کد خبر: ٢٧٦٧٦   نسخه چاپی  
  • تاریخ درج خبر:1401/08/13-١٨:٠٤

ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوزوزیر امور اقتصاد و دارایی از واریز بخشی از سود سهام عدالت تا پایان پاییز سال جاری خبر داد.

سهام عدالت

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد با اشاره به جلسه امروز شورای عالی بورس، اظهار کرد: در این جلسه مصوب شد سود سهام عدالت شرکت‌های بورسی که مهلت آن‌ها برای واریز سود به پایان رسیده و سود سهام عدالت آن‌ها قابل وصول است، تا پایان پاییز برای همه ۴۹ میلیون نفر سهام‌دار عدالت واریز شود.

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان خبر

 

وی در مورد میزان سود توضیح داد: میزان سود حدود ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر برگه سهام عدالت است.

وزیر اقتصاد در گفتگویی که با صداوسیما داشت، همچنین درمورد میزان باقی مانده سود سهام عدالت گفت: مبلغ باقی مانده سود سهام عدالت از شرکت‌هایی که هنوز مهلت دارند تا پایان سال جاری یا ابتدای سال ۱۴۰۲ انجام می‌شود و اخبار آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، سود سهام عدالت مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده و میزان آن بسته به ارزش اولیه سهام هر مشمول متفاوت است.

بر این اساس فرایند واریز سود سهام عدالت سال ۱۳۹۹ برای ۴۹ میلیون و ۱۸۸ هزار مشمول سهام عدالت از ۲۱ اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و طبق آن سهام عدالتی‌های ۴۵۲ هزار تومانی ۴۸۹ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۴۹۲ هزار تومانی ۵۳۲ هزار تومان، سهام عدالتی‌های ۵۳۲ هزار تومانی ۵۷۵ هزار تومان و سهام عدالتی‌های یک میلیون تومانی یک میلیون و ۸۱ هزار تومان سود دریافت کردند.


بانک مرکزی در بخشنامه ای خطاب به شبکه بانکی بر لزوم تسریع در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تأکید کرد.

بانک

در متن بخشنامه بانک مرکزی آمده است: پیرو نامه شماره ۹۰۳۵۳‌/۰۱ مورخ ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۱ در خصوص ابلاغ جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به آگاهی می‌رساند؛ مطابق با نص صریح قانون، «بانک‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.»

 

پایگاه خبری تحلیلی آبادان نیوز

 

بدیهی است، با توجه به ضرورت اجرای قانون و اقدام درخصوص اجرای کامل سهمیه ابلاغی و کاهش تعداد متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، و جدّیت این بانک به منظور جلوگیری از افزایش تعداد متقاضیان در صف، در صورت عدم اقدام ازسوی آن بانک، تعیین شعبه افراد ثبت نام شده راساً از سوی بانک مرکزی مورد اقدام قرار خواهد گرفت. لذا، آن بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، پس از تکمیل مدارک توسط متقاضی، ظرف مدت حداکثر ۱۰ روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات مزبور اقدام کند.  

بر این اساس، خواهشمند است به واحدهای اجرایی ذیربط دستور اکید فرمایید تا نسبت به تعیین شعبه افراد در صف و اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع کرده و ضمن جبران و اعطای تسهیلات بابت باقیمانده سهمیه، نسبت به رعایت سهمیه ماهانه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز اقدام و گزارش اقدامات انجام شده را به این مدیریت کل ارسال کنند. ‌

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: