کد خبر: ٢١١٤٠   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1400/03/31-١٢:٠١

یک متخصص بیماری های عفونی گفت: به تمامی افراد پس از بهبودی از کرونا و واکسینه شدن توصیه می کنیم حتماً رعایت پروتکل های بهداشتی سه گانه و تغذیه را انجام دهند.

 

به گزارش آبادان خبر، مصطفی علوی مقدم افزود: رعایت پروتکل‌های سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مکرر دست، ماسک و فاصله گذاری اجتماعی هنوز برای تمامی افراد جامعه الزامی است چه به کووید ۱۹ مبتلا شده باشد یا نشده باشند و چه واکسن تزریق کرده باشند یا نه.

وی خاطرنشان کرد: این تصور که فرد مبتلا به بیماری کرونا پس از بهبودی مجدداً به این بیماری مبتلا نمی‌شود اشتباه است و به تمامی افراد اعم ازهای ریسک یا غیرهای ریسک پس از بهبودی از کرونا و واکسینه شدن توصیه اکید می‌کنیم که حتماً رعایت پروتکل‌های بهداشتی سه گانه و تغذیه را انجام دهند. زیرا ممکن است که فرم خفیف بیماری مبتلا شده و بدون آنکه متوجه شود به دیگران منتقل کند.

علوی مقدم به افراد توصیه کرد: پس از تزریق واکسن، برای احتیاط بیشتر، افراد باید در محل واکسیناسیون به مدت ۱۵ دقیقه بمانند. در صورت وجود سابقه واکنش‌های آلرژیک از جمله آلرژی غذایی، واکنش به نیش حشرات، آلرژی دارویی و نظایر آن فرد ۳۰ دقیقه پس از تزریق واکسن باید در محل واکسیناسیون بماند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، عوارض شایع بعد از واکسیناسیون را شامل درد، قرمزی یا تورم محل تزریق، احساس سنگینی در بازو، احساس خستگی، سردرد، تب، و درد عضلانی یا علائمی شبیه آنفلوانزای خفیف برشمرد که در طول یک تا دو روز بهبود می‌یابد.

وی گفت: اگر بعد از تزریق واکسن، علائم بیماری شدید نظیر سردرد شدید، درد شکم، علائم عصبی، یا هر علامت ناتوان کننده دیگر بروز کرد یا علائم خفیف بیش از ۳ یا ۴ روز ادامه داشت باید به پزشک مراجعه شود. زیرا احتمال دارد بیماری همزمان دیگری وجود داشته باشد.

 

کووید ۱۹،کرونا،واکسینه،واکسیناسیون،واکسن کرونا،آبادان خبر،آبادان نیوز 

منبع:مهر

امتیازدهی
نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: