ابوالفضل امیری

 

آبادان نیوز : پرداخت حقوق شهریور بازنشستگان کارگری از فردا (بیستم شهریور) آغاز می‌شود.

حقوق بازنشستگان

براساس اعلام مدیران سازمان تامین اجتماعی، پرداخت حقوق شهریورماه بازنشستگان کارگری از فردا (بیستم شهریور) براساس حروف الفبا آغاز می‌شود.

مستمری شهریور برای بازنشستگان سایر سطوح براساس احکام جدید پرداخت می‌شود؛ این بازنشستگان مشمول ۳۸ درصد به اضافه‌ مبلغ ثابت ۵۱۵ هزار تومان می‌شوند.

بازنشستگان می‌توانند احکام و فیش حقوقی خود را از سامانه مربوطه دریافت کنند.

در عین حال، پیگیری‌ها نشان می‌دهد که در روزهای آینده زمانبندی پرداخت معوقات بازنشستگان سایر سطوح تعیین تکلیف می‌شود؛ این معوقات قرار است در ماه‌های آینده و پس از پرداخت بدهی دولت به سازمان به حساب بازنشستگان واریز شود؛ در روزهای آینده نحوه پرداخت این مطالبات رسانه‌ای می‌شود.


براساس قوانین واردات ، عرضه خودرویی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار امکان پذیر است و تعرفه واردات برای خودروهای هیبریدی هم کمتر خواهد بود. با این شرایط خودروهای چینی ارزان قیمت از گزینه های پرطرفدار هستند و در این بین یک خودروی هیبریدی چینی که محصول مشترک وولینگ و جرال موتورز آمریکاست، پیشنهاد شده است.

کراس اوور هیبریدی چيني

براساس قوانین واردات، عرضه خودرویی با قیمت کمتر از ۲۰ هزار دلار امکان پذیر است و تعرفه واردات برای خودروهای هیبریدی هم کمتر خواهد بود. با این شرایط باید دید کدام خودروها می توانند وارد بازار ایران شوند؟ خودروهای چینی ارزان قیمت از گزینه های پرطرفدار هستند و در این بین دیجیاتو یک خودروی هیبریدی چینی که محصول مشترک وولینگ و جرال موتورز آمریکاست را پیشنهاد داده . آن هم با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان در بازار چین.

مشخصات فنی وولینگ شینگچن

قلب اصلی پیشرانه هیبریدی وولینگ شینگچن را موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد. این موتور با یک موتور برقی که ۱۳۴ اسب بخار قدرت دارد، همکاری می‌کند. در رابطه با مجموع قدرت پیشرانه هیبریدی اطلاعاتی در دست نیست. با این وجود وولینگ می‌گوید شینگچن در عرض ۳.۲ ثانیه سرعت خود را به ۳۷ مایل یا ۶۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند. این رقم برای شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر ظاهرا برابر با ۷.۸ ثانیه است.

وولینگ شینگچن مصرف سوخت بسیار پایینی دارد، البته فعلا روی کاغذ. طبق ادعای سازنده این کراس‌اوور در هر صد کیلومتر جاده‌ای ۴.۶ لیتر بنزین مصرف می‌کند؛ در صد کیلومتر ترکیبی هم مصرف سوخت آن ۵.۷ لیتر است. طبق ادعای چینی‌ها با یک باک پر این خودرو می‌تواند تا ۱۰۰۰ کیلومتر مسافت را پشت سر بگذارد.

کراس اوور هیبریدی چینی به ایران می آید؟ | تصاویری از وولینگ شینگچن با ابعادی مشابه کیا سورنتو

طراحی ساده ولی جذاب

از نظر طراحی ظاهری، شینگچن چهره ساده اما جذابی دارد. این کراس‌اوور اقتصادی بر مبنای زبان طراحی «بال متحرک» خلق شده است. در نمای روبرو جلوپنجره مشکی‌رنگ عمودی کاملا جلب توجه می‌کند. در طرفین جلوپنجره چراغ‌های باریک و مستطیلی شکل قرار دارند. شینگچن از چراغ‌های مه‌شکن نیز روی سپر بهره می‌برد. ورودی‌های هوای نسبتا بزرگ و سینی محافظ نقره‌ای از دیگر ویژگی‌های قابل ذکر در نمای روبرو هستند.

در نمای عقب چراغ‌های اصلی وولینگ شینگچن همانند بسیاری از مدل‌های جدید، ساختاری سرتاسری دارند. این چراغ‌ها از طریق یک نوار مشکی رنگ به هم متصل هستند.

کراس اوور هیبریدی چینی به ایران می آید؟ | تصاویری از وولینگ شینگچن با ابعادی مشابه کیا سورنتو

همانند نمای بیرونی، کابین شینگچن نیز ساده اما شکیل و زیباست. سیستم اینفوتینمنت این کراس‌اوور هیبریدی Ling OS نام دارد و به وسیله یک نمایشگر ۸ اینچی کنترل و مدیریت می‌شود. جالب اینکه این سیستم از آپدیت‌های از راه دور نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. وظیفه ارائه اطلاعات مورد نیاز راننده را نیز یک نمایشگر بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی در پشت فرمان بر عهده دارد.

پشتی صندلی‌های ردیف دوم وولینگ شینگچن، تا ۱۴ درجه زاویه می‌گیرد. به همین خاطر سرنشینان این ردیف می‌توانند با خواباندن پشتی، در سفرهای طولانی استراحت کنند. سقف پانورامیک برای این کراس‌اوور به عنوان یک آپشن قابل سفارش است. از این رو خریداران می‌توانند با سفارش آن، فضای لوکس‌تری را فراهم کنند.

با ۴,۹۵۴ میلیمتر طول، ۱,۸۲۰ میلیمتر عرض، ۱,۷۵۰ میلیمتر ارتفاع و ۲,۷۵۰ میلیمتر فاصله محوری، وولینگ شینگچن ابعادی مشابه با کیا سورنتو دارد. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، وولینگ شینگچن با پرداخت ۹۹,۸۰۰ یوان در سرزمین مادری قابل خرید است. این رقم معادل ۱۴,۴۵۹ دلار می‌شود.

کراس اوور هیبریدی چینی به ایران می آید؟ | تصاویری از وولینگ شینگچن با ابعادی مشابه کیا سورنتو

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: