شبنم امیری

 

آبادان نیوز : محصولات شرکت ژاپنی سوزوکی برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارند؛ برندی که حضور موفقی را طی سال‌های قبل در بازار ایران داشته و توانسته طی همکاری با ایران خودرو محصولات متنوعی را در بازار ایران به فروش برساند.

سوزوکی

سوزوکی ویتارا یکی از شاسی بلندهای محبوب و قدیمی بازار ایران محسوب می‌شود که ایران خودرو آن را از سال ۱۳۸۶ تا سال ۱۳۹۸ به مدت ۱۲سال تولید و به بازار عرضه کرد. سوزوکی ویتارا مدتی قبل وارد نسل پنجم خود شد و اکنون از ظاهری به‌روزتر و موتور نیمه هیبریدی بهره می‌برد.

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ و تویوتا اربن کروزر به عنوان محصولات مشترک دو شرکت تویوتا و سوزوکی محسوب می‌شوند که از لحاظ ابعاد و مشخصات فنی به یکدیگر شباهت دارند.

سوزوکی گرند ویتارا جدید در هند معرفی شده و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز عرضه می‌شود. با توجه به سابقه حضور سوزوکی در ایران و محبوبیت این شاسی بلند در نزد مشتریان ایرانی، انتظار می‌رود بار دیگر با آزادسازی واردات خودرو شاهد حضور این شاسی بلند جمع‌وجور به بازار ایران باشیم. در همین راستا قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات این شاسی بلند ژاپنی آشنا کنیم.

معرفی سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲

بخش طراحی

شاسی بلند ژاپنی محبوب بازار ایران را بشناسید | قیمت این خودرو چقدر است؟

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ مشابه تویوتا اربن کروزر بر اساس زبان طراحی Crafted Futurism توسعه پیدا کرده است. این شاسی بلند جمع‌وجور شهری از ظاهری به‌روز بهره می‌برد و در نمای جلوی آن شاهد چراغ‌های باریک و سه تکه‌ای زیر در کاپوت هستیم. جلوپنجره بزرگ مشکی رنگ نیز به عنوان یکی از بزرگترین تفاوت سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ با نسل‌های قبلی محسوب می‌شود که اکنون نوار کرومی آن را از بخش بالایی جدا کرده است.

در نمای کناری این خودرو رینگ‌های ۱۷ اینچی، خط شانه پهن، گلگیرهای بزرگ و عضلانی به چشم می‌خورند. در بخش عقب نیز شاهد چراغ‌های باریک دو رنگ هستیم که روی در صندوق قرار گرفته و به یکدیگر متصل می‌شوند. چراغ‌های عقب از گرافیکی مشابه دی‌لایت‌ها بهره می‌برند و طراحان برای آن سه لامپ LED را در نظر گرفتند. در دو طرف بدنه نیز مه‌شکن‌ها به چشم می‌خورند که با قاب برجسته توانستند ویتارای جدید را نسبت به قبل عریض‌تر کنند.

مشخصات فنی

شاسی بلند ژاپنی محبوب بازار ایران را بشناسید | قیمت این خودرو چقدر است؟

سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ با دو موتور بنزینی نیمه هیبریدی به بازار راه پیدا کرده است. نخستین موتور این خودرو از نوع ۱.۵ لیتری هیبرید هوشمند ساخت تویوتا بوده که یک موتور بنزینی و یک پیشرانه برقی ۱۲ ولت با باتری لیتیوم یونی را شامل می‌شود.

این پیشرانه بنزینی می‌تواند قدرتی برابر با ۹۲ اسب بخار و گشتاور ۱۲۲ نیوتن‌متر را به تولید برساند که با ترکیب پیشرانه برقی قدرت این نسخه به ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۴۱ نیوتن‌متر خواهد رسید. یک گیربکس e-CVT نیز قدرت تولیدی را با ۴ حالت رانندگی به چرخ‌ها می‌رساند. این نسخه سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ یکی از کم مصرف‌ترین خودروها محسوب می‌شود؛ چرا که به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر فقط مصرف سوخت ۳.۶ لیتری را به همراه دارد.

شاسی بلند ژاپنی محبوب بازار ایران را بشناسید | قیمت این خودرو چقدر است؟

سوزوکی گرند ویتارا ۲۰۲۲ با پیشرانه دیگری از نوع ۱.۵ لیتری بنزینی با فناوری هیبرید هوشمند نیز به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با ۱۰۳ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷ نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس دستی ۵ سرعته یا یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته همراه با پدال شیفتر وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

این خودرو به امکاناتی چون استارت استاپ، گشتاور کمکی و سیستم بازیابی انرژی ترمز مجهز شده است. همچنین این شاسی بلند با گیرکس دستی مصرف سوخت ۴.۷ لیتری و با گیربکس اتوماتیک مصرف سوخت ۴.۸ لیتر را به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر به همراه دارد. ضمن این که مصرف سوخت گیربکس دستی دو دیفرانسیل این خودرو نیز به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود ۵.۱ لیتر خواهد بود.

قیمت سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲

سوزوکی ویتارا ۲۰۲۲ در تیپ‌های مختلف در کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت حدود ۱۷ تا ۱۹ هزار و ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد که البته اگر واردکنندگان نسخه دو دیفرانسیل با امکانات بیشتر آن را به بازار عرضه کنند می‌توانند با جلب نگاه مشتریان فروش بسیاری بالایی را به ثبت برسانند. همچنین این خودرو در نسخه‌های بالاتر به سامانه چهار چرخ محرک مجهز بوده که همین موضوع مشتریان ایرانی را به خرید آن ترغیب خواهد کرد.


سخنگوی وزارت صمت گفت: مسیر صدور مجوز افزایش قیمت ها را ما نبسته ایم و خودروسازان می توانند متناسب با افزایش هزینه های تولید درخواست های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار بررسی شود.

اميد قاليباف - سخنگوي وزارت صمت

امید قالیباف امروز در نشستی خبری در پاسخ به این سئوال مبنی بر اینکه خودروسازان مدام از زیان های انباشته صحبت می کنند و درخواست های مختلفی برای افزایش قیمت محصولات دارند آیا در حال حاضر تصمیمی برای افزایش قیمت خودرو گرفته می شود یا خیر؟ افزود: بله خودروسازان از زیان انباشته مطلبی را عنوان می کنند اما مهم اینجاست آیا باید این زیان انباشته از محل افزایش قیمت ها جبران شود! مصرف کننده چه گناهی دارد که باید از جیب او زیان خودروسازان پرداخت شود.

وی اضافه کرد: خودروسازان املاک مازاد و نیروی انسانی مازاد زیادی دارند که همین امر باید مدیریت شود و لازمه کاهش زیان انباشته اصلاح ساختار است. به نحوی که بدون اصلاح ساختار به هیچ عنوان نمی توان با افزایش قیمت ها زیان انباشته را جبران کرد.

به گزارش تسنیم ، سخنگوی وزارت صمت تصریح کرد: البته مسیر صدور مجوز افزایش قیمت ها را ما نبسته ایم و خودروسازان می توانند متناسب با افزایش هزینه های تولید درخواست های خود را به سازمان حمایت ارسال کنند تا در ستاد تنظیم بازار این موضوع مورد بررسی قرار گیرد اما باید این نکته را بدانند که باید اصلاح ساختارها صورت گیرد.

خروج تارا از قرعه‌کشی به زودی

سخنگوی وزارت صمت از برگزاری ماهانه قرعه کشی خودرو و همچنین پیش‌بینی خروج تارا از قرعه‌کشی تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: از این به بعد هر ماه قرعه‌کشی برگزار و ۱۰۰ هزار خودرو در آن عرضه می‌شود. اما به تدریج طرح‌های قرعه کشی از رده خارج می‌شود. پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده همه خودروهای سایپا و در ایران خودرو، تارا به عنوان اولین خودرو در یک تا دو ماه آینده از قرعه کشی خارج خواهد شد.

قالیباف با بیان اینکه در آیین نامه واردات خودرو شرایطی برای منبع ارز در نظر گرفته نشده، تصریح کرد: منشا ارز می‌تواند هر چیزی، از جمله فرش یا رمزارز باشد.

وی در مورد پرداخت وام لوازم خانگی نیز گفت: خبرنگاران و زوج‌های جوان در حال حاضر می‌توانند برای دریافت وام لوازم خانگی به سایت توان ایران مراجعه و بعد از تایید ثبت نام به بانک‌ مراجعه کنند.

 

 

پایگاه تحلیلی گفتمانی آبادان نیوز اخبار جنوب غرب کشور را بصورت تحلیلی، گفتمانی و خبری منتشر میکند.

شما در این آژانس خبری علاوه بر اخبار آبادان، خبر خرمشهر و اخبار اروند کنار را همزمان با اخبار خوزستان خواهید خواند.

ما در آبادان خبر، خبر آبادان را  بصورت شبانه روزی برای شما در کنار خبر های مهم ایران و جهان منتشر خواهیم کرد.

برای خواندن مستند ترین اخبار، آبادان نیوز را دنبال کنید چون این پایگاه خبری به گواه رنک الکسا و گوگل یکی از شاخص ترین پایگاه خبری استان خوزستان و جنوب کشور است.

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: