتی‌بادی قوی در خون و ریه‌ها شد. هنگامی که حیوانات در سطوح بالا در معرض کرونا قرار گرفتند و به عفونت‌های جدید مبتلا شدند، نسبت به همستر‌های واکسینه نشده علائم کمتری داشتند.

بر اساس این مطالعه، همستر‌های واکسینه شده دارای مقادیر کمتری ویروس عفونی در بینی و ریه‌ها بودند. بنابراین از طریق قرار گرفتن در معرض هوای معمولی ویروس را دفع نکردند.

نویسندگان مطالعه توضیح دادند که واکسن جدید از یک آدنوویروس به عنوان یک ناقل برای بیان پروتئین خوشه‌ای کرونا استفاده می‌کند.

برخلاف واکسن‌هایی که به عضله تزریق می‌شوند، واکسن آزمایشی به شکل قرص به دنبال خنثی کردن ویروس کرونا با افزایش تولید ایمونوگلوبولین A- اولین خط دفاعی سیستم ایمنی در برابر عوامل بیماری‌زا- در بافت مخاطی بینی و ریه‌ها است.

لانگل گفت: داده‌های ما نشان می‌دهند که ایمن‌سازی مخاطی یک رویکرد مناسب برای کاهش شیوع کووید از طریق انتقال هوا است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

 

 

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: